Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ

1.        Proszę wymienić etapy pracy z grupą

a)        tworzeniu grupy

b)        umacniania jej norm oraz struktury

c)         realizowanie celów grupowych

d)        ocenianie wyników działalności grupy

 

2.        Proszę podać techniki stosowane w praktyce ze społeczności

 

a)         strukturyzacja,

b)        zarządzanie- administrowanie,

c)         przygotowanie planów i opracowań formalnych,

d)        edukacja i promocja,

e)         pokazy itd.

3.        Do szczególnie pożądanych  cech pracownika socjalnego zalicza się:

 

wrażliwość na ludzkie problemy, przyjazne nastawienie do klijenta,  postawa empatii, sprawność działania, , dar przekonywania, wysoka świadomość, wiedza, bezinteresowność i uczciwość, nastawienie praktyczne, autentyczność, bezstronność i poszanowanie godności każdego człowieka, okazanie mu szacunku

4.    Do głównych czynników określających zawód pracownika socjalnego należą:

             

a) wiedza,

b) umiejętności, c)wartości d)standardy etyczne

 

5. Role zawodowe pracownika socjalnego można klasyfikować  przypisując je

działaniom które maja zostać wykonane oraz celom jakie chcemy osiągnąć

 

6. Rzecznictwo jest jednÄ… z form pracy pracownika socjalnego

Rzecznictwo-w pracy socjalnej polega na działaniu dla dobra klienta albo określonej kategorii klientów potrzebujących należnej pomocy w sytuacji, w której istniejące instytucje pomocowe nie wypełniają swoich funkcji. W odróżnieniu od mediacji, rzecznictwo nie jest działalnością neutralną. Pracownik socjalny występuję w roli swojego klienta jako strony słabszej wobec instytucji innych sił społecznych.

 

7.        Po raz pierwszy termin praca socjalna został użyty w roku:

b)  1917

 

8.        Praca socjalna jest traktowana 

Zawód, który promuje społeczne zmiany, rozwiązywanie problemów we wzajemnych ludzkich relacjach oraz wzmocnienie i wyzwolenie ludzi dla osiągnięcia przez nich dobrostanu oraz jako działalność charakterze pomocowym, której zadaniem jest ułatwienie wzajemnego przystosowania jednostki, rodzin grup oraz środowiska społecznego, w którym żyją oraz rozwijania poczucia własnej wartości indywidualnej poprzez wykorzystanie możliwości tkwiących w ludziach, w stosunkach interpersonalnych oraz zasadach udostępnionych przez społeczeństwo lokalne.

 

9.        Wśród najważniejszych form pracy socjalnej wymienia się:

a)         ratownictwo

b)        opiekę

c)         pomoc

d)        kompensację

 

10. Proszę wymienić podstawowe metody pracy socjalnej i opisać jedną, dowolnie wybraną.


Tradycyjnie wymienia się trzy główne metody działania w pracy socjalnej: prowadzenie indywidualnego przypadku, pracę z grupą i organizowanie (przekształcanie) środowiska lokalnego

Metoda indyw. przyp.

jest to metoda bazująca na wiedzy, zrozumieniu i umiejętnym zastosowaniu właściwych technik pomocy ludziom w rozwiązywaniu ich problemów. Pomaga jednostkom w sprawach zarówno zewnętrznych i dotyczących otoczenia, jak i w indywidualnych, dotyczących wnętrza osoby. Koncentruje się na jednostce, nie ignorując jednak dobra społecznego. Proces prowadzenia indywidualnego przypadku zawiera kilka zasadniczych etapów. Pierwszym z nich jest diagnoza, której zadaniem ma być ujawnienie czynników powodujących zaistnienie trudnej sytuacji w życiu osoby. Głównym narzędziem diagnozy jest wywiad środowiskowy oparty na kwestionariuszu. W momencie rozpoznania problemu rozpoczyna się już właściwy proces jego rozwiązywania. Po przeprowadzeniu diagnozy należy ustalić plan postępowania, określający kolejne kroki podjętej interwencji. Najdłuższym etapem jest sama interwencja i wymaga ona ciągłego korygowania tak diagnozy, jak i planu postępowania. Bardzo ważnym etapem jest zakończenie interwencji ponieważ jest ona wyraźnym znakiem, że pracownik uważa swoją dalszą aktywność za zbędną.

Praca z grupÄ…

W metodzie pracy socjalnej z grupą chodzi przede wszystkim o poprawę funkcjonowania społecznego, łagodzenie i eliminowanie przeszkód, utrudniających interakcje społeczne.
W metodzie tej działalność podejmowana przez pracownika socjalnego odnosi się do jednostek w grupie. Jest to więc podejście indywidualne w ramach grupy i jest ono świadomie skierowane na możliwie najpełniejszy rozwój osoby w jej relacjach do grupy. Grupa jest w tym przypadku jedynie narzędziem rozwoju i zmian, zaś głównym przedmiotem troski pozostaje jednostka. Pierwszoplanowym celem pracy z grupą jest zatem poprawa społecznego funkcjonowania poprzez czynne uczestnictwo w grupie. Istotne jest wszakże, iż metoda pracy grupowej może być skuteczna tylko w przypadku małych grup, w których wszyscy ich członkowie znają się bezpośrednio.

Możemy wyróżnić trzy odmiany metody grupowej, związanej z trzema rodzajami grup.

- Grupy rozwojowo-wychowawcze mają za cel służenie pomyślnemu rozwojowi psychicznemu, fizycznemu i kulturalnemu wszystkich tych, którzy tego pragną.
- Grupy psychoterapeutyczne nastawione są natomiast na poczynania opiekuńcze i ratownicze. Szczególnym przypadkiem takiej grupy psychoterapeutycznej są Anonimowi Alkoholicy.
- Grupy rewalidacyjne. Ich zadaniem jest powiązanie zerwanych więzi między jednostką i jej najbliższym otoczeniem.

11. Proszę podać etapy pracy z przypadkiem

diagnoza przypadku i określenie planu postępowania oraz prowadzenia przypadku.

12.     oraz dodatki do zasiłku rodzinnego,













 

2. ,

3. świadczenia opiekuńcze: i .

 

Pyt. 18. Jakie rodzaje placówek i form pomocy tworzą system opieki nad dzieckiem

 

Placówka opiekuńczo- wychowawcza zapewnia dzieciom i młodzieży pozbawionym częściowo i całkowicie opieki rodzicielskiej oraz niedostosowanym społecznie dzienną lub całodobową, ciągłą lub okresową opiekę i wychowanie, jak również wspiera działania rodziców w wychowaniu i sprawowaniu opieki.

Placówki wsparcia dziennego

         Wspierają rodzinę w sprawowaniu jej podstawowych funkcji.

Zapewniają pomoc rodzinie i dzieciom sprawiającym problemy wychowawcze, zagrożonym demoralizacją, przestępczością lub uzależnieniami. Współpracują ze szkołą, ośrodkiem pomocy społecznej i innymi instytucjami w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.

 

Placówki interwencyjne
Zapewniają dziecku pozbawionemu częściowo lub całkowicie opieki rodziców, znajdującemu się w sytuacji kryzysowej:

a) doraźną, całodobową opiekę

b) kształcenie dostosowane do jego wieku i możliwości rozwojowych

c) opiekę i wychowanie do czasu powrotu do rodziny lub umieszczenia w rodzinie zastępczej, placówce rodzinnej albo placówce socjalizacyjnej

Placówki rodzinne
Zapewniają dzieciom częściowo lub całkowicie pozbawionym opieki rodziców całodobowa opiekę i wychowanie w warunkach zbliżonych do domu rodzinnego oraz opiekę, do czasu powrotu dziecka do rodziny, umieszczenia go w rodzinie adopcyjnej lub jego usamodzielnienia.
Placówki socjalizacyjne
Zapewniają całodobową opiekę i wychowanie dzieciom całkowicie lub częściowo pozbawionym opieki rodzicielskiej, dla których nie znaleziono rodzinnej opieki zastępczej.

 

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jucek.xlx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed