Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ

WOKÓŁ

 

PATRONA SZKOŁY

 

 

 

SCENARIUSZE ZAJĘĆ

PRZYBLIŻAJĄCYCH POSTAĆ PATRONA

ROMUALDA TRAUGUTTA

W KLASACH     I- III

 

 

                                                            Opracowała

                                                          mgr Małgorzata Szyda

                                                          nauczyciel- bibliotekarz

Zespół Szkolno- Gimnazjalny nr 7

                                                       w Radomsku

 

BOHATER NARODOWY, NASZ PATRON-

ROMUALD TRAUGUTT.

 

Scenariusz zajęć w klasie I

 

 

v    Cele ogólne:

ü     Poznanie emblematów szkoły;

ü     Przybliżenie postaci patrona.

 

v    Cele szczegółowe:

Uczniowie po lekcjach:

ü     Znają imię i nazwisko patrona szkoły i potrafią je poprawnie zapisać;

ü     Wiedzą, kim był Romuald Traugutt;

ü     Rozpoznają patrona na ilustracji;

ü     Rozumieją znaczenie wyrazów: dyktator, patriota, powstanie styczniowe, bohater narodowy;

ü     Znają historię emblematów szkolnych;

ü     Wiedzą, w jakich sytuacjach śpiewamy hymn szkoły, w czasie których uroczystości obecny jest sztandar;

ü     Wiedzą, jak okazać szacunek emblematom państwowym i szkolnym;

ü     Wiedzą, jak zachować się podczas uroczystości szkolnych;

ü     Właściwie dobierają słownictwo w wypowiedzi pisemnej.

ü     Potrafią uzupełniać tekst z lukami podanymi wyrazami;

ü     Wykorzystują zdobyte doświadczenia i łączą różne elementy wiedzy;

ü     Efektywnie współdziałają w grupie.

 

v    Metody pracy:

Słowna:

·        pogadanka,

·        rozmowa nauczyciela z uczniami.

Praktycznego działania:

·        pisanie,

·        przepisywanie,

·        uzupełnianie,

·        rozwiązywanie.

     Ćwiczeniowa (edukacja matematyczna).

Oglądowe:

·        pokaz.

 

 

 

v    Formy pracy:

·        zespołowa,

·        grupowa- jednolita,

·        indywidualna- jednolita

 

v    Środki dydaktyczne:

·        sztandar szkolny,

·        portret patrona,

·        zbiór portretów wybitnych Polaków, wśród których znajduje się portret R. Traugutta,

·        tablice oglądowe z informacjami na temat życia R. Traugutta (małe, duże),

·        tablice oglądowe z historią emblematów szkolnych,

·        wypis z kroniki szkoły (uroczyste nadanie imienia i sztandaru),

·        słownik języka polskiego,

·        puzzle- portret patrona,

·        karta pracy,

·        wystawa w bibliotece poświęcona R. Trauguttowi.

 

v    Przebieg zajęć

 

I.  Część organizacyjna:

 

1.     Powitanie uczniów.

2.     Poznajmy się- przełamanie lodów. Stajemy w kręgu, przedstawiamy się imionami w ten sposób, że każda następna osoba przedstawia poprzednią i samą siebie.

 

II.  Wprowadzenie do tematu:

 

1.     Podanie celów lekcji.

2.     Rozmowa nauczyciela z dziećmi na temat znaków rozpoznawczych naszego państwa (godło, flaga, hymn) oraz jak powinniśmy się do nich odnosić.

 

III.  Część zasadnicza:

 

1.     Rozmowa z uczniami na temat emblematów naszej szkoły (patron, sztandar, hymn).

2.     Zapoznanie dzieci z krótką historią hymnu i sztandaru (tablice oglądowe).

3.     Objaśnienie, w jakich sytuacjach śpiewamy hymn szkoły, w czasie których uroczystości wprowadzamy sztandar.

4.     Zwrócenie uwagi na właściwe zachowanie się w czasie śpiewania hymnu, oddawanie czci sztandarowi oraz jakim należy być uczniem, by dostąpić honoru wybrania do pocztu sztandarowego.

5.     Uczniowie wspólnie wybierają z portretów wybitnych Polaków podobiznę Romualda Traugutta.

6.     Dzieci dzielą się na grupy(4-5) i otrzymują zadanie do wykonania:

Ułóż puzzle- portret Romualda Traugutta.

7.     Nauczyciel przedstawia krótką informację biograficzną Romualda Traugutta (tablice oglądowe- duże).

8.     Wprowadzenie pojęć- dyktator, patriota, powstanie narodowe, bohater narodowy (tablice oglądowe- małe).

9.     Karta pracy- zadanie 1- praca indywidualna.

10. Rozwiązanie logogryfu utrwalającego nowe słownictwo i wiadomości

- karta pracy- zadanie 2- praca zespołowa. Nauczyciel czyta hasła, uczniowie podają rozwiązania, wpisują i odczytują hasło główne. Zwrócenie uwagi na poprawny zapis imienia i nazwiska patrona szkoły.

 

 

III. Podsumowanie zajęć:

 

1.     Uzupełnianie zdań podanymi wyrazami i zapisanie ich do zeszytu- karta pracy- zadanie 3.

2.     Ocena pracy uczniów.

3.     Pożegnanie i informacja zwrotna (słoneczko- uczniowie domalowują buźki).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ROMUALD TRAUGUTT- GORĄCY PATRIOTA.

Patron naszej szkoły.

 

 

Scenariusz zajęć w klasie II

 

v    Cel ogólny:

ü     Przybliżenie postaci patrona.

ü     Rozbudzenie postawy miłości do Ojczyzny.

 

v    Cele szczegółowe:

Uczniowie po lekcjach:

ü     Znają nazwisko patrona szkoły i potrafią je poprawnie zapisać;

ü     Znają podstawowe informacje z życia i działalności Romualda Traugutta;

ü     Wiedzą, jak okazać szacunek sztandarowi i hymnowi szkoły;

ü     Wiedzą, jak zachowywać w czasie uroczystości szkolnych;

ü     Rozumieją pojęcie patriotyzm;

ü     Potrafią wypowiadać się na temat postawy patriotycznej;

ü     Wiedzą, w jaki sposób mogą wyrazić swój patriotyzm;

ü     Uzupełniają tekst brakującymi wyrazami;

ü     Przedstawiają postawy, wydarzenia za pomocą prac plastycznych;

ü     Właściwie organizują pracę w grupie;

ü     Zachowują porządek w miejscu pracy.

 

v...

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jucek.xlx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed