Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ

SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH

 

DZIEŃ AKTYWNOŚCI KL. I

 

 

TEMAT BLOKU: W KRÓLESTWIE BAŚNI

TEMAT DNIA: KLASOWE BAJANIE

 

ZAPIS W DZIENNIKU:

 

Liczba 7. Nauka pisania cyfry 7. Prezentacja bajek przyniesionych przez dzieci. Dłuższe wypowiedzi na temat:, „Dlaczego lubimy bajki?” Czytanie kartki z „Kroniki Bajbajka”. Wymyślanie innego zakończenia bajki. Praca plastyczna „Moja bajka”.

 

 

CELE OGÓLNE:

 

lKształtowanie kompetencji matematycznych.llRozwijanie umiejętności wypowiadania się.llWdrażanie do słuchania czytanego tekstu.llWdrażanie do prawidłowego zapisywania tytułów.llWyrażanie treści za pomocą prac plastycznych.llWdrażanie do poszanowania książek.l

 

CELE SZCZEGÓŁOWE:

 

UczeńlWymieni sposoby przekazywania bajek.llPozna liczbę 7 we wszystkich aspektach, zapisze ją za pomocą cyfry, ułoży zbiór.llZaprezentuje bajkę przyniesioną na zajęcia; wypowie się w 2 – 3 zdaniach.llPoprawnie zapisze tytuł bajki ( wielka litera, cudzysłów ).llOdgadnie, z której bajki pochodzą przedmioty, ilustracje.llZ uwagą i zaciekawieniem wysłucha bajek opowiadanych przez inne dzieci.llPrzejrzy książki, będzie o nie dbał.llWykona pracę plastyczną na temat swojej ulubionej bajki.l

 

METODY:

 

·         Słowne – rozmowa, praca z tekstem, opowiadanie

·         Oglądowe – pokaz, obserwacja

·         Działań praktycznych

 

FORMY PRACY:

 

·         Zbiorowa

·         Indywidualna jednolita

·         Grupowa zróżnicowana

 

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

książki z bajkami, rozsypanka sylabowa, etykiety z wyrazami, rekwizyty, ilustracje, kolorowe kartki, podręczniki, liczmany, lizaki matematyczne, kolorowe liczby, materiały plastyczne.

 

 

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ

 

 

CELE OPERACYJNE

WARUNKI POBUDZAJĄCE DO AKTYWNOŚCI

ZADANIA DLA UCZNIÓW

CZYNNOŚCI UCZNIÓW

OBSZAR AKTYWNOŚCI

Uczeń policzy litery: „To bajka”.

 

Kartki z napisanym zdaniem.

 

Policzenie liter w zdaniu.

Liczy i podaje wynik.

Polonistyczna matematyczna

Uczeń ułoży zbiór 7 – elementowy, przeliczy elementy.

Pętla z określoną mocą zbioru.

 

Wypełnianie pętli odpowiednią ilością elementów, przeliczanie ich.

 

Uczniowie tworzą zbiór, przeliczają.

Matematyczna

Potrafi zapisać liczbę 7 za pomocą cyfry i wykonać ćwiczenia z nią związane.

Zadania w podręczniku.

 

Policzenie do 7, przeliczanie elementów na rysunkach i zakolorowanie siódmego przedmiotu, dorysowywanie , pogrupowanie po 7, rozwiązanie krzyżówki, odczytanie hasła.

 

Uczniowie wykonują ćwiczenia.

Polonistyczna matematyczna

Zaprezentuje w dowolnej formie przyniesioną bajkę.

Książki z bajkami, rekwizyty, ilustracje.

 

Wypowiadanie się w 2 – 3 zdaniach prezentujące bajkę, teatrzyki indywidualne lub grupowe, zagadki.

 

Przeglądają, opowiadają, przedstawiają, prezentują swoje ulubione bajki.

Polonistyczna ruchowa wychowawcza

 

Wie, dlaczego lubimy bajki oraz jak można je przekazywać.

 

Zagadki czytane przez nauczyciela.

 

Uważnie słuchają, dociekają, rozwiązują problem.

 

Odpowiadają, wypowiadają się.

Polonistyczna wychowawcza

Wysłucha tekstu pt. „Kronika Bajbajka”.

Pytanie – i co dalej?

Wymyślanie innego zakończenia bajki.

 

Prezentuje własne zakończenie bajki.

 

Polonistyczna

Prawidłowo zapisze 1 – 2 tytuły bajek.

Wielka litera i cudzysłów.

Samodzielne zapisanie 1- 2 tytułów bajek.

 

Uczniowie piszą tytuły bajek w liniaturze w zeszycie.

 

Polonistyczna

Wykona pracę plastyczną.

Materiały: blok rysunkowy, papier kolorowy, kredki, farby.

Przedstawienie w dowolnej formie plastycznej treści bajki.

 

Decydują o sposobie wykonania – wybór techniki. Wykonują pracę plastyczną, przygotowują wystawkę.

 

Plastyczno – techniczna

Weźmie udział w konkursie Bajbajka.

Ilustracje, rekwizyty.

 

Odgadywanie z jakiej bajki „wypadł” przedmiot, obrazek. Podejmowanie decyzji o odpowiedzi.

 

Odpowiadają, zdobywają punkty.

Polonistyczna ruchowa matematyczna

Wyrazi opinię o przeżytym dniu aktywności.

Kolorowe kartki.

Wypowiadanie się na temat odbytych zajęć.

 

Rysują na kartkach stosowną ilość lizaków i serduszek.

 

Językowa wychowawcza

                           

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jucek.xlx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed