Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ

            TEMAT: ZDROWO JEM – ZDROWO ŻYJĘ.

    Cele operacyjne:

I.       Uczeń będzie potrafił :

o        wypowiedzieć się na temat treści wiersza i opowiadania,

o        zredagować zdania dotyczące właściwego odżywiania ,

o        wymienić sposoby odżywiania się,

o        formułować pytania do tekstu i odpowiadać na nie,

o        zachować zasady higieny obowiązujące podczas przygotowywania posiłków,

o        wymienić składniki pokarmowe i produkty spożywcze,

o        napisać wyrazy z „ rz” wymiennym,

o        wykonać wg przepisu zdrowy i smaczny twarożek

o        zaśpiewać piosenkę „ Witaminki”,

o        rozwiązywać zadania złożone,

o        sprawnie obliczać sumy, różnice, iloczyny i ilorazy w zakresie 30.

II.    Uczeń będzie znał:

o        nazwy produktów, które powinny znaleźć się w codziennym jadłospisie,

o        znaczenie witamin dla zdrowia,

o        sposoby racjonalnego żywienia,

o        informacje zawarte na opakowaniach produktów

o        symbole barwników szkodliwych i nieszkodliwych

o        zasady właściwego spożywania posiłków

o        kolejność wykonywania działań

o        zasady pisowni wyrazów z „rz” wymiennym

III. Uczeń będzie rozumiał:

o        pojęcia "zdrowa żywność”, „ witaminy”

o        konieczność dbania o zdrowie,

o        wpływ  człowieka na swoje zdrowie

Metody pracy

§         słowna: rozmowa kierowana, pogadanka;

§         oglądowa: pokaz, obserwacja;

§         działań praktycznych.

Formy organizacyjne

§         indywidualna jednolita;

§         indywidualna zróżnicowana;

§         zbiorowa jednolita.

 

Środki dydaktyczne:

 

·         paski z informacjami na temat roli witamin w organizmie,

·         wiersz pt.,: „Możecie spytać” Ireny Landau,

·         opowiadanie „Dieta cud- w domu głód,”

·         karty pracy ,

·         krzyżówka z hasłem,

·         piosenka „ Witaminki,”

·         zdania do uzupełnienia,

·         piramidka rad- puzzle,

·         test sprawdzający czytanie ze zrozumieniem pt. „ Sałatka jarzynowa”,

·         tablice poglądowe ,

·         podręcznik z ćwiczeniami : „ Ja i moja szkoła” cz. 6 kl. II

     

EDUKACJE:

przyrodniczo-społeczna

·         ochrona zdrowia- Jak żyć, żeby zdrowym być!

·         znaczenie witamin dla organizmu

·         zasady spożywania posiłków

·         posługiwanie sie pojęciami: „ witaminy”, „ składniki pokarmowe”

polonistyczna

·         czytanie tekstów ze zrozumieniem;

·         wykorzystywanie tekstów  w pracy grupowej,

·         słuchanie wzorowo czytanego wiersza pt. " Możecie spytać…",

·         analiza treści wiersza, odpowiedzi na pytania,

·         rozmowa na temat zachowania się przy stole,

·         wypowiedzi na temat zdrowego odżywiania się,

·         redagowanie i zapisywanie zdań

plastyczno-techniczna

·         Łączenie warzyw i owoców z produktami mlecznymi-Twarożek na słodko i na słono,

·         dobór odpowiednich produktów

·         utrwalenie zasad higieny obowiązujących podczas przygotowywania posiłków

muzyczno ruchowa

·         zabawa ruchowa- sałatka warzywna

·         śpiewanie piosenki "Witaminki”- płyta CD

·         określanie nastroju i tempa utworu;

matematyczna

         układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych z dwoma działaniami,

         działania na grafach i drzewach,

         ćwiczenia w liczeniu w zakresie 30.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

                               

    lWprowadzenie do tematu lekcji:l

                                                                                     

            Rozwiązanie krzyżówki z hasłem:

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 



 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jucek.xlx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed