Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ
TEMAT: ZDROWO JEM – ZDROWO ŻYJĘ.
Cele operacyjne:
I. Uczeń będzie potrafił :
o wypowiedzieć się na temat treści wiersza i opowiadania,
o zredagować zdania dotyczące właściwego odżywiania ,
o wymienić sposoby odżywiania się,
o formułować pytania do tekstu i odpowiadać na nie,
o zachować zasady higieny obowiązujące podczas przygotowywania posiłków,
o wymienić składniki pokarmowe i produkty spożywcze,
o napisać wyrazy z „ rz” wymiennym,
o wykonać wg przepisu zdrowy i smaczny twarożek
o zaśpiewać piosenkę „ Witaminki”,
o rozwiązywać zadania złożone,
o sprawnie obliczać sumy, różnice, iloczyny i ilorazy w zakresie 30.
II. Uczeń będzie znał:
o nazwy produktów, które powinny znaleźć się w codziennym jadłospisie,
o znaczenie witamin dla zdrowia,
o sposoby racjonalnego żywienia,
o informacje zawarte na opakowaniach produktów
o symbole barwników szkodliwych i nieszkodliwych
o zasady właściwego spożywania posiłków
o kolejność wykonywania działań
o zasady pisowni wyrazów z „rz” wymiennym
III. Uczeń będzie rozumiał:
o pojęcia "zdrowa żywność”, „ witaminy”
o konieczność dbania o zdrowie,
o wpływ człowieka na swoje zdrowie
Metody pracy
§ słowna: rozmowa kierowana, pogadanka;
§ oglądowa: pokaz, obserwacja;
§ działań praktycznych.
Formy organizacyjne
§ indywidualna jednolita;
§ indywidualna zróżnicowana;
§ zbiorowa jednolita.
Środki dydaktyczne:
· paski z informacjami na temat roli witamin w organizmie,
· wiersz pt.,: „Możecie spytać” Ireny Landau,
· opowiadanie „Dieta cud- w domu głód,”
· karty pracy ,
· krzyżówka z hasłem,
· piosenka „ Witaminki,”
· zdania do uzupełnienia,
· piramidka rad- puzzle,
· test sprawdzający czytanie ze zrozumieniem pt. „ Sałatka jarzynowa”,
· tablice poglądowe ,
· podręcznik z ćwiczeniami : „ Ja i moja szkoła” cz. 6 kl. II
EDUKACJE:
przyrodniczo-społeczna
· ochrona zdrowia- Jak żyć, żeby zdrowym być!
· znaczenie witamin dla organizmu
· zasady spożywania posiłków
· posługiwanie sie pojęciami: „ witaminy”, „ składniki pokarmowe”
polonistyczna
· czytanie tekstów ze zrozumieniem;
· wykorzystywanie tekstów w pracy grupowej,
· słuchanie wzorowo czytanego wiersza pt. " Możecie spytać…",
· analiza treści wiersza, odpowiedzi na pytania,
· rozmowa na temat zachowania się przy stole,
· wypowiedzi na temat zdrowego odżywiania się,
· redagowanie i zapisywanie zdań
plastyczno-techniczna
· Łączenie warzyw i owoców z produktami mlecznymi-Twarożek na słodko i na słono,
· dobór odpowiednich produktów
· utrwalenie zasad higieny obowiązujących podczas przygotowywania posiłków
muzyczno ruchowa
· zabawa ruchowa- sałatka warzywna
· śpiewanie piosenki "Witaminki”- płyta CD
· określanie nastroju i tempa utworu;
matematyczna
układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych z dwoma działaniami,
działania na grafach i drzewach,
ćwiczenia w liczeniu w zakresie 30.
- lWprowadzenie do tematu lekcji:l
Rozwiązanie krzyżówki z hasłem:
1
2
3
4
5
6
...