Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ

03.09.2009 r.

 

 

 

Prowadząca:

 

Zabawa dydaktyczna: Co jest żółte w naszej sali?

 

Cele ogólne: Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania koloru żółtego.

 

Cele szczegółowe:

-        dziecko potrafi wskazać  znajdujące się na sali przedmioty i zabawki w kolorze żółtym;

-        potrafi oddzielić klocki żółte i konstruować z nich wieże;

-        słucha wiersza „ Gra w kolory – żółty”.

 

 

Środki dydaktyczne: Płyta CD z piosenką „Kolorowy taniec Połamaniec”, origami płaskie z kół do wykonania pracy plastycznej.

 

 

Przebieg zajęć

 

 

Nauczyciel recytuje dzieciom wiersz „Gra w kolory żółty”, następnie próba rozmowy na temat wiersza – o jakim kolorze opowiada wiersz,

-        co jest koloru żółtego,

-        co może być żółte,

-        co jest żółte w naszej sali.

 

Zajęcia plastyczne podczas słuchania I zwrotki piosenki Kolorowy taniec połamaniec – origami płaskie z kół „Miś”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

04.09.2009 r.

 

 

Prowadząca:

 

Zajęcie dydaktyczne: Jakie to zwierzątko?

 

Cel ogólny: Wiązanie opisu słownego z wyglądem zwierzątka na ilustracji;

                       Wprowadzenie określenia  „mała i duża”

 

 

Cel szczegółowy:

-        dziecko potrafi nazwać zwierzątko, jakie widzi na ilustracji;

-        naśladuje jego sposób poruszania się i charakterystyczny wydawany dźwięk;

-        wskazuje dużą i małą kaczkę.

 

Środki dydaktyczne: Płyta CD – odgłosy kaczki, Sylwety kaczki dużej i małej, piórka, karta pracy „kaczka”, żółte kredki.

 

 

 

Przebieg zajęć

 

Zagadka  „kto tak gdacze”- dzieci słuchają odgłosu kaczki z płyty CD, odpowiedź na pytanie jakie to zwierzątko? Rozmowa na temat charakterystycznych cech kaczki,. Zabawa piórkami.

Praca plastyczna dzieci wypełniają kontur kaczki żółtą kredką.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.09.2009 r.

 

 

Prowadząca:

 

Zabawa dydaktyczna: Jakie to zwierzątko?

 

Cel główny:  Wiązanie opisu słownego z wyglądem ślimaka.

                       

 

Cel szczegółowy: -dziecko na podstawie ilustracji określa jakie to zwierzątko;

-        wymienia charakterystyczną cechę ślimaka;

-        nauka wierszyka „Ślimak”.

 

 

 

 

Środki dydaktyczne: Ilustracja ślimaka, duża maskotka ślimak, muszelki różnego rodzaju, karta pracy ślimak,  płyta CD z utworem F. Chopina „Nokturn”.

 

 

Przebieg zajęć

 

Na podstawie ilustracji dzieci odpowiadają na pytania nauczyciela : jak nazywa się to zwierzątko, gdzie ma swój domek, jak nazywa się domek ślimaka. Dzieci siedzą w kole nauczyciel podaje kolejno dzieciom różne rodzaje muszelek. Dzieci określają jakie te muszelki są np.: małe, duże, twarde, białe. Zabawa naśladowcza jak chodzi ślimak. Praca plastyczna: wypełnienie farbą konturu domku ślimaka.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.09.2009 r.

 

 

Prowadząca:

 

Temat zajęcia dydaktycznego: „kto jest chłopcem, kto dziewczynką”.

 

Cel ogólny: kształtowanie świadomości przynależności do określonej płci.

 

Cel szczegółowy:- dziecko potrafi określić czy jest chłopcem, czy dziewczynką;

-        wskazuje na ilustracji dziewczynki i chłopców,

-        próbuje określać  na podstawie ilustracji czym się różnią chłopcy, od dziewczynek.

 

 

 

Środki dydaktyczne: Ilustracje chłopca i dziewczynki, karty pracy chłopczyk i dziewczynka.

 

 

 

 

Przebieg zajęcia

 

Dzieci siadają w kole, nauczyciel prosi, by wstały wszystkie dziewczynki, następnie dziewczynki siadają nauczyciel prosi by, wstali wszyscy chłopcy. Dzieci oglądają ilustrację i wskazują gdzie jet dziewczynka, a gdzie chłopczyk. Rozmowa nt. Różnic występujących między chłopcami

i dziewczynkami ( wygląd, ubiór, imiona). Praca plastyczna kto jest chłopcem koloruje chłopca, kto jest dziewczynką koloruje dziewczynkę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15.09.2009 r.

 

Prowadząca:

 

Temat zajęcia dydaktycznego: „kolczaste  przedmioty”

 

Cel ogólny: Zapoznanie dzieci z różnymi przedmiotami, przypominającymi kolce jeża.

                            Charakterystyczne cechy jeża- wprowadzenie określenia kłujące.

 

 

Cel szczegółowy: - dziecko określa do czego służą przedstawione przedmioty;

-        opisuje charakterystyczne cechy jeża.

                               -    potrafi powtórzyć wiersz „Idzie jeż”.

 

 

 

Środki dydaktyczne: szczoteczka do zębów, szczotka do włosów, kasztan w kolczastej łupince, pojemnik na kredki, szczotka do czyszczenia butów, przyrząd do masażu stóp, płyta CD z piosenką Jeżyk.

 

 

Przebieg zajęcia

 

Dzieci siedzą w kole nauczyciel pokazuje kolejno „ kolczate przedmioty” dzieci próbują odgadywać do czego służą i co przypominają im te „kolce”.  Nauczyciel odczytuje zagadkę(jeż).

Nauka wiersza  z inscenizacją ruchową „ Idzie jeż”.

Dzieci ściągają buciki i skarpetki, dotykają stópkami kolczastych przedmiotów, próby określania co czuły ( ból, ukłucie), Nauka piosenki Jeżyk. Praca plastyczna- z kolczastej części kasztana tworzymy jeża, zadaniem dzieci jest dołożenie mu plastelinowego pyszczka. Dzieci dokładają także koraliki w miejsce oczek.

 

 

 

 

 

18.09.2009 r.

 

Prowadząca: 

 

Zabawa dydaktyczna: „Co słychać w sadzie”

 

 

Cel ogólny: Określanie charakterystycznych cech owoców.

 

Cel szczegółowy:- dziecko potrafi wskazać jaki to owoc ( jabłko, gruszka, śliwka)

-        rozwiązuje zagadki,

-        słucha opowiadania

-        wskazuje drzewa na których rosną owoce.

 

 

 

Środki dydaktyczne: Płyta CD z piosenką  „ Owocowe przysmaki”, ilustracja sadu, karty pracy drzewo z śliwkami, drzewo z gruszkami, drzewo z jabłkami, szablony owoców.

 

 

Przebieg zajęcia

 

Nauczyciel  odczytuje zagadki ( sad, jabłko, śliwka, gruszka) dzieci próbują je odgadywać i wskazują szablony owocu o którym mowa.

Nauczyciel czyta opowiadanie pomagając sobie ilustracjami przedstawiającymi pojedyncze elementy. 

 

W sadzie rosną (ilustracja) śliwy, grusze i jabłonie.

Na gruszy ( ilustracja) rosną (ilustracja) gruszki.itd.............

Praca plastyczna „Sad” Każde dziecko dostaje drzewko z owocami. Dzieci wypełniają kontury owoców plasteliną. Nauka wierszyka „ Jabłuszko, śliweczka”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21.09.2009 r.

 

Prowadząca:

 

Zabawa dydaktyczna: „Warzywa”

 

Cel ogólny: Rozróżnianie i nazywanie popularnych warzyw. Uświadamianie dzieciom znaczenia spożywania warzyw.

 

Cel szczegółowy: - dziecko potrafi odróżnić warzywo od owocu- próby klasyfikowania.

                               - potrafi nazwać popularne warzywo.

 

Środki dydaktyczne: sylwety warzyw i owoców, karta pracy koszyk, ilustracja warzyw.

 

 

Przebieg zajęcia

 

Nauczyciel pokazuje dzieciom ilustracje warzyw, dzieci próbują określać jakie to warzywo?

Omówienie przez nauczyciela gdzie można je spotkać ( ogródek warzywny, targ, sklep, stragan).

Dzieci siedzą w kole nauczyciel czyta wiersz J. Brzechwy „Pomidor”, dzieci powtarzają za nauczycielem: Jak Pan może, Panie Pomidorze?! Na podłodze rozsypane owoce i warzywa zrobione z kolorowego papieru, zadaniem dzieci jest  włożenie tylko warzyw do koszyka.

 

Pan pomidor wlazł na tyczkę

I przedrzeźnia ogrodniczkę.

”Jak Pan może,

Panie pomidorze?!”

Oburzyło to fasolę:

"A ja Panu nie pozwolę!

Jak Pan może,

Panie pomidorze?!"

Groch zzieleniał aż ze złości:

"Że też nie wstyd jest Waszmości,

Jak Pan może,

Panie pomidorze?!"

Rzepka także go zagadnie:

"Fe! Niedobrze! Fe! Nieładnie!

Jak Pan może,

Panie pomidorze?!"

Rozgniewały się warzywa:

"Pan już trochę nadużywa.

Jak Pan może,

Panie pomidorze?!"

Pan pomidor zawstydzony,

Cały zrobił się czerwony

I spadł wprost ze swojej tyczki

Do koszyczka ogrodniczki.

 

 

22.09.2009 r.

 

 

Prowadząca:

 

 

Zabawa dydaktyczna: „ Co to za warzywo”.

 

 

Cel ogólny: Rozpoznawanie warzywa za pomocą zmysłu dotyku i smaku. Określanie

charakterystycznych cech danego warzywa.

 

 

Cel szczegółowy: - dziecko potrafi po smaku i dotyku odgadnąć jakie to warzywo;

-   ...

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jucek.xlx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed