Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ

Scenariusz realizacji zajęć

Temat: Wiosenne przemiany

Cele operacyjne: Zapoznaanie się z wiosennymi przemianami zwierząt. Ćwiczenia ortograficzne

1) Poznaje stadia rozwoju motyli

2)Potrafi zamienić równoważnik na zdania oraz podać ilość sylab, głosek, liter w wyrazach

3)wie w jaki sposób zwierzęta dostosowują się do środowiska

Metody: czynne

Formy: grupowe, indywidualne

Środki dydaktyczne: obrazki przedstawiające rozwój motyli, KP nr 61

Przebieg zajęć:

1.      Odczytanie zaszyfrowanego hasła: LISZKA TO POTOCZNA NAZWA GĄSIENICY KP NR 61

2.      Zapoznanie z opowiadaniem „A to zmartwienie” Hanny Ożogonowskiej s.66 (P.2.)

a.       Jakiego zjawiska dotyczyło opowiadanie?

3.      Wyjaśnienie zjawiska przemiany gąsienicy w motyla. Omówienie czterech etapów rozwoju motyli: jajo, larwa, poczwarka i owad dorosły.

4.      Zilustrowanie przez uczniów zjawiska przemiany. Dzieci rysują stadia rozwoju w czterech okienkach połączonych strzałkami.

5.      Numerowanie równoważników zdań zgodnie z kolejnością wydarzeń w opowiadaniu. Ustalenie, że wypowiedź, w której nie ma czasownika, to równoważnik zdania – cw. 1 s. 79 (Ćw.3).

6.      Zamiana równoważników na zdania – ćw.2, s. 79 (ćw. 3)

 

7.      Wycinanie obrazków z wycinanki i wklejanie w odpowiednie miejsca – ćw. 3. S.79 (ćw3)

8.      Poznanie ciekawostek przyrodniczych związanych z dostosowaniem się zwierząt do środowiska – s. 67 (p.2)

9.      Zredagowanie notatki o przystosowaniu się zwierząt do otoczenia i zapisanie jej w zeszytach

10.  Ćwiczenia z dwuznakami – uzupełnianie tekstu brakującymi literami, zaznaczenie dwuznaków, określanie w wybranych wyrazach liczby sylab, głosek i liter – ćw. 4 i 5 s. 80

11.  Praca domowa: nauczyć się opowiadać opowiadanie „A to zmartwienie”

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jucek.xlx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed