Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ

Temat zajęcia: W krainie poczty.

Cele operacyjne: dziecko:

·          integruje się z grupą,

·          wypowiada się całymi zdaniami,

·          globalnie odczytuje napisy: poczta, list, listonosz,

·          określa przyczyny i skutki wydarzeń na podstawie historyjki obrazkowej,

·          bierze udział w zabawach ruchowych,

·          układa powtarzający się rytm,

·          wypowiada  się na temat własnych uczuć i emocji,

·          umie rozwiązywać zagadki,

·          zna i pamięta nazwę miejscowości kolegi/koleżanki z grupy

Metody pracy:

- słowna

- oglądowa,

- praktycznego działania

Forma pracy:

- Z całą grupą

- Indywidualna

Środki dydaktyczne:

Zagadki związane z tematyką poczty, historyjka obrazkowa „ Wędrówka listu”, kartony z napisami: poczta, list, listonosz, pasek dla każdego dziecka z powtarzającym się rytmem, koperta, znaczek

Przebieg zajęcia:

1.Zabawa integracyjna do piosenki „Wszyscy są”.

Dzieci stoją naprzeciwko siebie, w parach i śpiewają:

„Wszyscy są, witam Was (dzieci kłaniają się sobie)

Na zabawę już czas.

Jestem ja (pokazują na siebie)

jesteś TY (pokazują na osobę stojącą naprzeciwko ich)

Raz, dwa i trzy  (klaszczą w swoje dłonie).

Zabawę powtarzamy 3 razy.

2.Zabawa integracyjna „Iskierka radości”.

Dzieci siedzą w kole, trzymają się za ręce i posyłają  sobie uścisk dłoni , mówiąc wierszyk:

„Iskierkę radości puszczam w krąg

niechaj wróci do mych rąk.

(uścisk posyła nauczyciel w umówioną stronę i czeka, aż zatoczy koło i powróci do niego)

3. Rozwiązywanie zagadek związanych z tematyką poczty.

Nauczyciel zadaje dzieciom zagadki, zadaniem dzieci jest podanie rozwiązań.

4. Wspólne układanie historyjki obrazkowej ,,Wędrówka listu”.

Dzieci układają historyjkę obrazkową zgodnie z kolejnością.

5. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat minionego tygodnia.

Dzieci wypowiadają się na temat tygodnia związanego z zagadnieniami pocztowymi, odwołują się do ilustracji zawieszonych na gazetce tematycznej , wspomnień z wycieczki oraz swoich doświadczeń. 

6. Globalne odczytywanie rozwiązań zagadek: poczta, list, listonosz.

7. Zabawa kształtująca umiejętności znajdowania rytmu „Powtórz rytm”.

Dzieci otrzymują pasek z powtarzającym się rytmem: koperta, listonosz, znaczek, pocztówka i kontynuują go.

8. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Jazda rowerem”.

Dzieci „listonosze” jadą rowerami do urzędu pocztowego – lekki bieg z laską trzymaną w obu dłoniach (kierownica). Na sygnał wykonują siad skrzyżny – dojechali do urzędu.

9. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Zmęczenie”.

„Listonosze” odpoczywają po długiej jeździe – siedzą na dywanie. Na sygnał powoli wstają, prostują się i przeciągają. Są bardzo zmęczenie więc znowu siadają.

10. Zabawa dydaktyczna „Na poczcie”.

Jedno dziecko pełni rolę pani pracującej na poczcie, a reszta dzieci ustawia się do niej w kolejkę w celu kupienia koperty i znaczka.

Zwrócenie uwagi na kolejne czynności:

a.      Przywitanie się : dzień dobry ( w miejscu publicznym ).

b.     Poproszenie o kopertę i znaczek.

c.      Zapłacenie pani za kupione rzeczy.

d.     Pożegnanie się : do widzenia ( w miejscu publicznym ).

11. Zabawa dydaktyczna „ Zapraszam do środka kółeczka …, który/ która mieszka w…?”

Dzieci siedzą w kręgu. Jedno z nich siada w środku koła i wypowiada zdanie: „ Zapraszam do środka kółeczka … (imię dziecka), który/która mieszka w… (nazwa miejscowości)?”. Zabawa ma za zadanie utrwalić znajomość miejsca zamieszkania kolegów i koleżanek z grupy.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jucek.xlx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed