Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ

Orientacja marketingowa

Koncepcja działania firmy polegająca na stawianiu w centrum uwagi konsumenta i jego potrzeb; dążenie do zrozumienia potrzeb konsumentów, poznawanie tych potrzeb i takie zaplanowanie działalności produkcyjnej i handlowej, aby w sposób dla siebie zyskowny zaspokoić te potrzeby. Firma zorientowana marketingowo odznacza się takimi cechami, jak:

1.Posiadanie jasno określonej wizji tego co ważne

2.Skupienie uwagi na nadrzędnych korzyściach konsumenta, a więc na wartościach, a nie tylko cenach.

3.Wprowadzanie innowacji, zarówno jeśli chodzi o ulepszenie samego produktu, jak wysiłki marketingowe mające na celu dotarcie z towarem do konsumentów.

4.Podejście długofalowe, myślenie perspektywiczne, które kształtuje postrzeganie celów i możliwości przedsiębiorstwa.

5.Traktowanie inwestycji jako warunków koniecznych dla osiągnięcia ambitnych celów.

6.Zaangażowanie w nieustający atak, co wzmaga motywację pracowników, a konkurencję zmusza do obrony.

7.Zdolność szybkiego reagowania na potrzeby konsumentów, na działania konkurencji i zmiany w otoczeniu biznesu.

 

Marketingowa orientacja firmy oznacza więc, że w firmie myśli się perspektywicznie i koordynuje wszystkie poczynione przez nią operacje pod kątem osiągnięcia obopólnych korzyści: przedsiębiorstwo osiąga zysk, a konsument otrzymuje dobry produkt, we właściwym czasie, miejscu i po przystępnej cenie. Orientacja ta przyjmuje przeciwną perspektywę 'z zewnątrz do wewnątrz'.

 

Według tej orientacji:

I.Rynek powinien być w centrum zainteresowania przedsiębiorstwa.

Trzeba określić jaki jest rynek docelowy i przeprowadzić jego segmentację (czyli opracowanie jednostkowych grup o tych samych cechach postępowania).

Wyróżniamy kryteria:

o Ekonomiczne (poziom dochodów, struktura wydatków),

o Psychologiczne (styl życia, klasy społeczne),

o Demograficzne (wiek, płeć, miejsce zamieszkania, zawód, poziom wykształcenia),

o Geograficzne (klimat itp.),

II.Badania rynku i koncentracja na kliencie.

Trzeba zbadać poziom zadowolenia klienta, bo chodzi tu o lojalność klientów.

Klient zadowolony będzie zawsze lojalny firmie, będzie kupował więcej nowości gdyż jest mniej wrażliwy na podwyżkę cen i reklamę konkurencji.

III.Koordynacja działań marketingowych oraz prac poszczególnych pionów firmy.

 

Badania rynkowe

Rynek to ogół stosunków wymiennych między sprzedającymi, oferującymi towary lub usługi i reprezentującymi podaż a kupującymi, zgłaszającymi zapotrzebowanie na towary i usługi, reprezentującymi popyt.

podmioty rynkowe – sprzedający i kupujący

przedmioty rynkowe – towary i usługi

Wzajemne stosunki i zależności między podmiotami i przedmiotami rynku kształtują podaż i popyt oraz wpływają na poziom cen. Tak pojęty rynek działa w otoczeniu gospodarczym i społecznym, które ma wpływ na popyt, podaż i cenę.

a.rynkowe stosunki wymiany związki zależności między każdym sprzedającym i nabywającym ujawnia przez sprzedawców zamiar sprzedaży, ujawnia przez nabywców zamiar nabycia, wzajemna konfrontacja ujawnionych zamiarów, wzajemne uzgodnienie kończące się transakcją;

b.rynkowe stosunki równoległe wzajemne związki zachodzące pomiędzy jednym sprzedającym  a innymi sprzedającymi; jednym nabywającym a innymi nabywającymi

Model pajęczyny wyjaśnia procesy dostosowawcze w warunkach opóźnionej reakcji producentów na zmiany cen.

Rynek konsumencki:

-firma ma kontakt z ostatecznym odbiorcą

-producent jest ceno dawcą

-konkurują produkty, a nie firmy

-produkt ma postać materialną i nie materialną

-konieczne działanie marketingowe

-istnieją rynki lokalne

-duża rola opakowań i promocji

Rynek instytucjonalny

-odbiorcami na tym rynku są organizacje, przedsiębiorstwa, instytucje,

-produkty nabywane przez te przedsiębiorstwa są przetwarzane, udoskonalane w celu dalszej odsprzedaży,

-popyt na tym rynku jest uzależniony od potrzeb zgłaszanych przez nabywców oraz od czynników techniczno-ekonomicznych,

-występuje tutaj specjalistyczny aparat realizujący zakupy,

-szczególnego znaczenia nabierają działania logistyczne dotyczące elementów logistyki mix (transport, zapasy, składy, realizacja zamówienia),

-występują większe zależności między dostawcami i odbiorcami, w promocji duże znaczenie mają formy osobistego oddziaływania

Rynek masowy:

-producent jest ceno biorcą

-produkty muszą być standaryzowane

-konkurują firmy (koszty, technologia, warunki płatności)

-miejscem sprzedaży są giełdy towarowe

 

Badanie rynku to oparte na naukowych podstawach rozpoznanie mechanizmu rynku, jego struktury, stanu i rozwoju jego elementów w celu stworzenia przesłanek do podejmowania decyzji.

Mechanizm rynkowy to wszelkie popytowo - podażowe sprzężenie między sprzedającymi i kupującymi różne rodzaje zasobów, co umożliwia wystąpienie podobnych sprzężeń w sferze dóbr finalnych.

Badanie rynku – to określone systematyczne zbieranie i udostępnianie informacji o rynkach produktach i konsumentach; ogół czynności zmierzających do poznania roli zjawisk i procesów rynkowych - podaży i popytu, a także związków między nimi oraz ich genezy stanu obecnego i tendencji rozwoju.

Badania rynku są powszechną metodą charakterystyki rynku. Określają one potencjalne potrzeby klientów i ich oczekiwania w stosunku do oferowanych produktów czy usług. Mogą one przyjąć postać badań formalnych, oficjalnych, przeprowadzanych osobiście, przez telefon lub ustnie.

Mogą być prowadzone poprzez:

-ankiety,

-wywiady,

-obserwacje bezpośrednie,

-badania panelowe,

-jakościowe,

-eksperymentalne,

-symulacyjne,

-modelowanie matematyczne i

-analizę statystyczno-ekonomiczną.

Badania rynku obejmują:

-obserwację rynku (bieżące spostrzeganie zjawisk rynkowych lub ich fragmentów w trakcie prowadzenia działalności rynkowej),

-analizę rynku (systematyczne badanie elementów i czynników wpływających na układ stosunków rynkowych) i

-badania naukowe rynku mające na celu wykrycie prawidłowości rządzących rynkiem i opracowanie prognoz rynkowych.

 

Marketing:

-tworzenie wymiany która zaspokaja potrzeby dwu stron

-odkrywanie zaspokojenia , potrzeb i pragnień nabywców z zyskiem

-określenie potrzeb  pragnień rynków docelowych

-proces tworzenia usystematyzowania

Istota marketingu – zaspokojenie potrzeb klientów celem zyskowności. Firma osiąga cele marketingowe oferując określone produkty na określonym rynku

...

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jucek.xlx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed