Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ


1. kategorie użytkowników – role spełniane w organizacji:

-zarządzający/decydenci,

- specjaliści dziedzinowi


2. jednym z dwóch najważniejszych podsystemów SI jest system informatyczny FAŁSZ

-informacyjny

-techniczny


3. coś na temat katalizatora zmian jako kategorii analityka z PRAWDA

KATEGORIE ANALITYKÓW

-konsultant - zatrudniony specjalnie dla zidentyfikowania i rozwiązywania problemów związanych

z system informacyjnym organizacji.

-wspierający ekspert - zatrudniony w organizacji, opracowuje profesjonalną ekspertyzę np. dotyczącą sprzętu komputerowego i oprogramowania oraz ich wykorzystania w organizacji.

-katalizator zmian - analityk zarówno wewnętrzny jak i zewnętrzny wobec organizacji; uczestniczy w jakimś stopniu w cyklu życia przedsięwzięcia informatyzacji i jest obecny w organizacji w pewnym przedziale czasu; uzmysławia potrzebę zmian, opracowuje plan zmian i współpracuje z innymi przy wprowadzaniu zmian.
 

4. minimalną informacją identyfikującą dokument jest określenia adresata PRAWDA

Inne informacje identyfikujące dokument:

-dane o wystawiającym (dział, stanowisko)

-data wystawienia

-określenie adresata

-określenie sprawy jaka jest przedmiotem dokumentu (nazwa dokumentu)

-wskazanie identyfikatora (np. liczba dziennika korespondencji)

-wskazanie osoby lub przedstawiciela jednostki wystawiającej dokument (podpis)
 

5. Sytuacjach, w których stosuje się ankiety:

-ludzie, od których musimy zebrać informacje są znacznie rozproszeni

-w projekt systemu zaangażowana jest duża grupa ludzi i istotna jest wiedza o tym, w jakim stopniu akceptują oni (lub negują) cechy proponowanego systemu

-analiza ma charakter studium badawczego i należy poznać ogólne poglądy przed nadaniem konkretnego kierunku dalszym pracom projektowym

-pożądana jest identyfikacja problemów z istniejącym systemem, aby można było je adresować w wywiadach


6. systemy na poziomie strategicznym

-system informowania kierownictwa (sik)
-system wspomagania kierownictwa (swg)

Systemy na poziomie taktycznym

-systemy informatyczne zarządzania (siz)

Systemy a poziomie operacyjnym:

-poziom przetwarzania danych (stpd)

 

7. popyt na wymagania informacyjne jakościowe

Wartość użytkowa informacji

Popyt na wymagania informacyjne:

ILOŚCIOWY – wyraża zapotrzebowanie na określoną informację podaną w postaci danych

JAKOŚCIOWY – uwzględnia żądane cechy określonej treści informacyjnej, którymi są:

-użyteczność – w określonym czasie (opóźnienia w tworzeniu i przesyłaniu informacji obniżają użyteczność)

-stosowność, dokładność i szczegółowość (informacja musi być zupełna, aby mogła być podstawą podejmowania skutecznych decyzji)

-zrozumiałość – odpowiedni kontekst u odbiorcy

-kompletność opisu – źródło  forma prezentacji, algorytm przetwarzania

 

1. Co jest przedmiotem wywiadu- PRZEDMIOTEM WYWIADU SĄ:
-opinie rozmówcy,
-odczucia co do aktualnego stanu systemu,
-cele organizacyjne i osobiste,
-nieformalne procedury.
-przedmiotem wywiadu zazwyczaj nie są fakty, które można zweryfikować na
podstawie innych źródeł (szczególnie pisanych).


2. pytania otwarte udzielają szczegółowych odpowiedzi PEAWDA
3. zasoby zapewniające funkcjonowanie systemu

-informacyjne

-ludzkie

-proceduralne

-techniczne


4. jednym z poziomów SI jest poziom formalny. PRAWDA

Poziomy systemu informacyjnego:

-nieformalny SI

-formalny SI

-techniczny SI


5. użytkownicy pierwotni wprowadzają dane do systemu FAŁSZ

-użytkownicy pierwotni wykorzystują wyjścia systemu informacyjnego bezpośrednio w realizacji zadań organizacyjnych

-użytkownicy wtórni wprowadzają dane do systemu informacyjnego, ale nie korzystają bezpośrednio z wyjść z systemu do wykonywania swoich zadań organizacyjnych


6. etapem krytycznym w zakresie systemowej analizy wymagań jest

-identyfikacja celów i problemów


7. było coś o tablicach decyzyjnych.. co jest poprawne a co nie (warunki muszą mieć dwa lub wiecej wariantów)
8. redundancja to sytuacja, w której te same warunki dają dwie różne akcje. i tu FAŁSZ

Redundancja – pojawia się, gdy wielokrotnie występują identyczne zbiory wariantów dające w wyniku tą samą akcję
9. skala nominalna to skala najsłabsza. PRAWDA

Typy skal:

-nominalna – najsłabsza (można uzyskać jedynie sumy w danej klasie)

-porządkowa – porządek rankingowy

-przedziałowa – równe przeddziały pomiędzy „punktami”

-proporcjonalna – równe przedziały pomiędzy punktami


10. jeszcze trzeba było wybrać z 4 systemów te, które są na poziomie operacyjnym

-STPD
11. były wymienione cechy, np. bardzo szczegółowe (łącznie 4) i trzeba było wybrać te, które tyczą się poziomu operacyjnego bądź nie
 

1

 

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jucek.xlx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed