Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ
1. kategorie użytkowników – role spełniane w organizacji:
-zarządzający/decydenci,
- specjaliści dziedzinowi
2. jednym z dwóch najważniejszych podsystemów SI jest system informatyczny FAŁSZ
-informacyjny
-techniczny
3. coś na temat katalizatora zmian jako kategorii analityka z PRAWDA
KATEGORIE ANALITYKÓW
-konsultant - zatrudniony specjalnie dla zidentyfikowania i rozwiązywania problemów związanych
z system informacyjnym organizacji.
-wspierający ekspert - zatrudniony w organizacji, opracowuje profesjonalną ekspertyzę np. dotyczącą sprzętu komputerowego i oprogramowania oraz ich wykorzystania w organizacji.
-katalizator zmian - analityk zarówno wewnętrzny jak i zewnętrzny wobec organizacji; uczestniczy w jakimś stopniu w cyklu życia przedsięwzięcia informatyzacji i jest obecny w organizacji w pewnym przedziale czasu; uzmysławia potrzebę zmian, opracowuje plan zmian i współpracuje z innymi przy wprowadzaniu zmian.
4. minimalną informacją identyfikującą dokument jest określenia adresata PRAWDA
Inne informacje identyfikujące dokument:
-dane o wystawiającym (dział, stanowisko)
-data wystawienia
-określenie adresata
-określenie sprawy jaka jest przedmiotem dokumentu (nazwa dokumentu)
-wskazanie identyfikatora (np. liczba dziennika korespondencji)
-wskazanie osoby lub przedstawiciela jednostki wystawiającej dokument (podpis)
5. Sytuacjach, w których stosuje się ankiety:
-ludzie, od których musimy zebrać informacje są znacznie rozproszeni
-w projekt systemu zaangażowana jest duża grupa ludzi i istotna jest wiedza o tym, w jakim stopniu akceptują oni (lub negują) cechy proponowanego systemu
-analiza ma charakter studium badawczego i należy poznać ogólne poglądy przed nadaniem konkretnego kierunku dalszym pracom projektowym
-pożądana jest identyfikacja problemów z istniejącym systemem, aby można było je adresować w wywiadach
6. systemy na poziomie strategicznym
-system informowania kierownictwa (sik)
-system wspomagania kierownictwa (swg)
Systemy na poziomie taktycznym
-systemy informatyczne zarządzania (siz)
Systemy a poziomie operacyjnym:
-poziom przetwarzania danych (stpd)
7. popyt na wymagania informacyjne jakościowe
Wartość użytkowa informacji
Popyt na wymagania informacyjne:
ILOŚCIOWY – wyraża zapotrzebowanie na określoną informację podaną w postaci danych
JAKOŚCIOWY – uwzględnia żądane cechy określonej treści informacyjnej, którymi są:
-użyteczność – w określonym czasie (opóźnienia w tworzeniu i przesyłaniu informacji obniżają użyteczność)
-stosowność, dokładność i szczegółowość (informacja musi być zupełna, aby mogła być podstawą podejmowania skutecznych decyzji)
-zrozumiałość – odpowiedni kontekst u odbiorcy
-kompletność opisu – źródło forma prezentacji, algorytm przetwarzania
1. Co jest przedmiotem wywiadu- PRZEDMIOTEM WYWIADU SĄ:
-opinie rozmówcy,
-odczucia co do aktualnego stanu systemu,
-cele organizacyjne i osobiste,
-nieformalne procedury.
-przedmiotem wywiadu zazwyczaj nie są fakty, które można zweryfikować na
podstawie innych źródeł (szczególnie pisanych).
2. pytania otwarte udzielają szczegółowych odpowiedzi PEAWDA
3. zasoby zapewniające funkcjonowanie systemu
-informacyjne
-ludzkie
-proceduralne
-techniczne
4. jednym z poziomów SI jest poziom formalny. PRAWDA
Poziomy systemu informacyjnego:
-nieformalny SI
-formalny SI
-techniczny SI
5. użytkownicy pierwotni wprowadzają dane do systemu FAŁSZ
-użytkownicy pierwotni wykorzystują wyjścia systemu informacyjnego bezpośrednio w realizacji zadań organizacyjnych
-użytkownicy wtórni wprowadzają dane do systemu informacyjnego, ale nie korzystają bezpośrednio z wyjść z systemu do wykonywania swoich zadań organizacyjnych
6. etapem krytycznym w zakresie systemowej analizy wymagań jest
-identyfikacja celów i problemów
7. było coś o tablicach decyzyjnych.. co jest poprawne a co nie (warunki muszą mieć dwa lub wiecej wariantów)
8. redundancja to sytuacja, w której te same warunki dają dwie różne akcje. i tu FAŁSZ
Redundancja – pojawia się, gdy wielokrotnie występują identyczne zbiory wariantów dające w wyniku tą samą akcję
9. skala nominalna to skala najsłabsza. PRAWDA
Typy skal:
-nominalna – najsłabsza (można uzyskać jedynie sumy w danej klasie)
-porządkowa – porządek rankingowy
-przedziałowa – równe przeddziały pomiędzy „punktami”
-proporcjonalna – równe przedziały pomiędzy punktami
10. jeszcze trzeba było wybrać z 4 systemów te, które są na poziomie operacyjnym
-STPD
11. były wymienione cechy, np. bardzo szczegółowe (łącznie 4) i trzeba było wybrać te, które tyczą się poziomu operacyjnego bądź nie
1