Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ

KONSPEKT ZAJĘĆ INDYWIDUALNYCH

 

Temat: Uprawiamy sporty zimowe

Prowadząca: Katarzyna Zątek

Dziecko : 6 – latek

Czas zajęć: 1 godz.

 

Cel ogólny: zapoznanie ze sportami zimowymi

 

Cele szczegółowe:

Dziecko:

§         Wypowiada się na temat tego, za co lubi zimę

§         Właściwie nazywa i wskazuje na obrazkach sporty zimowe ( narciarstwo, łyżwiarstwo, saneczkarstwo (jazda na sankach), hokej)

§         Nazywa osoby wykonujące dany sport (narciarz, łyżwiarz, łyżwiarka, hokeista)

§         Dzieli nazwy osób wykonujących dany sport na sylaby, przelicza ilość sylab w wyrazach

§         Ćw. graficzne- rysuje po śladzie kropkowym ślady jazdy łyżwiarza

§         Składa obrazek z 8 części

§         Wybiera obrazek przedstawiający zimowy sport, koloruje go kredkami świecowymi

 

Metody pracy:

§         Słowna

§         Oglądowa

§         Praktycznego działania

§         Aktywizujące – ćw. Paula Dennisona

 

Formy pracy:

§         Indywidualna

 

Środki dydaktyczne:

§         Tekst wiersza p.t. „Za co lubimy zimę?”

§         Ilustracje przedstawiające sporty zimowe

§         Karta pracy z wykropkowanym śladem toru jazdy łyżwiarza

§         Ilustracje przedstawiające sportowców i przedmioty, które potrzebują (łyżwiarz, hokeista, narciarz, saneczkarz ; łyżwy, krążek, narty, kijki, sanki)

§         Obrazek przedstawiający sanki i narty rozcięty na 8 części

 

 

 

 

 

Sytuacja edukacyjna

Czynności nauczyciela

Czynności dziecka

Uwagi

1. Elementy ćwiczeń z zakresu Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona

§   Ćwiczenia naprzemienne  przy muzyce

a) prawa ręka do lewego kolana, lewa ręka do prawego kolana z jednoczesnym unoszeniem kolan do góry

b) prawa ręka do lewej stopy i odwrotnie – wykonywane z tyłu ciała

c) prawa ręka do lewego ucha i odwrotnie

§   Pozycja Cooka

§     Nauczyciel wyjaśnia i demonstruje sposób wykonania ćwiczenia

§     Prosi, aby dziecko się położyło i układa mu kończyny tak, aby dziecko znajdowało się w pozycji Cooka

§ Prawidłowo wykonuje ćwiczenia ruchy w rytm muzyki, jest zaangażowane

§ Naśladuje ruchy nauczyciela

 

 

 

 

 

 

 

§ Relaksuje się wykonując pozycję Cooka

 

2. Przeczytanie wiersza Pt.” Za co lubimy zimę?” (aneks 1)

§   Pedagog czyta wiersz, zwraca uwagę dziecka na to, aby zapamiętało jak najwięcej

§     Dziecko uważnie słucha wiersza

 

3. Rozmowa na temat treści wiersza, wspólne ustalenie za co lubimy zimę

§   Za to, że pada śnieg

§   Że możemy lepić bałwana

§   Że można rzucać do siebie śnieżkami

§   Można bawić się na śniegu

§   Jeździć na sankach, nartach, łyżwach

 

§     Nauczyciel pyta dziecko za co w wierszu lubi się zimę, następnie pyta za co dziecko lubi zimę, co lubi robić zimą

Dziecko powinno powiedzieć za co lub zimę :

§   Za to, że pada śnieg

§   Że możemy lepić bałwana

§   Że można rzucać do siebie śnieżkami

§   Można bawić się na śniegu

§   Jeździć na sankach, nartach, łyżwach

 

 

4. Zapoznanie ze sportami zimowymi na podstawie obrazków, opisywanie tego, co się znajduje na obrazkach

§   Nazywanie osób wykonujących dany sport

§   Dzielenie tych nazw na sylaby, przeliczanie tych sylab

§     Nauczyciel mówi dziecku, że zimą wiele osób uprawia sporty zimowe, które można wykonywać tylko zimą

§     rozkłada przed dzieckiem obrazki przedstawiające sporty zimowe (saneczkarstwo, narciarstwo, jazdę figurową, łyżwiarstwo sportowe, hokej)

§     Nauczyciel wskazuje poszczególne obrazki dziecku, które opisuje co się na tych obrazkach znajduje, wspólnie próbują nazwać sport, który przedstawiony jest na obrazku

§     Nauczyciel pyta, czy dziecko widziało kiedyś ten sport w telewizji, czy go zna

§     Pyta czy dziecko wie, jak nazywa się osoba wykonująca dany sport, jeżeli dziecko nie potrafi podać nazwy sportowca, nauczyciel ją podaje

§     Prosi, aby dziecko podzieliło poszczególne nazwy (wyrazy) na sylaby i przeliczyło z ilu sylab składa się dany wyraz

§       Dziecko ogląda obrazki

§       Podejmuje próby nazwania poszczególnych sportów, podejmuje próby opisania ich, nazwania rodzaju sportu

§       Opisuje obrazki, nazywa prawidłowo osoby zajmujące się danym sportem zimowym, dzieli te wyrazy na sylaby, przelicza ilość sylab

 

5. Ćw. graficzne – rysowanie po śladzie kropkowym śladu toru jazdy łyżwiarza

§     Wyjaśnia sposób wykonania ćwiczenia

§       Dziecko wykonuje ćwiczenie pisakiem rysując tor łącząc kropki linią ciągłą

 

6. Dopasowywanie brakującego sprzętu do danej osoby na obrazku i nazywanie danego sportu i sprzętu

§     Nauczyciel przedstawia obrazki przedstawiające sportowców zwraca uwagę dziecku na to, że czegoś tym osobom brakuje i rozkłada obrazki przedstawiające sprzęt sportowy. Prosi dziecko, aby nazwało daną osobę na obrazku i dopasowało do niej dany sprzęt

§       Dziecko dopasowuje odpowiednio:

- łyżwiarce figurowej – łyżwy

- skoczkowi narciarskiemu – narty

- hokeiście – łyżwy i drążek

- saneczkarzowi - sanki

 

7. Składanie obrazka z 8 części przedstawiającego łyżwy i narty. Naklejenie na kartkę.

§     Informuje dziecko, że ma dla niego zagadkę – super tajemnicze zadanie. Poleca mu aby złożyło obrazek a dowie się co się na nim ukryło

§       Dziecko składa obrazek, nazywa to, co się na nim znajduje. Nakleja na kartkę.

 

8. Kolorowanie kredkami świecowymi wybranego obrazka

§     Prosi dziecko, aby wybrało sobie jeden obrazek i pokolorowało go najpiękniej jak tylko potrafi

§ Koloruje kredkami świecowymi wybrany przez siebie obrazek

 

 

 

 

KONSPEKT ZAJĘĆ INDYWIDUALNYCH

 

 

Temat: Już mamy zimę

Prowadząca: Katarzyna Zątek

Dziecko : 6 – latek

Czas zajęć: 1 godz.

 

Cel ogólny: polisensorycznie poznajemy świat

 

Cele szczegółowe:

Dziecko:

§         Doskonali wrażliwość zmysłową poprzez angażowanie zmysłu: wzroku, słuchu, smaku, dotyku węchu a trakcie działalności

§         Prawidłowo wskazuje prawą i lewą rękę podczas powitania

§         Nazywa kolor charakterystyczny dla zimy (biały)

§         Nazywa zapach przypisany zimie (miętowy)

§         Słucha  piosenki „Nasza zima zła”

§         Wymienia cechy charakterystyczne zimy: śnieg,  mróz, jest zimno, biało dookoła

§         Słucha odgłosów i wybiera spośród nich ten, który jest odgłosem zimy (skrzypienie śniegu, dzwoneczki)

§         Gra na dzwoneczkach śpiewając jednocześnie piosenkę „Nasza zima zła”

§         Nazywa cechy charakterystyczne śniegu: zimny, biały, topi się w ciepłej temperaturze

§         Wyszukuje obrazek przedstawiający zimę spośród innych

§         Wykonuje bałwana z waty wypełniając nią narysowany wcześniej przez siebie kontur

 

Metody pracy:

§...

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jucek.xlx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed