Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ
Scenariusze zabaw – Halloween
Halloween – święto, które przybyło do nas z USA – tradycją sięga pierwszych wieków naszej ery.
Obchodzone przez Celtów z terenów dzisiejszej Anglii, Szkocji i Walii, jako dzień, w którym duchy odwiedzają
ziemię, z czasem stało się okazją do zabawy z lekkim dreszczykiem. Pokazanie przedszkolakom zwyczajów
związanych z Halloween to doskonały sposób na zapoznanie dzieci ze świętami innych krajów.
Zabawy rozwijające sprawność ruchową
Sztafeta na miotłach
1. Cele: rozwijanie sprawności i koordynacji ruchowej i umiejętności współpracy
w grupie;
2. Czas trwania: 20 minut;
3. Rekwizyty: kilka mioteł, miękkie przedmioty do ustawienia toru przeszkód;
4. Opis: przed rozpoczęciem zabawy nauczyciel rozstawia tor przeszkód, używa-
jąc do tego miękkich przedmiotów takich jak pufy czy poduszki. Następnie dzieli
przedszkolaki na 4 osobowe grupy i zaprasza je do udziału w sztafecie na miot-
łach. Tłumaczy dzieciom, na czym polega wyścig zwany sztafetą i jak ważna jest w
nim zgodna współpraca w grupie. Zadanie polega na jak najszybszym pokonaniu
na miotle toru przeszkód przez zawodnika i przekazanie miotły kolejnej osobie,
która musi pokonać tą samą trasę. Wygrywa ta drużyna, której zawodnicy naj-
szybciej zakończą wyścig.
www.haribo.com
 Rzut Dynią, czyli pojedynek siłaczy
1. Cele: rozwijanie sprawności i koordynacji ruchowej
2. Czas trwania: 20 minut;
3. Rekwizyty: imitująca dynię, pomalowana na pomarańczowo piłka lekarska
z doczepionymi oczami i ustami, miarka lub centymetr;
4. Opis: nauczyciel rozkłada na podłodze centymetr i zaprasza przedszkolaki
do zabawy w rzut dynią, którą imituje odpowiednio ucharakteryzowana piłka
lekarska. Zadanie maluchów polega na rzuceniu dynią jak najdalej, z wyznaczo-
nego przez wychowawcÄ™ miejsca.
Wyścig z balonowym straszydłem
1. Cele: rozwijanie sprawności i koordynacji ruchowej oraz umiejętności
współdziałania w parze;
2. Czas trwania: 20 minut;
3. Rekwizyty: przygotowane w przedstawionej powyżej zabawie Balonowe
straszydła;
4. Opis: nauczyciel prosi przedszkolaki, aby dobrały się w pary. Każda dwójka
otrzymuje jedno z Balonowych straszydeł i ustawia się na wyznaczonej przez
wychowawcÄ™ linii startu. Zadanie polega na jak najszybszym pokonaniu wy-
znaczonego dystansu z umieszczonym miedzy brzuszkami partnerów baloni-
kiem tak, aby przez cały czas trwania wyścigu nie spadł on na ziemię.
Po aktywnej zabawie nauczyciel może zaproponować dzielnym zawodnikom prawdziwie
halloweenowy poncz Lodowa Å‚apa.
www.haribo.com