Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ

Zabawy rozwijające zmysł wzroku, słuchu, koordynację ruchową,
sprawność manualną i pamięć
I. Przedświąteczne przygotowania
1.
Cele: rozwój zmysłu wzroku, słuchu, koordynacji ruchowej, sprawności ma-
nualnej i pamięci;
Czas trwania: 10 x 45 minut;
Miejsce realizacji: przedszkolna sala;
Pomoce i rekwizyty: płyty ze świąteczną muzyką; „dary natury” do wykony-
wania stroików świątecznych; szyszki, słoma, kasztany, żołędzie, suszone li-
ście i owoce; dla każdego dziecka – papier kolorowy, kredki, farbki, flamastry,
nożyczki, klej; choinka do wspólnego dekorowania przez przedszkolaki;
Opis: dwa tygodnie przed planowaną Wigilią opracowujemy scenariusz
jasełek i rozdzielamy role wśród chętnych przedszkolaków. Inscenizacji to-
warzyszyć będą kolędy, których naukę umożliwią teksty oraz płyty ze świą-
teczną muzyką. Wokalne ćwiczenia przeplatamy zajęciami plastycznymi,
proponując przedszkolakom własnoręczne wykonanie kartek pocztowych
z życzeniami świątecznymi, które z pomocą rodziców najmłodsi będą mogli
wysłać do najbliższych. W tygodniu poprzedzającym przedszkolną Wigilię
wspólnie z dziećmi wykonujemy dekoracje choinkowe. Do najpopularniej-
szych ozdób należą gwiazdki, dzwoneczki, śnieżynki, choinki i mikołaje
oraz kolorowe papierowe łańcuchy. Przedszkolaki mogą je wykonać, ko-
rzystając z szablonów znajdujących się w dziale Akademii Misia Haribo na
www.haribo.com
. W ramach przygotowania symbolicznych dekoracji mo-
żemy również zaproponować najmłodszym wykonanie portretu Świętego
Mikołaja, stroików z „darów natury”, np. szyszek, słomy, kasztanów, żołędzi,
suszonych liści i owoców. W przeddzień uroczystości razem z przedszkola-
kami przyozdabiamy przedszkolną choinkę gotowymi bombkami i łańcu-
chami, a na ścianach wieszamy portrety Świętego Mikołaja. Prosimy rów-
nież dzieci, by następnego dnia przyniosły z domu opłatek, którym podzielą
się z rówieśnikami i przypomniały rodzicom o zaproszeniu na jasełka.
2.
3.
4.
5.
www.haribo.com
Zabawy rozwijające zmysł wzroku, słuchu, koordynację ruchową,
sprawność manualną i pamięć
II. Dzień Wigilii
1.
Cele: kultywowanie staropolskiej tradycji; integracja wychowanków sprzy-
jająca dalszym postępom w nauce;
Czas trwania: wybrany dzień grudnia;
Miejsce realizacji: przedszkolna sala;
Pomoce i rekwizyty: płyty ze świąteczną muzyką; wybrane baśnie o tema-
tyce świątecznej (np. „Opowieść wigilijna” Karola Dickensa), kilka świeczek,
zapałki;
Opis: w dniu Wigilii przedszkole wita dzieci dekoracjami oddającymi
świąteczny nastrój. Magiczne i niezapomniane chwile współtworzą cicho
brzmiące kolędy puszczane z płyt przygotowanych przez wychowawców.
Rano nauczyciel opowiada przedszkolakom o tradycjach związanych z ob-
chodami Wigilii i czyta baśnie, np. fragmenty „Opowieści wigilijnej” Karo-
la Dickensa. W południe wszystkie dzieci zbierają się w jednej sali, dzielą
opłatkiem i składają sobie życzenia. Następnie zasiadają do symbolicznej
wieczerzy, w trakcie której nauczyciele opowiadają o zwyczajach świątecz-
nych panujących w różnych krajach. Rozmowę wieńczy wspólne śpiewanie
kolęd, wizyta Świętego Mikołaja i rozdawanie prezentów oraz wspólne zdję-
cia. Po południu, kiedy w przedszkolu zgromadzą się już rodzice i zaprosze-
ni goście, przedszkolaki prezentują przygotowane wcześniej jasełka.
Uwagi: na dwa tygodnie przed Wigilią warto poprosić rodziców, aby włą-
czyli się w przygotowania, przynosząc do przedszkola wybrane potrawy,
którymi mogłyby częstować się dzieci. Nauczyciel prosi również rodziców
o pomoc w wyborze prezentów, które zostaną uroczyście wręczone przez
Świętego Mikołaja. Akademia Misia Haribo proponuje, aby podarunki za-
wierały zarówno ulubione przez dzieci słodycze, jak i świeże owoce, soki
oraz elementy edukacyjne, które zachęcą do zabawy połączonej z nauką.
2.
3.
4.
5.
6.
www.haribo.com

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jucek.xlx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed