Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ
Zasada działania
Podział silników
1.Ze względu na liczbę suwów przypadających na jeden cykl roboczy
-dwusuwowe
-czterosuwowe
2. Ze względu na kierunek nacisku czynnika roboczego na tłok rozróżnia się:
-silniki jednostronnego działania,
-silniki dwustronnego działania
W silnikach jednostronnego dziaÅ‚ania proces roboczy odbywa siÄ™ po jednej stroÂnie tÅ‚oka, w silnikach dwustronnego dziaÅ‚ania po obu jego stronach. ZwiÄ™kszeÂnie mocy z cylindra - zasadniczy cel budowania silników dwustronnego.
3.Ze względu na prędkość obrotową wału korbowego.
-wolnoobrotowe (70-240) obr/min
-średnioobrotowe (240-1200) obr/min
-szybkoobrotowe(1200-2500) obr/min
4.Ze względu na średnią pracę prędkości tłoka
-wolnobieżne Cśr < 7 m/s
-silniki średniobieżne 7 <Cśr <. lOm/s,
- silniki szybkobieżne  10 < Cśr^ 15 m/s
Średnią prędkość tłoka oblicza się według wzoru Cśr=Sn/30[m/s] S- skok tłoka, n- prędkość obrotowa,
5.Ze wględu na moc rozwijaną z cylindra silniki dzieli się na:
-silniki małej mocy   do 25 kW/cyl,
-silniki średniej mocy do 500 kW/cyl,
-silniki dużej mocy  do 2000 kW/cyl,
-silniki wielkiej mocy ponad 2000 kW/cyl
6. Ze względu na posoby prowadzenia tłoków
a)bezwodzikowym; b) wodzikowym1—tłok; 2- wał korbowy,3- korbowód, 4- tuleja cylindrowa, 5- wodzik; 6-prowadnica wodzika
7.Ze względu na nawrotność rozróżnia się:
-silniki nienawrotne, o jednym kierunku obrotów w „prawo" lub w „lewo"; za prawoobrotowy
-silniki nawrotne mogące obracać się w obu kierunkach; nawrotność jest cechą charakterystyczną silników okrętowych współpracujących ze śrubą napędową o stałym skoku.
8. zastosowanie silników okrętowych
-dla napędu głównego bezpośredniego:
dwusuwowy silnik doÅ‚adowany, wolnoobrotowy, rzÄ™dowy/ wodzikowy jednostronnego dziaÅ‚ania/ nawrotny/ jeżeli współpracuje ze Å›rubÄ… napÄ™ÂdowÄ… o staÅ‚ym skoku lub nienawrotny/ gdy współdziaÅ‚a ze Å›rubÄ… napÄ™ÂdowÄ… o skoku nastawnym; moc z cylindra, zależna od wielkoÅ›ci i szybkoÅ›ci statku, może wynosić od 350-4000 kW, a Å›rednice cylindra 350-1060 mm;
-dla napędu głównego przekładniowego:
czterosuwowy silnik doÅ‚adowany, Å›rednioobrotowy, o ukÅ‚adzie rzÄ™doÂwym lub widlastym, bezwodzikowy, jednostronnego dziaÅ‚ania, nienaÂwrotny, o mocy z cylindra 150+1300 kW i Å›rednicy cylindra 250-^50 mm;
-dla napędu zespołów prądotwórczych:
silniki stosowane do napÄ™du zespołów prÄ…dotwórczych sÄ… konstrukcyjÂnie podobne do silników napÄ™du głównego przekÅ‚adniowego/ pracujÄ… jednak w wiÄ™kszym zakresie prÄ™dkoÅ›ci obrotowej (500-i-1200 obr/min), rozwijajÄ… moc 20-i-140 kW/cyl, a Å›rednice ich cylindrów wynoszÄ… 100+250 mm;
-silniki pomocnicze:
ze względu na różnorodność zastosowań i rozwiązań konstrukcyjnych silników tej grupy trudno wyróżnić reprezentatywny typ silnika. Silniki te cechuje maksymalna prostota konstrukcji, niezawodność i małe moce.
a)Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â b)Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â c)Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â d)
            Â
a) silnik napędu bezpośredniego;b) silnik napędu przekładniowego; c) silnik zespołu prądotwórczego; d)silnik zespołu awaryjnego
Przepłukanie i napełnienie silników
1.Pojęcie czasoprzekroju
Masę czynnika roboczego dopływającego do przestrzeni roboczej lub wypływających z niej spalin określa się zależnością
m = Vp [kg]
m-- masa czynnika roboczego [kg],V- objętość czynnika roboczego [m3],p - gęstość czynnika roboczego [kg/m3!.Objętość czynnika roboczego V, przepływającego przez okna lub zawory, zależy od prędkości przepływu c [m/s], przekroju przelotowego okien lub zaworów / [m2] i czasu trwania przepływu t [s].
2.Prędkość przepływu
Prędkość przepływu czynnika roboczego przez zawory lub okna podczas procesu wymiany jest zmienna w czasie i dla danych warunków przepływu zależna od chwilowej różnicy ciśnień, warunkującej ten przepływ.
Åšrednia prÄ™dkość dolotu powietrza do przestrzeni roboczej przez zawory dolotowe wynosi 50-80 m/s. DolnÄ… prÄ™dkość dolotu powietrza ograniczajÄ… wymiary zaworów i warunki tworzenia siÄ™ mieszanki palnej. PrÄ™dkość dolotu musi być dostatecznie duża, aby wywoÅ‚ać pożądane zawirowania powietrza, potrzebne do uzyskania prawidÅ‚owej makrostruktury mieszanki. MaksymalnÄ… prÄ™dkość dolotowÄ… powietrza ograniczajÄ… straty przepÅ‚ywu, wzrastajÄ…ce z kwaÂdratem tej prÄ™dkoÅ›ci.
Średnia prędkość wylotu spalin przez zawory wynosi 60-100 m/s. Dolna wartość prędkości, zależna od średnicy zaworu, jest ograniczona jedynie względami rozporządzalnego miejsca w głowicy, górna — podobnie jak dla zaworu dolotowego — jest ograniczona wzrostem oporów przepływu.
Średnia prędkość przelotu czynnika roboczego przez okna w tulei silnika dwusuwowego jest większa niż przez zawory i wynosi 80-8-120 m/s na dolocie i lOO-s-150 m/s na wylocie.
3.Systemy płukania
W zależności od kierunku przepływu czynnika roboczego w przestrzeni roboczej rozróżnia się następujące zasadnicze systemy płukania
• poprzeczne,
• zwrotne,
• poprzeczno-zwrotne,
• wzdłużne.
4.wymiana czynnika roboczego.
Z istoty działania silnika spalinowego wynika potrzeba okresowego napełniania przestrzeni roboczej silnika nowym ładunkiem (powietrzem) i usuwania zeń spalin po uprzednim cyklu roboczym. Zadanie to spełnia układ wymiany czynnika roboczego.
-UkÅ‚ad wymiany czynnika roboczego silnika dwusuwowego.Głównymi jego elementami sÄ…: turbosprężarka chÅ‚odnica powietrza, kolektor powietrza Å‚adujÄ…cego, zawory zwrotne, przeÂstrzenie podtÅ‚okowe i kolektor wylotowy.Inny sposób wymiany czynnika roboczego w silniku dwusuwowym Jest to system szczelinowo — zaworowy, charakteryzujÄ…cy siÄ™ jednokierunkowym, osiowym przepÅ‚ywem Å‚adunku i wylotem spalin przez zawór wylotowy. Taki system wymiany Å‚adunku jest obecnie powszechnie stosowany w wolnoobrotowych silnikach okrÄ™towych dwusuwowych, najÂnowszej konstrukcji.
-W silniku czterosuwowym dolotem i wylotem czynnika roboczego sterujÄ…: zawór lub zawory wylotowe sterowane przez zespół napÄ™dowy skÅ‚adajÄ…cy siÄ™ z przekÅ‚adni napÄ™dowej waÅ‚ka rozrzÄ…du waÅ‚ka rozrzÄ…du, popychaczy i dźwigni zaworowych Podobnie jak w silnikach dwusuwowych powietrze jest wstÄ™pnie sprężane w turÂbosprężarce chÅ‚odzone w chÅ‚odnicy, skÄ…d dopÅ‚ywa do kolektora powietrza Å‚adujÄ…cego.