Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ

SCENARIUSZ ZAJĘĆ W KLASIE II

 

Data: 26.09.2014

Prowadzący:

Opiekun:

Liczba godzin: 4

Temat dnia: Ziemia- nasza Planeta. Dlaczego powinniśmy dbać o swoje środowisko?

 

Cele ogólny:

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat

- bogacenie i uściślanie słownictwa związanego z ekologią

- rozwijanie czujności ortograficznej

- wdrażanie do wyciągania wniosków na podstawie obserwacji

- inspirowanie do twórczej działalności
- dodawanie i odejmowanie w zakresie 20

 

Cel operacyjny:  
Uczeń :

- wypowie się w kilku zdaniach na temat treści czytanki

- uporządkuje zdania z rozsypanki zdaniowej

- wyróżni w tekście wyrazy z „rz”, „ó” i wyjaśni pisownię

- w nagraniu magnetofonowym rozpozna dźwięki przyrody

- zaśpiewa piosenkę o ochronie przyrody
- dodawać i odejmować w zakresie 20

 

Formy organizacyjne:

zbiorowe, indywidualne,

 

Metody:

słowna, oglądowa, działań praktycznych

 

Pomoce i środki dydaktyczne:

sylwetki drzew i ich nazwy, nagranie magnetofonowe, rozsypanka zdaniowa, piosenka „Ekologiczny świat”

 

Przebieg zajęć:

1) Powitanie: Zapowiedź tematu zajęć.

2) Rozpoznawanie gatunków drzew.Uczniowie losują obrazki przedstawiające 5 różnych drzew. Dzielą się na grupy zgodnie z wylosowanym obrazkiem i nazwą drzew umieszczoną na stolikach.
3) Wysłuchanie treści baśni- „Baśń o wędrujących drzewach”.

4) Udzielenie odpowiedzi na pytania dotyczące treści baśni: Co zrobiły drzewa? Dlaczego drzewa opuściły miasto? Co dzieci mogłyby zrobić, aby zatrzymać uciekające drzewa?

5) Rozpoznawanie dźwięków przyrody. Słuchanie nagrania z kasety magnetofonowej i rozpoznawanie dźwięków. Dzieci próbują naśladować śpiew ptaków, szum drzew, brzęczenie pszczół, odgłos ścinanego drzewa.

6) Układanie i porządkowanie zdań z rozsypanki zdaniowej:
7) Przepisanie uporządkowanych zdań do zeszytu, podkreślenie wyrazów z „rz” po                                                             

spółgłoskach.

8) Dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 20. Porównywanie liczb.

9) Wysłuchanie piosenki „Ekologiczny świat”. Wypowiedzi na temat jej treści, nastroju

10) Nauka słów i melodii piosenki.

11) Wykonanie pracy plastycznej „Żyjemy wśród drzew”.
12) Podsumowanie zajęć: rozmowa o lecie i nie tylko…

 

 

.......................................                                                                       .........................................

   podpis opiekuna praktyk                                                                                                     podpis praktykanta

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jucek.xlx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed