Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ
SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Temat: Spacer po parku
Prowadząca: Aneta Balińska
Wiek dzieci: 2-3 latka
Ilość dzieci: 8-10
Czas trwania: 15 - 20 min
Cel ogólny:
-doskonalenie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe
-zapoznanie z pojęciem kasztan
Cele szczegółowe:
-dziecko stara się słuchać poleceń prowadzącej
-dziecko stara się skupić swoją uwagę
-dziecko stara się poruszać po sali bez potrącania kolegów
-dziecko próbuje sprawnie reagować na polecenia prowadzącego
-dziecko rozwija sprawność ruchową
Środki dydaktyczne:
ilustracja kasztanowca, kasztany, nagrania piosenek, tamburyn.
Metody pracy:
-słowna: rozmowa (zadawanie pytań)
-oglądowa: pokaz (pokazywanie warzyw)
-praktycznego działania ( dopasowywanie obrazków)
Formy pracy:
-zbiorowa,
-indywidualna.
Przebieg zajęć:
1) Powitanie. Prowadząca wraz z dziećmi siada na dywanie i mówi, że teraz się przywitamy. Śpiewa i gestykuluje piosenkę:
Witam Was, witam Was, zaczynamy, już czas.
Jestem ja, jesteś Ty raz, dwa, trzy!
Zachęca dzieci, aby razem z nią śpiewały i gestykulowały w rytm piosenki.
2) Zabawa dydaktyczna „Kasztanowiec”
Prowadząca pokazuje dzieciom fotografię kasztanowca, pokazuje jakie ma liście, tłumaczy, że rosną na nim kasztany, jednocześnie pokazując dzieciom jak wyglądają.
3) Zabawa orientacyjno-porządkowo „Liście”
Prowadząca wysypuje liście kasztanowca. Dzieci obserwują jak opadają, następnie dzieci zamieniają się na niby w liści i opadają tak samo jak one, wykonują przy tym lekki szum.
4) Ćwiczenia tułowia – skłonu „Kasztany”
Dzieci maszerują po sali unosząc wysoko kolana, na sygnał dzieci zbierają kasztany.
5) Zabawa z elementem równowagi „Kto zgubił?”
Dzieci maszerują po Sali niosąc na dłoni kasztan. Na sygnał wykonują siad-sprawdzamy kto zgubił kasztana. Na ponowny sygnał dzieci maszerują z kasztanem przełożonym do drugiej ręki.
6) Zabawa z elementem skoku „Skoki radości”
Sprężyste skoki obunóż w miejscu –dzieci pokazują jak bardzo się cieszą ze znalezienia na spacerze kasztanów. Zmęczyły się i odpoczywają w parku.
6) Prowadząca dziękuje dzieciom za wspaniałą zabawę oraz w nagrodę przybija każdemu piątkę.