Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ

SCENARIUSZ LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO Z PIŁKI SIATKOWEJ

 

 

 

 

Temat: Przyjęcie i podanie piłki oburącz sposobem górnym i dolnym. Podbijanie piłki dłonią lewą i prawą.

 

 

 

 

Cele lekcji:

 

Poznawczy:

             1.Przyjęcie i podanie piłki oburącz sposobem górnym.

             2.Przyjęcie i podanie piłki oburącz sposobem dolnym.

             3.Podbijanie piłki dłonią lewą i prawą.

             4.Różnica między podaniem górnym i dolnym.

Kształcący:

             Rozwijanie sprawności specjalnej do siatkówki przez odpowiedni dobór zabaw i gier ruchowych.

Wychowawczy:

             Wdrażanie uczniów do współdziałania i rywalizacji.

 

 

 

Liczba ćwiczących: 12 osób.

 

Miejsce zajęć: sala gimnastyczna.

 

Czas trwania: 45 minut.

 

Przybory i przyrządy: 12 piłek siatkowych, 6 szarf, słupki do siatki i siatka.

ZADANIA

SPOSÓB REALIZACJI

CZAS

UWAGI

CZĘŚĆ WSTĘPNA

Czynności organizacyjno porządkowe

 

 

Zabawa ożywiająca

 

Zbiórka. Sprawdzenie gotowości do zajęć, obecności. Podanie zadań lekcji.

 

,,Natarcie” -na sygnał n-la każdy zespół kozłuje piłkę, biegnie z okrzykiem ,,hurra” na pozycję przeciwnika. Po dobiegnięciu do linii przeciwnika, odwracają się twarzą do środka boiska przyjmując pozycję zasadniczą i trzymając piłkę w ręce. Zwycięża zespół, który najszybciej się ustawi.

 

3 min

 

 

 

 

4 razy

 

Ustawienie w dwuszeregu

 

 

 

 

Podział na dwa zespoły. Ustawienie na linii końcowej boiska. Każda osoba ma piłkę.

Zwrócić uwagę na bezpieczeństwo podczas zabawy i na mijanie się na środku boiska zawsze z prawej strony.

CZĘŚĆ GŁÓWNA

Gra rzutna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenie w formie zabawowej

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenie nauczające techniki przyjęcia

 

 

 

 

 

Ćwiczenia techniki przyjęć i odbić piłki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenia techniki odbić wiązanych

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenia techniki zagrywki

 

 

 

Zabawa doskonaląca odbicie i przyjęcie

 

,,Piłka w kole”- ćwiczący tworzą koło. Jedynki w kołach ubierają szarfy. jedynki podają piłkę w prawą stronę, dwójki podają piłkę w lewą stronę. Wygrywa ta grupa, której piłka szybciej wróci do pierwszego  -rozpoczynającego.

 

,,Podaj piłkę o ścianę”- ustawienie w dwóch rzędach przed ścianą. Pierwsi z rzędów odbijają piłkę o ścianę i idą na koniec rzędu. Następny ćwiczący chwyta piłkę i odbija ją o ścianę jak poprzednia osoba.

 

Ustawienie w dwuszeregu naprzeciw siebie. Jeden szereg rzuca piłkę, drugi ćwiczący odbija piłkę sposobem dolnym. Zmiana ról.

 

,,Zmień miejsce pod siatką”- ćwiczący ustawiają się przed siatką w 4 rzędach(dwa rzędy z jednej strony, 2 rzędy z drugiej strony siatki):

-odbicie sposobem górnym przez siatkę(po odbiciu biegnie na koniec własnego rzędu);

-odbicie i przyjęcie sposobem górnym przez siatkę z przebiegnięciem pod siatką na koniec drugiego rzędu;

-odbicie piłki sposobem dolnym przez siatkę, podanej przez współćwiczącego. Przebiegnięcie pod siatką na koniec rzędu przeciwnego.

 

Ćwiczenia w parach:           -przyjęcie piłki sposobem górnym i odbicie sposobem dolnym;

-przyjęcie piłki sposobem dolnym i odbicie sposobem górnym.

 

W parach odbicie piłki dłonią do siebie. Pokaz- zagrywka dolna, ćwiczymy lewą i prawą ręką.

 

,,Obrona kwadratu”- w grze biorą udział dwie drużyny z jednej strony siatki i dwie z drugiej strony siatki.

Jedna z drużyn stoi przed liną kwadratu, o wymiarach 7x7 m. Jest to drużyna atakująca. Drużyna atakująca stara się tak podbić piłkę, aby upadła w obrębie kwadratu. Obrońcy znajdują się w kwadracie, starając się odbić piłkę bezpośrednio za kwadrat lub wystawiając ją sobie wzajemnie poza linię napadu.3 punkty otrzymuje się jeśli piłka upadnie w kwadrat, 1 punkt jeśli odbije ten sam ćwiczący dwukrotnie w drużynie broniącej. Obrońcy: 2 punkty, jeśli uda się odbić piłkę poza linię napadu, 1 punkt, jeśli jeden z atakujących przekroczy linię napadu, 1 punkt jeśli piłka została odbita poza linię boczną kwadratu. Wygrywa zespół, który zdobędzie więcej punktów w dwóch rozgrywkach i określonym czasie.

 

3 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 razy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 razy

 

 

 

2 razy

 

 

 

 

4 razy

 

 

 

 

 

 

 

 

2 min

 

 

2 min

 

 

 

3 min

 

 

 

 

2 x 5 min

 

Do zabawy potrzebne są dwie piłki, pozostałe odłożyć. Rozdać szarfy.

 

 

 

 

 

 

 

 

Podział na dwie grupy. Zwycięża ten rząd, który pierwszy wykona ćwiczenie.

 

 

 

 

 

 

N-l demonstruje prawidłowe przyjęcie piłki. Jedna piłka na parę.

 

 

 

 

Podział na cztery rzędy. Jedna piłka na dwa rzędy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przebiegnięcie pod siatką następuje z lewej strony.

 

 

 

 

 

 

 

N-i kontroluje poprawność wykonywanego zadania.

 

 

 

 

 

Pokaz wykonuje n-l.

 

 

 

 

Podział na cztery drużyny. Wyjaśnienie zasad gry.

CZĘŚĆ KOŃCOWA

Zabawa uspakajająca

 

 

 

 

 

 

 

Czynności organizacyjno- porządkowe

 

 

 

Zabawa z piłką- żonglerka dowolna z partnerem.

 

Kozłowanie piłki w parach, toczenie piłki po podłożu, odbicia piłki o podłoże i chwyt.

 

Zbiórka. Omówienie zadań lekcji. Pożegnanie.

 

 

2 min

 

 

2 min

 

 

 

 

3 min

 

 

Pobranie piłek- piłka na parę.

 

Marsz dookoła sali. Piłka na parę

 

 

 

Uporządkowanie sali. Zebranie piłek

 

 

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jucek.xlx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed