Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ

Cele gambitu.Głównym celem kolejnego Krajowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego na lata 2014 - 2020 powinno być zmniejszenie liczby ofiar śmiertelnych o 50 % w stosunku do roku 2010, tj. nie więcej niż 2000 ofiar w roku 2020. Jako dodatkowe cele szczegółowe nowego Programu należy przyjąć redukcję o 60% liczby ofiar śmiertelnych: wśród pieszych oraz w wypadkach drogowych spowodowanych nadmierną prędkością i w wypadkach występujących na drogach krajowych. stworzenie i rozwój podstaw do prowadzenia skutecznych i długofalowych działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego; kształtowanie świadomego i kulturalnego uczestnika ruchu drogowego, respektującego prawo i szanującego prawa innych uczestników tego ruchu; ochrona pieszych, dzieci i rowerzystów; budowa i utrzymanie bezpiecznej infrastruktury drogowej wraz z otoczeniem i elementami towarzyszącymi; zmniejszenie tzw. ciężkości wypadków. Sposób realizacji gamibtu przez policje.

Realizacja Krajowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wymaga: powołania wiodącej i kompetentnej organizacji zajmującej się wdrażaniem Programu, określenia czytelnego sposobu finansowania poszczególnych zadań wynikających z przyjętego Programu, stworzenia niezależnego systemu monitorowania realizacji programu i oceny efektywności zastosowanych rozwiązań dla dokonywania okresowej korekty Programu. Programy profilaktyczne na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Zwiększenie liczby i aktywności patroli policyjnych na drogach, szczególnie w rejonie dużych miast (zintensyfikowanie wykrywania substancji psychoaktywnych u kierowców, intensyfikacja kontroli prędkości pojazdów wraz z ciągłym wdrażaniem nadzoru automatycznego). Usprawnienie działań z zakresu kontroli technicznej pojazdu. Intensyfikacja kontroli przewoźników pod względem przestrzegania przepisów ustawy o transporcie drogowym (współpraca Policji z Inspekcją Transportu Drogowego). Edukacja w celu kształtowania świadomego i kulturalnego uczestnika ruchu drogowego, respektującego prawo i szanującego prawa innych uczestników tego ruchu. Upowszechnianie zasad ratownictwa drogowego oraz z zakresu udzielania pierwszej pomocy. Promowanie działań na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Zaostrzenie przepisów prawa w stosunku do sprawców łamiących przepisy ruchu drogowego, których naruszanie jest przyczyną lub skutkiem najcięższych i najczęstszych wypadków drogowych (np. tych, którzy kierują pojazdem pod wpływem alkoholu lub środków odurzających, nie używają pasów bezpieczeństwa). Usprawnienie systemu ściągalności mandatów karnych w celu wykształcenia w kierowcach przeświadczenia o surowości i nieuchronności kary za naruszanie przepisów. Włączenie „Wychowania komunikacyjnego” do Programu „Edukacji dla bezpieczeństwa”. Realizacja programów profilaktycznych na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Opracowanie i wdrożenie zasad kształtowania bezpiecznej przestrzeni w ruchu drogowym. Włączenie i zakres obowiązywania ustawy o ruchu drogowym. W dniu 4 września 2010 r. weszły w życie przepisy ustawy z dnia 22 lipca 2010 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym  oraz niektórych innych ustaw. Najistotniejsze zmiany dotyczą: 
- rozszerzenia zakresu obowiązywania ustawy Prawo o ruchu drogowym na „strefy ruchu”, - obowiązywania przepisów ustawy w innych miejscach niż drogi publiczne, strefy zamieszkania i strefy ruchu w zakresie wynikającym ze znaków i sygnałów drogowych,- rozszerzenia katalogu przypadków w których pojazd będzie usuwany na koszt właściciela o sytuację, gdy pojazd nieoznakowany kartą parkingową został pozostawiony, w miejscu przeznaczonym dla pojazdu osoby niepełnosprawnej oraz pozostawieniu pojazdu w miejscu obowiązywania znaku wskazującego, że zaparkowany pojazd zostanie usunięty na koszt właściciela,
- określenia nowego trybu w jakim następuje przepadek pojazdu, który będzie orzekany przez właściwy sąd, Zgodnie z definicją zawartą w ustawie Prawo o ruchu drogowym „strefą ruchu” jest obszar obejmujący co najmniej jedną drogę wewnętrzną, na który wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi. Należy podkreślić, że pełne obowiązywanie tych przepisów nastąpi z chwilą określenia wzoru znaku „strefa ruchu” i dokonaniu zmian w aktach wykonawczych. Po tempie prowadzonych prac należy wnioskować, że będzie to okres najbliższych miesięcy.Zakres obowiązywania poszczególnych przepisów:
1. Drogi publiczne, strefy zamieszkania, strefy ruchu – pełne obowiązywanie przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym (z zastrzeżeniem wymienionym powyżej). 2. Inne miejsca niż wyżej wymienione w pkt 1 - przepisy ustawy Prawo o ruch drogowym stosuje się w zakresie koniecznym dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa osób oraz 
w zakresie wynikającym ze znaków i sygnałów drogowych. Funkcje policji drogowej.

Do zadań Wydziału Ruchu Drogowego należy:

1) współdziałanie i koordynacja przy prowadzeniu analiz obrazujących istniejące zagrożenia oraz podejmowanie działań zapobiegawczych;

2) inspirowanie i koordynowanie programów prewencyjnych komend powiatowych (miejskich) Policji ukierunkowanych na kreowanie pozytywnego obrazu Policji oraz promowanie podejmowanych przez nią działań na rzecz poprawybezpieczeństwa i porządku w ruchu drogowym, a także współdziałanie z instytucjami właściwymi w sprawach związanych z organizacją ruchu na drogach;

3) opiniowanie wniosków o wydanie zezwoleń na organizowanie zawodów sportowych, rajdów, wyścigów, zgromadzeń i innych imprez wymagających korzystania z drogi w sposób szczególny;

4) opiniowanie projektów organizacji ruchu lub zmiany takiej organizacji na drogach na terenie całego województwa;

5) współpraca z Wojewódzką Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego;

6) organizacja i koordynacja ekip techniki drogowej i ekologii na terenie całego województwa;

7) nadzór merytoryczny nad prowadzeniem ewidencji kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego;

8) wypracowywanie i doskonalenie zasad współdziałania z innymi służbami Policji w zakresie zapobiegania i zwalczania przestępczości oraz wykroczeń innych niż drogowe;
9) rozpatrywanie odwołań od decyzji wydanych przez komendanta powiatowego (miejskiego) Policji w sprawie naruszeń przepisów ustawy o transporcie drogowym oraz dotyczących skierowań na badania psychologiczne na podstawie przepisów prawa o ruch drogowym;
10) nadzorowanie i koordynacja nad działaniami komórek ruchu drogowego komend powiatowych (miejskich) Policji w zakresie realizacji zadań ukierunkowanych na poprawę stanu bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Czas pracy.

Zmianowy

1.Policjant w zmianowym rozkładzie czasu służby pełni służbę na zmiany trwające po 8 godzin, z zastrzeżeniem ust. 2.

2.W szczególnie uzasadnionych przypadkach przełożony właściwy w sprawach osobowych może wprowadzić pełnienie służby na zmiany trwające po 12 godzin na dobę.

3.Godziny rozpoczęcia i zakończenia służby w zmianowym rozkładzie czasu służby ustala przełożony właściwy w sprawach osobowych.

4.W zmianowym rozkładzie czasu służby, o którym mowa w ust. 1, po 8 godzinach służby policjantowi udziela się co najmniej 10 godzin czasu wolnego. Po pięciu kolejnych służbach pełnionych w porze nocnej policjantowi udziela się 48 godzin czasu wolnego.

5.W zmianowym rozkładzie czasu służby, o którym mowa w ust. 2, po 12 godzinach służby policjantowi udziela się 24 godziny czasu wolnego, a jeżeli pełnił służbę w porze nocnej, policjantowi udziela się 48 godzin czasu wolnego.

6.Policjant, do którego obowiązków należy kierowanie pojazdem samochodowym, może pełnić służbę do 12 godzin na dobę, w tym kierować pojazdem nie więcej niż 10 godzin.

7.Do czasu służby trwającej 8 godzin wlicza się 20 minut przerwy, a do służby trwającej 12 godzin wlicza się 45 minut przerwy, z zastrzeżeniem ust. 8.

8.Policjantowi pełniącemu służbę w niekorzystnych warunkach atmosferycznych czas przerw można przedłużyć do 45 minut w służbie trwającej 8 godzin oraz do 60 minut w służbie trwającej 12 godzin. Czas przerw ustala policjant nadzorujący pełnienie służby.

§ 5. 1.W podstawowym rozkładzie czasu służby policjant pełni służbę przez 8 godzin dziennie od poniedziałku do piątku, w godzinach od 815 do 1615, z zastrzeżeniem ust. 2.

2.Przełożony właściwy w sprawach osobowych może wprowadzić inne godziny rozpoczęcia i zakończenia służby:

1) w podległej jednostce organizacyjnej Policji,

2) w niektórych komórkach organizacyjnych,

3) na niektórych stanowiskach służbowych,

jeżeli jest to uzasadnione warunkami lokalnymi lub wymaga tego szczególny charakter wykonywanych zadań.

 

 

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jucek.xlx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed