Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ

Układ napędowy, którego prędkość zmienia się ,jest w stanie dynamicznym inaczej nazywamy stanem przejściowym lub nieustalonym , w którym

 

 

W stanach nieustalonych (rozruch, hamowanie) układ napędowy można przedstawić w postaci trzech podstawowych elementów.

W przypadku ruchu obrotowego sÄ… to:

-           silniki napędowe (SM)

-           maszyna robocza (MR) wraz z urządzeniem pędnym

-           zastępcza masa zamachowa o momencie bezwładności J równym momentowi bezwładności całego układu.

Elementem układu odpowiadają momentom obrotowe które spełniają równanie ruchu.

M-Mm-Md=0

Gdzie: M- moment obrotowy silnika

Mm – moment oporowy

Md – moment dynamiczny

Stan pracy układu napędowego w stanie nieustalonym charakteryzuj związki

 

Jeśli M>Mm masy układu poruszają się ruchu przyspieszonym (  

Gdy M<Mm ruchem opóźnionym.

Czas trwania rozruchu lub hamowaniu możmy wyznaczyć przekształcając równanie

M=Mm+ J dw/dt

Do postaci dt= J dw/ M- Mm

Stąd czas potrzebny do zmiany prędkości kątowej od w1do w2

 

 

ZaÅ› czas hamowania od wu do 0

 

 

 

 

 

 

 

7. Silnik obco wzbudny prądu stałego ma dwa niezależne obwody elektryczne zasilane z oddzielonych źródeł napięcia stałego: obwód twornika i obwód wzbudzenia.

W stanach statycznych silnika obcowzbudny prądu stałego jest opisany przez układ równań algebraicznych

-           równanie napięciowe obwodu twornika Ut= (Rt+Rd) It+ Es

-           zależnośc na siłę elektromotoryczną twornika Es   Es= ke

-           równanie na moment elektromagnetyczny silnika Me Me=

Znaczenie oznacznia:

Ut – napięcie zanikania obwodu twornika

Jt – prąd twornika

Rt – rezystancja twornika

Rd – rezystancja dodatkowa w obwodzie twornika

w – strumień wzbudzenia silnika

k  - stała konstrukcyjna silnika

w – prędkość kątowa 

Korzystając z dwóch pierwszych równań otrzymamy ogólnie równanie charakterystyki elektromechanicznej silnika obcowzbudnego prądu stałego

 

 

Ogólne równanie charakterystyki mechanicznej silnika obcowzbudnego prądu stałego

 

 

 

Kt- współczynnik nachylenia charakterystyki elektromechanicznej silnika

Km - ----------------------------------------------- mechanicznej silnika

w0 – prędkość kątowa idealnego biegu jałowego silnika

 

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jucek.xlx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed