Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ
Układ napędowy, którego prędkość zmienia się ,jest w stanie dynamicznym inaczej nazywamy stanem przejściowym lub nieustalonym , w którym
Â
Â
W stanach nieustalonych (rozruch, hamowanie) układ napędowy można przedstawić w postaci trzech podstawowych elementów.
W przypadku ruchu obrotowego sÄ… to:
-          silniki napędowe (SM)
-          maszyna robocza (MR) wraz z urządzeniem pędnym
-          zastępcza masa zamachowa o momencie bezwładności J równym momentowi bezwładności całego układu.
Elementem układu odpowiadają momentom obrotowe które spełniają równanie ruchu.
M-Mm-Md=0
Gdzie: M- moment obrotowy silnika
Mm – moment oporowy
Md – moment dynamiczny
Stan pracy układu napędowego w stanie nieustalonym charakteryzuj związki
Â
JeÅ›li M>Mm masy ukÅ‚adu poruszajÄ… siÄ™ ruchu przyspieszonym ( Â
Gdy M<Mm ruchem opóźnionym.
Czas trwania rozruchu lub hamowaniu możmy wyznaczyć przekształcając równanie
M=Mm+ J dw/dt
Do postaci dt= J dw/ M- Mm
StÄ…d czas potrzebny do zmiany prÄ™dkoÅ›ci kÄ…towej od w1do w2Â
Â
ZaÅ› czas hamowania od wu do 0
Â
Â
Â
Â
Â
Â
Â
7. Silnik obco wzbudny prądu stałego ma dwa niezależne obwody elektryczne zasilane z oddzielonych źródeł napięcia stałego: obwód twornika i obwód wzbudzenia.
W stanach statycznych silnika obcowzbudny prądu stałego jest opisany przez układ równań algebraicznych
-          równanie napięciowe obwodu twornika Ut= (Rt+Rd) It+ Es
-          zależnośc na siłę elektromotoryczną twornika Es  Es= ke
-          równanie na moment elektromagnetyczny silnika Me Me=
Znaczenie oznacznia:
Ut – napięcie zanikania obwodu twornika
Jt – prąd twornika
Rt – rezystancja twornika
Rd – rezystancja dodatkowa w obwodzie twornika
w – strumień wzbudzenia silnika
k - stała konstrukcyjna silnika
w – prÄ™dkość kÄ…towaÂ
Korzystając z dwóch pierwszych równań otrzymamy ogólnie równanie charakterystyki elektromechanicznej silnika obcowzbudnego prądu stałego
Â
Â
Ogólne równanie charakterystyki mechanicznej silnika obcowzbudnego prądu stałego
Â
Â
Â
Kt- współczynnik nachylenia charakterystyki elektromechanicznej silnika
Km - ----------------------------------------------- mechanicznej silnika
w0 – prędkość kątowa idealnego biegu jałowego silnika
Â