Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ
Silnik elektryczny obcowzbudny - silnik elektryczny prądu stałego, w którym uzwojenie wzbudzające jest zasilane z oddzielnego źródła napięcia
Â
Budowa
z ;
z uzwojeniem – prostokątna ramka z drutu;
– doprowadzające prąd do uzwojenia twornika;
– pierścień ze stykami – wyprowadzenia z ramki (uzwojenia );
wyjścia do .
Â
Rozruch – 1. dla silników mniejszych niż Ps = 5 kW rozruch następuje w sposób bezpośredni, podłączamy go do sieci. 2. dla 5kW<Ps<30,40kW silnik podłączony jest w gwiazdę a przy pracy pełnej podłączony jest w trójkąt. Podczas podłączenia w gwiazdę pobieranie prądu jest o 2/3 mniejsze i wynosi 1/3 I. 3. dla Ps>60 kW rozrusznik ®silnki®autotransformatory 4. dla Ps > 320 kW
20. Regulacja prędkości silników prądu stałego.
SPOSÓB REGULACJI PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ SILIKA BOCZNIKOWEGO
Regulacja prędkości obrotowej silnika bocznikowego wynika z:
Uwzględniając rezystancje rezystora dodatkowego Rd włączonego szeregowo z rezystancja całkowitą obwodu twornika otrzymamy:
Wynikają z tego trzy możliwości regulacji prędkości obrotowej:
- zmianÄ™ rezystancji i rezystora
- strumień magnetyczny g
- napięcia zasilająceg U
Przy wzrośli strumienia Ф prędkości U maleje. Jest to regulacja ekonomi bo straty rezystor regulacji są małe w stosunku do mocy silnika
Â