Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ

Silnik elektryczny obcowzbudny - silnik elektryczny prądu stałego, w którym uzwojenie wzbudzające jest zasilane z oddzielnego źródła napięcia

 

Budowa

z ;

z uzwojeniem – prostokątna ramka z drutu;

– doprowadzające prąd do uzwojenia twornika;

– pierścień ze stykami – wyprowadzenia z ramki (uzwojenia );

wyjścia do .

 

Rozruch – 1. dla silników mniejszych niż  Ps = 5 kW rozruch następuje w sposób bezpośredni, podłączamy go do sieci. 2. dla 5kW<Ps<30,40kW silnik podłączony jest w gwiazdę a przy pracy pełnej podłączony jest w trójkąt. Podczas podłączenia w gwiazdę pobieranie prądu jest o 2/3 mniejsze i wynosi 1/3 I. 3. dla Ps>60 kW rozrusznik ®silnki®autotransformatory 4. dla Ps > 320 kW

20. Regulacja prędkości silników prądu stałego.

SPOSÓB REGULACJI PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ SILIKA BOCZNIKOWEGO

Regulacja prędkości obrotowej silnika bocznikowego wynika z:

Uwzględniając rezystancje rezystora dodatkowego Rd włączonego szeregowo z rezystancja całkowitą obwodu twornika otrzymamy:

Wynikają z tego trzy możliwości regulacji prędkości obrotowej:

- zmianÄ™ rezystancji i rezystora

- strumień magnetyczny g

- napięcia zasilająceg U

Przy wzrośli strumienia Ф prędkości U maleje. Jest to regulacja ekonomi bo straty rezystor regulacji są małe w stosunku do mocy silnika

 

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jucek.xlx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed