Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ

KANBAN:

Kanban jest systemem informacyjnym, który kontroluje produkcję właściwych produktów we właściwej ilości i we właściwym czasie, w każdym procesie tworzenia wyrobu, a także pomiędzy przedsiębiorstwami. Jest to znane pod nazwą Just-In-Time

Rodzaje KANBANÓWExpress KANBANEmergency KANBANJob-Order KANBAN

Full-Work System

Common KANBAN

System Produkcyjny toyoty :

Zysk dzieki redukcji kosztów . Może to zostac osiagniete dzieki ograniczeniu marnotrastwa .

4 rodzaje marnotrastwa :

1. Nadmiar sily roboczej , narzedzi , ( jeśli jest tego za duzo – zwiekszaja się koszty )

 

2. Nadproduckja – najgorszy rodzaj marnotrastwa w toyocie

3. Nadwyżka zasobów – spowodowana przez nadprodukcje

4. Niepotrzebne investycje kapitalowe – np.: budowa nowych magazynow do skladowania zapasow które sa w nadmiarze . , czy tesz zatrudnienie nowych peracownikow – w celu transportu tych zapasow do magazynu

Wszystkie

Te 4 marnotrastwa – powoduja wzrost kosztów :

-administracyjnych

-materialowych

-zatrudnienia

-amortyzacji

2 Głowne filary Systemu Produkcyjnego Toyoty to :

a)         JIT- just-in-time (p: okreslonej ilosci samochodow w okreslonym czasie

b)         Autonomizacja – czyli niezalezna kontrola wad – wspiera JIT by jakakolwiek uszkodzaona czesc z poprzedniego procesu nie ktrafila do nastepnego

System KANBAN

W tym systemie Typ i ilosc potrzebnych jednostek jest zapisywana na karcie „KANBAN” która jest przesylala od pracownikow jednego procesu do pracownikow poprzedniego procesu. Karty te krążą na terenie fabryki i pomiedzy fabrykami firm wspolpracujacych z tojota w celu osiagniecia produkcji JIT .  KANBAN to system informacji który kontroluje ilosc produkcji w kazdym procesie .

MRP I (Material Requirements Planning) - metoda planowania potrzeb materiałowych służy racjonalizacji planowania, poprzez wydawanie zleceń zakupu i produkcji dokładnie w takim momencie, aby żądany produkt pojawił się w potrzebnej chwili i wymaganej ilości.

To system, wspomagajacy produkcje oraz obszary  i dzialania  bezposrednia z nia zwiazne

Są przeznaczone do planowania potrzeb materialowych , pozwalaja  dokladnie opracowac  ilosc materialow i dostaw  aby sprostac zminiejacemu sie popytowi  na produkty

MRP II (Manufacturing Resource Planning) - metoda planowania zasobów produkcyjnych będąca rozwinięciem MRP I, poszerzona o bilansowanie zasobów produkcyjnych i dystrybucję.

ERP (Enterprise Resource Planning), czasem określane jako MRP III - planowanie zasobów przedsiębiorstwa, rozwinięcie systemu MRP II o procedury finansowe, w tym księgowości zarządczej (Cash Flow, metoda Activity Based Costing). System BAAN IV nie tylko w pełni realizuje postulaty standardu ERP, ale je wyprzedza.

DEM (Dynamic Enterprise Modeler) - Dynamiczne Modelowanie Przedsiębiorstwa, nowatorskie rozwiązanie wprowadzone na rynek przez firmę Baan w 1996 r. - zestaw zintegrowanych narzędzi do dynamicznego modelowania struktury przedsiębiorstwa umożliwiający bezpośrednie przejście od modelu firmy do gotowej konfiguracji aplikacji i menu dla poszczególnych użytkowników.

REENGINNERIG -  tzw Doskonalenie projektu

Staly proces duzych zmian (rewolucyjnych) majacy na celu przyblizenie się do doskonalosci w zastosowaniu systemow informacyjnych ponieważ takiej doskonalosci nie ma – wiec jest to staly proces .W wyniku dzialan usprawniajacych – a wice i reeningeeringu nie osiaga się doskonalego systemu inform. Doskonaly system to taki w którym nic jusz nie można poprawic – takie stanu nie można wiec osiagnac .koncowy rezultat reengineeringu to rozwiazanie satysfakcjonujace , doskonalsze od poprzednich ale nie ostateczny ideal . ZASADA BRP( BUSINESS PROCES REENGINEERING) czyli REENGINEERING

Cechy :

1)         Gruntowne zmiany

2)         Skokowe wzrosty jakosci

3)         Duze koszty

Pojęcie CIMPo raz pierwszy uzyte przez J.Harrington (1973) Sa to systemy produkcyjne, w których wszystkie czynności związane z procesami produkcji wyrobów- zarówno procesy materialne, jak i procesy informacyjno- decyzyjne – są zintegrowane dzięki wykorzystaniu środków technologii komputerowej.W CIM sa dwa obszary : organizacyjny i techniczny

Aspekty organizacyjne wspomagane sa przez PPS – komputerowo wspomagane zarzadznie

Aspekty techniczne  wspomagane  sa przez :

-           CAE - komputerow spomagane obliczenia

-           CAD - =||= projektowanie

-           CAP - =||= planowanie

-           CAM- =||=  wytwarzanie

-           CAQ- =||= zapewnienie jakosci

BAAN IV - jako w pełni zintegrowane rozwiązanie - to rodzina programów wspomagająca zarządzanie przedsiębiorstwem. Oprogramowanie to użytkowane jest w ponad 60 krajach i dostępne jest w ponad 20 wersjach językowych w tym, w wersji polskiej.

BAAN IV składa się z pięciu głównych elementów:

-           narzędzi i metodologii wdrażania - BAAN Orgware;

-           środowiska obliczeniowego;

-           oprogramowania internetowego;

-           pakietów logistycznych aplikacji;

-           technologii, w tym pakietu narzędziowego;

 

Język programowania ABAP/4 został stworzony w latach 80-tych i jest rozszerzany i rozwijany w każdej nowej wersji systemu SAP R/3. Wszystkie aplikacje biznesowe R/3 są stworzone przy użyciu tego języka

Firma SAP posiada dwa główne produkty: R/2 i R/3. System R/2 przeznaczony jest dla komputerów typu mainframe, takich jak IBM, Siemens itp. Przedstawiony w 1992 roku system R/3 jest modyfikacją poprzedniej wersji, w której wykorzystano archi­tekturę klient-serwer.

Electronic Business – Biznes Elektorniczny składa się z trzech elementów:

a) E-Commerce - Jest narzędziem wspierania sprzedaży oraz marketingu firm za pomocą tzw.:„Internetowego kanału dystrybucji” ,Jest jednym ze sposobów dotarcia do klienta

lWykorzystuje Internet aby uczynić sprzedaż bardziej wydajną (bez dodatkowych kosztów utrzymania punktów sprzedaży)

 

b) E-Business - Poprawia kontakty pomiędzy dostawcami i odbiorcami za pomocą elektronicznych technologii i otwartych standardów współpracy , a

odbiorcami  mogą być zarówno firmy jak i ostateczni klienci (podobnie jak w e-commerce)

 

c) E-Partnering - Ścisły związek pomiędzy przedsiębiorstwami, które stosują technologie e-business dla obopólnych korzyści i biznesowych usprawnień , jest to połączenie systemów biznesowych w celu strategicznej (nakierowanej na kontrahenta) współpracy, w której partnerzy dążą wspólnie do optymalizacji swoich działań.

 

 

 

 

 

...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jucek.xlx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed