Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ

Leczenie

1.          instrumentalne ( podstawa badania) – 9% pacjntow tego oczekuje

2.          ekspresyjne ( ukierunkowa na element emocjonalny ) – 49% pacjentow czynnika ekspresyjnych)

Pacjent po wypadku oczekujący na operacje: 62% oczekuje umiejętności, 38% oczekuje czynow ekspresyjnych

Pacjent z choroba przewlekla: 61% oczekuje funkcji emocjonalnej, 39% oczekuje umiejętności

Co trzeba robić, żeby uzyskiwac wiarygodne informacje:

1.          dostosowac pyt do poziomu umysłowego pytanej osoby

2.          tempo wypowiedzi ( szybsze – gorsze)

3.          budowa pytania(dobre – proste)

4.          dobor slow

5.          pytania zgodna z chronologia( dotyczące jedenj sytuacji)

6.          godny sposób i adekwatny zwracania się do pacjenta

7.          zróżnicowanie tego co pacjent podejrzewa a wie na pewno(pytania o to samo w innej formie)

8.          budowanie samodzielnej odpowiedzi pacjenta

Bodzce zew przy badaniu

1.          obecność innych osob np. rodzicow czy współmałżonków

2.          przychodzące i przeszkadzające osoby np. pielęgniarki

3.          padający zarzut winy : dlaczego dopiero teraz?

4.          wyladowanie emocji wobec pacjenta: najgorsze sa zachowania ekstremalne – nadmierna bliskość

Czynniki wzmacniające kontakt : cierpliwość, obiektywizm, otwartość, życzliwość, wrażliwość, wnikliwość, zainteresowanie

Skuteczne narzędzia słuchania: parafraza – powtarzanie własnymi słowami myśli rozmówcy - o ile dobrze Pana rozumiem…, odzwierciedlenie –odniesienie do nastroju pacjenta,  prowadzenie – ośmielanie, zadawanie pyt, uformowywanie chaotycznych wypowiedzi

Zdolności do wyrazania wsparcia emocjonalnego: przykłady

1.przy znieczuleniu – „zaraz będzie po wszystkim”

2.Do placznego dziecka – „dlaczego jestes smutny, operacja się już skończyła”

3.do człowieka osłabionego – „pod wzgeledm fizycznym nic panu nie dolega ale chyba nie czuje się pan najlepiej”

do stresu fizjologicznego wyróżnimy fazy:

1. zgeneralizowane pobudzenie przyjazne dla czlwoieka pelna mobilizacja

2. pojawienie się silnych emocji o napieciu zabarwionym strachem , niepokoj, przerażenie

3. pojawia się motywacja do przezwyciężenia stresu, chec zwalczania stresu cel niewazny

Wystapienie stresu powoduje szereg zmian o charakterze nie specyficznym

1.faza mobilizacji + rozstrojenia (nie można sprostac zadaniu choc wiedza na to pozwala) reakcja podlega fiksacji

2.zmiay w ekspresji  emocjonalnej

3.zmiany w wyrazaniu emocji

4.predyspozycje podmiotowe osobnicze wpływaja na radzenie ze stresem

5.jedyna korzyścią jest umiejętność przezwyciężania stresu

6.wazne jest natężenie emocji a nie ich znak

7.indywidualnie sprzyja walce ze stresem jakość ukl nerw

      1. wysoki intelekt

      2. stan somatyczny

8.obniżające

     1. zle oświetlenie

     2. niewlasciwa temp

     3. zmierzenie się z autorytetem

 

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jucek.xlx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed