Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ

1   Napisać równanie dynamiki napędu i podać określenie zależności prędkości w funkcji czasu napędu w stanie nieustalonym gdy moment dynam. Jest liniowy w funkcj czasu.

dEe= dEm +dEd

Ed=1/2Jω2

Pe-Pm=Jω∙dωdt+12ω2dJdt→Me-Mm=Jω∙dωdt+12ωdJdt

GD2=mg2ρ2=4gmρ2=4gJ-moment zamachowy

n=375GD2Md+npocz

 

2  Kryterium doboru mocy silnika napędowego i opisać metodę strat średnich doboru silnika przy obciążeniu okresowo zmiennym.

*Kryterium nagrzewania- moc silnika musi być na tyle duża, by występujące podczas pracy silnika się spowodowały przekroczenia dopuszczalnej temp silnika nawet przez krótki okres.

*Kryterium dynamiczne- silnik musi rozwijać moment rozruchowy na tyle duży, aby mógł się odbyć rozruch napędu w określonym czasie. Silnik musi także posiadać odpowiednią przeciążalność aby był w stanie pokonać występujące przeciążenia.

*Kryterium ekonomiczne- silnik powinien pracować przy pełnym obciążeniu ze względu na cosφ oraz η. Silnik niedociążony zwiększa koszty inwestycyjne i ciężar układu napędowego.

-Dobór przy pracy ciągłej i obciążeniu stałym.

Pn≥P, Mrsil ≥Mrmech

-Dobór przy pracy ciągłej i obciążeniu okresowo zmiennym.

∆PŚr=∆P1t1+,,,+∆Pktkt1+..+tk  , ΔPn≥ΔPśr, ∆Pn=Pnηn-Pn≥∆Pśr, Pn≈1,1-1,3Pśr,

PŚr=P1t1+,,,+Pktkt1+..+tk.

Kryterium doboru maszyny

-kryterium cieplne ϫP ≤ϫ Pn

-kryterium  dynamiczne (Mr>Mm, Mmmax<Msmax,)

-kryterium ekonomiczne (koszty eksploatacji ϫP <ϫ Pn)

Dobór dla pracy ciągłej:

obciążenie silnika podczas pracy jest stałe i wynosi Moi sprzężenie wału silnika z wałem maszyny jest bezpośrednie. Moc silnika

PN=Mo*ωN

Jeśli wystepuje przekładnia mechaniczna to:

PN=ωN*Mo/i*ɳ

I -przełożenie przekładni

ɳ - sprawność przekładni

z katalogu dobiera się silnik o najbardziej zbliżonych wartościach mocy Pn spełniające oba warunki powyższe

Dobór praca silnika dla pracy ciągłej obciążenie okresowo zmienne.

Najczesciej wystepuje obciążenie zmienne w czasie . wybieramy odcinek najbardziej charakterystyczny

I przyjmuje czas trwania to . Po uproszczeniu przebiegów i określeniu czasów trania wartości P1 P2 Pi

Moc wynaczamy metodami:

Strat średnich metoda najdokładniejsza kazda wartości  obciazenia  Pi odpowiadają straty delta Pi prąd Ii oraz ilośc wydzielanego ciepła Qi.

Wydziela się ciepło w czasie to:

Q=Q1+Q2+…Qi   lub ϫPz*to= ϫ P1*t1+ ϫP2*t2...

ϫPz=∑_(i=1)^n ϫPi*ti/∑_(i=1)^n ti=∑ϫPi*ti/to

dla każdego obciążenia straty wyznaczamy według wzoru:

ϫ Pi=Pi*1-ɳi/ɳi

ɳi- sprawność silnika przy obciążeniu Pi wyznaczona z charakterystyki eksplotacyjnej silnika.

Moc znamionową dobiera się z katalogu żeby spełniała warunek:

ϫPN=PN *1-ɳN/ ɳN≥ϫPz

oznacza ze straty a wiec ciepło wydalone z silnika podczas rzeczywistego okresowego obciążenia  nie są  wieksze nizpodczas ciagłego obciążenia.

W praktyce moc wyznacza się metoda kolejnyc przybliżeń. Najpierw na podstawie wykresu obciążenia na wale silnika wyznacza się moc

P=(1.1do 1.3)Psr=(1.1do1.3)∑Pi*ti/to

Następnie wyznacza się straty dla kolejnych ti ,straty srednie,

Jeśli okres to zawiera okres postoju  ts (straty ϫPs=0)lub okresy rozruchu tr(straty ϫPr)i hamowania Th(straty ϫPh)to przy przewietrzaniu własnym silnika ,warunki chłodzenia w tych okresach pogarszają się i straty średnie liczy się

ϫPz=ϫPrtr+∑ϫPi*ti+ϫPh*th/α(tr+th) +∑ti+βts

β-współczynnik pogorszenia się warunków chłodznia

β=Tc/Ts stałe czasowe nagrzewania przez stygnięcia

α-średnia arytmetyczna liczby 1 całkowita prędkość wirowania i najlepszym warunkom chłodzenia

α=1+ β/2

 

1   Napisać równanie dynamiki napędu i podać określenie  zależności prędkości w funkcji czasu napędu w stanie nieustalonym gdy moment dynam. Jest liniowy w funkcj czasu

2  Kryterium doboru mocy silnika napędowego i opisać metodę strat średnich doboru silnika przy obciążeniu okresowo zmiennym

3  Określenie energi cieplnej wydzielanej w obwodzie wirnika silnika indukcyjnego w nieustalonym stanie pracy( przejście z n1do n2)

4 Wpływ układu soft start na zjawisko zachodzące podczas rozruchu silnika

5. bilans cieplny

6  Rozwiązać równanie dynamiki ruchu napędu wyznaczając zależność na czas przejścia do prędkości w1 do w2 gdy moment dynam jest stały.

7.Zasada sterowania metodą orientacji wektora

8.Praca

 

3  Określenie energi cieplnej wydzielanej w obwodzie wirnika silnika indukcyjnego w nieustalonym stanie pracy( przejście z n1do n2)

Pe=M*ω0 – moc pola wirującego

P=M*ω – moc na wale

ΔP2=Pe-P=M(ω0-ω)=Mω0*s – moc tracona w obw. wirnika

M=Jdωdt+Mm   Mm- moment statyczny

ω = ω0(1-s) prędkość silnika ind.

d ω= - ω0ds , M=-Jω0dsdt+Mm,

Q2=0t∆P2dt - energia cieplna wirnika

Q2=0t∆P2dt=(-Jω0dsdt+Mm)ω0sdt

Q2=Jω0s2s1sds+0tMmω0=Jω02s2s1sds+0tMm(ω0ω)

Gdy Mm=0 czyli stan jałowy

Q20=12Jω02(s12-s22) -energia cieplna wydzielana w wirniku przy zmianie poślizgu\

4 Wpływ układu soft start na zjawisko zachodzące podczas rozruchu silnika

-zmniejszenie prądów rozruchowych

-obniżenie naprężeń mechanicznych

-możliwość większej częstości ponownych rozruchów

-dłuższy czas rozruchu

-Mniejsze straty na ciepło spowodowane rozruchem

5. bilans cieplny

QΔP=QAk+Q0D              τ- różnica temperatur

ΔP*dt= m*c*dτ+Aτ dt

(ΔP-Aτ)dt=m c dτ

dt=mcΔP-Aτ*dτ

podstawienieΔP-Aτ=z-A dτ=dzdτ=dz-A

dt=mC-Adzz  /całka

t=mc-A lnz+C

t=m*c-AlnΔP-Aτ+C

Założenie: t = 0,  τ = τp

t=m*c-AlnΔP-Aτp+C

0=m*c-AlnΔP-Aτp+C

C=-m c-AlnΔP-Aτp

mcA=T-cieplna stała czasowa

 

t=-TlnΔP-Aτ+TlnΔP-Aτp  //:T

-tT=lnΔP-Aτ+lnΔP-Aτp 

-tT=lnΔP-AτΔP-Aτp

e-tT=ΔP-AτΔP-Aτp  //*ΔP-Aτp

 

e-tT ΔP-e-tT Aτp=ΔP-Aτp

e-tTΔPA-e-tTτp=ΔPA-τ

ΔPA=τu-przyrost temperatyry ustalonej

τu*e-tT-τp*e-tT=τu-τp

τ=τu-τu*e-tT+τp*e-tT

τ=τu1-e-tT+τp*e-tT

 

6  Rozwiązać równanie dynamiki ruchu napędu wyznaczając zależność na czas przejścia do prędkości w1 do w2 gdy moment dynam jest stały.

JdΩdt=Me-...

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jucek.xlx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed