Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ

Zintegrowane systemy informatyczne kierowania produkcjąControlling Systems (w sensie pojęcia controllingu)

Brak prezentacji

Nowoczesna ekonomia i teoria zarządzania rozwinęły różnorodne instrumenty, które - w zależności od potrzeb organizacji - wspomagają lub wręcz umożliwiają realizację wybranej strategii. Do najbardziej kompleksowych instrumentów należy CONTROLLING, często określany jako nowa filozofia działania organizacji. "Controlling to proces sterowania firmą, zorientowany na wynik przedsiębiorstwa, realizowany przez planowanie, kontrolę, sprawozdawczość i kierowanie". Powyższa definicja wskazuje, że system controllingu jest pojęciem szerokim, i pozwala wskazać bardziej szczegółowo cechy controllingu, precyzujące jego zakres, możliwości i potrzeby.

Controlling jest zorientowany na cele, które są elementem wyjściowym całego systemu controllingu. Odmianą takiej orientacji jest skoncentrowanie się na ograniczeniach utrudniających realizację celów, na "wąskich gardłach".

Kolejnym charakterystycznym aspektem jest orientacja na przyszłość w kontekście planowania, gdzie dopiero planowanie i kontrola wykonania zadań decydują o skuteczności systemu controllingu.

Ostatnim, równie ważnym elementem technicznym (bazą sytemu controllingu jako systemu zarządzania) jest system informacyjny. Dopiero wówczas można sprawnie pozyskiwać dane, przetwarzać informacje i komunikować się ze wszystkimi uczestnikami systemu controllingowego lub odbiorcami informacji biznesowej.

Zgodnie z definicją controllingu, jego zakres realizowany w przedsiębiorstwie może być:

●         Szeroki, wówczas obejmuje całą organizację i wszystkie wymiary jej działalności,

●         Zawężony, ogranicza się tylko do pewnych obszarów funkcjonowania.

W praktyce zakres controllingu jest wyznaczany stopniem decentralizacji zarządzania. System controllingu będzie racjonalnym narzędziem zarządzania tylko dla jednostek, które mają określone zadania, kompetencje i narzędzia egzekucji.

Controlling Systems (w sensie firmy)

CONTROLLING SYSTEMS jest firmą informatyczną wyspecjalizowaną w rozwiązaniach wspomagających prowadzenie budżetowania, controllingu i wielowymiarowych analiz.

EURECA to system kategorii  Business Performance Management (BPM). W Polsce pracują z nim takie firmy, jak Toyota Motor Manufacturing Poland, Torfarm SA, ThyssenKrupp Energostal, ENEA SA, Basell Orlen Polyolefins, Koelner SA, czy Alfa Elektro. Nasi Klienci są liderami w swoich branżach. I raczej nie jest to przypadek, że pracują właśnie z nami.

Główne moduły programu EURECA odpowiadają za:

●         Tworzenie i kontrolę wykonania budżetu organizacji w ujęciu:

           Wielowymiarowym (dzięki temu możemy np. zarządzać budżetem sprzedaży JEDNOCZEŚNIE w podziale na segmenty rynku, regiony geograficzne, grupy asortymentowe itd.)

           Wielomiarowym (dzięki temu możemy JEDNOCZEŚNIE planować i obserwować wiel miar dla jednego zjawiska np. ilość, wartość i średnią cenę sprzedaży)

           Wielookresowym (dzięki temu nie jesteśmy ograniczeni rocznym okresem księgowym, możemy zarządzać np. budżetami projektów trwających od listopada do kwietnia, lub inwestycji trwających np. 27 miesięcy)

●         Wielowymiarową analizę danych, planowanych i wykonanych, oraz zapytania ad hoc pozwalające wykonywać dowolne, bardzo nawet nietypowe analizy. Dzięki zastosowaniu w systemie komponentów MS EXCEL poruszanie się po systemie jest bardzo proste, nawet dla zupełnie początkującego Użytkownika.

Zarządzenie wiedzą

Brak prezentacji

Zarządzanie wiedzą (po angielsku Knowledge management, KM) to między innymi zespół sformalizowanych sposobów gromadzenia i wykorzystywania formalnej oraz cichej wiedzy uczestników organizacji (np. pracowników firmy). Mówiąc prostym językiem, Zarządzanie Wiedzą, to robienie jak najlepszego użytku z wiedzy, która jest dostępna w organizacji, tworzenie nowej wiedzy oraz zwiększanie świadomości i zrozumienia.

Zarządzanie wiedzą składa się z procesów przechodzenia wiedzy w dwóch wymiarach, epistemologicznym (ukryta/dostępna) i ontologicznym (indywidualny/grupowy/organizacyjny): socjalizacji, eksternalizacji, kombinacji i internalizacji.

Zarządzanie wiedzą składa się z czterech aspektów: "dzielenia się wiedzą, dostępu do wiedzy, przyswajania wiedzy i zastosowania wiedzy”.

Zarządzanie wiedzą to zbiór operacji, które firma powinna realizować: identyfikacji wiedzy, mapowania wiedzy, uchwycenia istniejącej wiedzy, pozyskania potrzebnej wiedzy, przechowywania wiedzy, dzielenia się wiedzą, zastosowania wiedzy, tworzenia nowej wiedzy.

Zarządzanie wiedzą to "system zaprojektowany, aby pomóc przedsiębiorstwom w zdobywaniu, analizowaniu, wykorzystywaniu (ponownym wykorzystaniu) wiedzy w celu podejmowania szybszych, mądrzejszych i lepszych decyzji, dzięki czemu mogą one osiągnąć przewagę konkurencyjną".

W Polsce działają dwie organizacje zajmujące się tą tematyką Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą oraz Stowarzyszenie Praktyków Zarządzania Wiedzą. Ponadto kilka firm oferuje oprogramowanie wspierające KM, np.: Pyton Management, Empolis. Tematykę KM podejmują przede wszystkim wydawnictwa uczelniane, np. E-mentor, jednak można też napotkać artykuły z tego zakresu w pismach o zarządzaniu, np. Magazyn CEO, czy informatyce tj. Gazeta IT.

Łańcuchy dostaw na przykładzie firmy SIMPLE

Brak prezentacji

Marketing bullshit ze strony simple

Instalując elastyczne, wydajne rozwiązania SIMPLE przedsiębiorstwo uzyskuje efektywne narzędzie wspomagające zarządzanie łańcuchem dostaw, ściśle integrujące w ramach zawartych kontraktów działania handlowców, menedżerów, dostawców, operatorów logistycznych. Stosując innowacyjne narzędzia informatyczne SIMPLE pracownicy firmy mogą uzyskiwać w czasie rzeczywistym informacje o aktualnym stanie magazynów, zamówieniach klientów, sprzedaży, dostawach w drodze, planowanym zaopatrzeniu i finansach, bez względu na to, czy pracują w scentralizowanej czy rozproszonej terytorialnie organizacji. SIMPLE zapewnia możliwość integracji z systemami informatycznymi dostawców i odbiorców (EDI), co pozwala zwiększyć przejrzystość działań i udostępniać aktualne informacje klientom o postępie realizacji zamówienia. Wszystko to razem umożliwia obniżenie kosztów operacyjnych działalności firmy bez utraty jakości obsługi klientów, co przekłada się na wzrost konkurencyjności, utrzymanie lub zdobycie pozycji preferowanego dostawcy.

Definicja ze strony CISCO

Celem zarządzania łańcuchem dostaw (Supply Chain Management - SCM) jest zwiększenie sprzedaży, obniżenie kosztów oraz pełne wykorzystanie aktywów przedsiębiorstwa, dzięki usprawnieniu interakcji i komunikacji między wszystkimi podmiotami tworzącymi łańcuch dostaw. Systemy zarządzania łańcuchem dostaw wykorzystują technologie sieciowe do łączenia dostawców, dystrybutorów i innych kontrahentów, w celu lepszego spełnienia wymagań klientów. Ponadto dzięki tym systemom do procesów produkcyjnych i dystrybucyjnych wszystkich partnerów docierają w czasie rzeczywistym informacje o bieżących potrzebach klientów.

Dzisiejsze, sterowane rozwojem technologii łańcuchy dostaw pozwalają klientom w pełni zapanować nad zakupami, zwiększyć koordynację i łączność między poszczególnymi partnerami-dostawcami oraz pomagają obniżyć koszty w każdej firmie należącej do łańcucha dostaw.

Dzięki sieciowym systemom zarządzania łańcuchem dostaw, wszystkie firmy w tym łańcuchu mogą działać jak jedno przedsiębiorstwo, wspólnie wykonując zadania zidentyfikowane w każdej firmie. Zintegrowane procesy łańcucha dostaw eliminują nadmiarowość i poprawiają wydajność. Dzięki temu możliwe jest szybkie rozpowszechnianie informacji o popycie na rynku, minimalizacja stanu zapasów, poprawa jakości i zwiększenie poziomu rentowności. Dodatkowo, dzięki współpracy z dostawcami i klientami łańcuch dostaw działający w sieci umożliwia skrócenie czasu wprowadzania nowych produktów na rynek.

Oprogramowanie do zarządzania łańcuchem dostaw dzieli się zwykle na następujące komponenty:

●         Rozwój produktu: Rozwój produktu obejmuje wymagania dotyczące produktu, projekt i testowanie produktu oraz opracowanie cyklu produkcyjnego.

●         Planowanie: Systemy planowania obejmują prognozowanie poziomu sprzedaży i zamówień oraz dopasowują przyszłe potrzeby klientów do dostępnych surowców.

●         Dystrybucja i logistyka: Systemy dystrybucyjne i logistyczne obejmują zarządzanie zapasami i stanami magazynowymi, transport wewnętrzny i zewnętrzny, zarządzanie zleceniami, fizyczną dystrybucję towarów oraz zarządzanie informacjami o niezależnych partnerach.

●         Zakupy: Systemy obsługi zakupów obejmują kwestie zaopatrzenia w podzespoły, surowce i indywidualne materiały niezbędne do wytworzenia produktu końcowego.

●         Produkcja: Systemy produkcyjne obsługują automatyzację produkcji, montaż i podzlecenia.

●         Integracja partnerów biznesowych: Systemy integracji partnerów biznesowych pozwalają skoncentrować się na tym, co się robi najlepiej, oraz wykorzystać kompetencje swoich partnerów.

Wdrożenie SAP/R3 w jakichś 4 hutach

No f*** idea – brak prezentacji

 

Ze strony BCC:

Proces wdrażania systemu SAP składa się z następujących kolejno, opisanych poniżej faz. Po każdej fazie Klient otrzymuje produkty cząstkowe, które łącznie pozwalają na uruchomienie nowego systemu w przedsiębiorstwie.

Faza 0 Analiza przedwdrożeniowa: Początkowa faza ma na celu ustalenie ogólnych ram projektu: zakresu, harmonogramu i budżetu. Wyznaczone osoby ze strony Klienta i BCC uczestniczą w spotkaniach, które stopniowo doprecyzowują zakres funkcjonalny i organizacyjny systemu, który spełni wymagania firmy. Na tej podstawie BCC przygotowuje ofertę wdrożenia systemu SAP, zawierającą wszystkie istotne założenia dla dalszych faz projektu. Produkt fazy: Oferta, Umowa wdrożenia systemu

Faza 1 Przygotowanie projektu: W tej fazie definiuje się szczegółowo projekt wdrożeniowy oraz metody pracy w projekcie (regulamin pracy, regulamin szkoleń, dokumentowanie, raportowanie statusu, ewidencjonowanie i rozliczanie prac, korzystanie z zasobów itp.)  Produkt fazy: Karta projektu, Regulamin projektu

Faza 2 Projektowanie koncepcyjne: W tej fazie prowadzone są szkolenia pracowników Klienta z zakresu rozwiązań SAP oraz opracowana jest Koncepcja wdrożenia - dokument opisujący jak w systemie informatycznym zostaną zaimplementowane procesy biznesowe Klienta. Produkt fazy: Koncepcja wdrożenia

Faza 3 Realizacja prototypu: W trzeciej fazie na podstawie koncepcji wdrożenia, poprzez parametryzację ustawień systemu, przygotowany zostaje tzw. prototyp systemu. Prototyp poddawany jest testom w ramach poszczególnych funkcjonalności oraz testom integracyjnym całego systemu, sprawdzającym jego prawidłowe funkcjonowanie. Produkt fazy: Prototyp systemu SAP

Faza 4 Przygotowanie do pracy: W fazie czwartej użytkownicy końcowi szkoleni są z funkcji wykonywanych w systemie. System SAP jest też napełniany rzeczywistymi danymi, z obecnych systemów informatycznych przedsiębiorstwa (lub innych źródeł danych). Produkt fazy: System produkcyjny

Faza 5 Start i eksploatacja: W tej fazie - po starcie produkcyjnym systemu - wspierani są użytkownicy końcowi w trakcie pierwszych dni swojej pracy. Następuje też optymalizacja ustawień technicznych systemu. Produkt fazy: Bieżąca eksploatacja systemu SAP

Systemy zarządzania łańcuchem dostaw w przedsiębiorstwach logistycznych

Brak prezentacji

●         System Microsoft Business Solutions–Navision

●         IFS Applications

●         Overtura PL

Wdrożenie jakiegoś systemu w spółdz. mieszk. w Piekarach Śl.

Brak prezentacji

Zarządzanie zapasami, planowanie zapotrzebowania materiałowego, systemy CIM.

Brak prezentacji

Komputerowo Zintegrowane Wytwarzanie (CIM - Computer Integrated Manufacturing) - obejmuje wszystkie aspekty wytwarzania wspomaganego przez komputer, systemy wspomagania logistyki i technologii produkcji. Wyróżnia się:

●         CAD- Komputerowo Wspomagane Projektowanie (Computer Aided Design)

●         CAE - Komputerowo Wspomagane Konstruowanie (Computer Aided Engineering)

●         CAP- Komputerowo Wspomagane Planowanie (Computer Aided Planning)

●         CAM- Komputerowo Wspomagane Wytwarzanie (Computer Aided Manufacturing)

●         CAQ- Komputerowo Wspomagana Kontrola Jakości (Computer Aided Quality Control)

ZAPASY jest to rzeczowa, niespieniężona część środków obrotowych przedsiębiorstwa zgromadzona z myślą o przyszłości. W prowadzeniu działalności bardzo ważną rzeczą jest utrzymywanie zapasów. Zapewnia to bowiem ciągłość procesów gospodarczych oraz ciągłość produkcji i sprzedaży. Firma może gormadzić różne rodzaje zapasów jak na przykład: materiały, produkcja w toku, wyroby gotowe.

METODA ABC - W metodzie tej zapasy są pogrupowane według kolejności od najddroższych do najmniej cennych. Zgodnie z tym Grupa A obejmująca 10% ogółu zapasów ujętych ilościowo, stanowi 50% wartości. Kolejne 30% ilościowych składników zakwalifikowanych do grupy B stanowi w ujęciu wartościowym 35% ogółu zapasów. Jak można zauważyć aż 60% zapasów w ujęciu ilościowym stanowi 15% ogółu zapasów w ujęciu wartościowym.

Metoda ABC pozwala przyporządkować zapasy do różnych grup pod względem ważności. Poza tym umożliwia właściwą koncentrację na działaniach w zakresie oszczędności materiałowych, w których spodziewane efekty będą największe.

SYSTEM JUST-IN-TIME - System-Just-in-time jest jedną z najnowszych form kształtowania zapasów. Zgodnie z tym podejściem firma zamawiająca stara się utrzymać zapasy na poziomie bliskim zera. Zapasy są realizowane bardzo skrupulatnie, z dokładnością co do dnia lub nawet godziny. Dlatego też system ten wymaga bardzo zdyscyplinowanych dostawców oraz bardzo zsynchronizowanego procesu technologicznego.

Oprogramowanie SCADA

Brak prezentacji

SCADA z języka angielskiego Supervisory Control And Data Acquisition oznacza system nadzorujący przebieg procesu technologicznego lub produkcyjnego. Jego główne funkcje obejmują zbieranie aktualnych danych (pomiarów), ich wizualizację, sterowanie procesem, alarmowanie oraz archiwizację danych.

Termin SCADA zwykle odnosi się do systemu komputerowego, który pełni rolę nadrzędną w stosunku do sterowników PLC i innych urządzeń. Na ogół to sterowniki PLC połączone są bezpośrednio z urządzeniami wykonawczymi (zawory, pompy, itp.) i pomiarowymi (czujniki temperatury, poziomu itp.) i zbierają aktualne dane z obiektu oraz wykonują automatyczne algorytmy sterowania i regulacji. Za pośrednictwem sterowników PLC dane trafiają do systemu komputerowego i tam są archiwizowane oraz przetwarzane na formę bardziej przyjazną dla użytkownika. Operatorzy systemu zadają generalne parametry procesu lub prowadzą proces w trybie ręcznym.

●         ANT Studio - oprogramowanie SCADA firmy ANT

●         ASIX - pakiet projektowania i realizacji systemów wizualizacji i nadzoru komputerowego firmy ASKOM

●         BTC PRINS

●         CITECT

●         PRO-2000 - elastyczny system SCADA po polsku

●         SMoK - System Monitorowania Kompleksów Ścianowych firmy Somar

●         Syndis - System nadzoru, doradztwa i sterowania, firmy Mikronika

Strategiczne kierunki wytwarzania

Brak prezentacji – nie wiem o co chodzi w temacie

Systemy CAD / CAM

Brak prezentacji

Komputerowe wspomaganie projektowania (CAD, Computer Aided Design, czyli projektowanie wspomagane komputerowo) - proces projektowania, w którym komputer wykorzystywany jest na każdym etapie jako podstawowe narzędzie pracy projektanta.

W skład CAD wchodzi opracowanie dokumentacji konstrukcyjnej (2D, oraz coraz częściej 3D), analizy kinematyczne, wytrzymałościowe czy termiczne, prowadzone najczęściej z wykorzystaniem MES, optymalizcja i wiele innych zagadnień związanych z powstawaniem projektu gotowego wyrobu.

Dzięki zastosowaniu CAD inżynierowie mają łatwiejszy dostęp do zasobów wiedzy, bibliotek, know-how firmy, opracowań normatywnych, przepisów prawnych i dyrektyw obowiązujących w konkretnej gałęzi przemysłu. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu w procesie projektowania inżynierskich baz danych, oraz pracy w środowiskach sieciowych.

●         ArchiCAD firmy Graphisoft

●         ArtiosCAD firmy ESKOgraphics

●         AutoCAD firmy Autodesk

●         CATIA

●         Esprit CAD/CAM

●         Eagle

●         Euclid

●         IntelliCAD

●         Inventor firmy Autodesk

●         MATLAB i Simulink

 

Komputerowe wspomaganie wytwarzania (CAM - Computer Aided Manufacturing) - system komputerowy, który ma za zadanie integrację fazy projektowania i wytwarzania. Jeden z elementów zintegrowanego wspomagania wytwarzania (CIM).

Cechą charakterystyczną systemu jest transformacja (przetwarzanie) obiektów (modeli powstałych w wyniku modelowania komputerowego 2D/3D; modeler może, ale nie musi być częścią składową programu CAM) na instrukcje maszynowe (dokładnie: na instrukcje sterujące pozycją narzędzia obróbczego; maszyny NC i CNC), które umożliwiają wytwarzanie elementów.

●         AlphaCAM

●         CATIA

●         DELCAM

●         EdgeCAM

●         Esprit

●         GibbsCAM

●         MasterCAM

●         ProCam II

Systemy mobilne

Brak prezentacji – nie wiem o jakie systemy chodzi.

Przykładowe rozwiązanie mobilne:

SKK AutoTransfer jest uniwersalnym oprogramowaniem, które pośredniczy w wymianie danych między terminalami przenośnymi a systemami informatycznymi klasy ERP (np. SAP, JDEdwards, MFG Pro). AutoTransfer umożliwia wdrożenie systemu kodów kreskowych współpracującego z istniejącym oprogramowaniem magazynowym lub produkcyjnym.

Jego podstawową funkcją jest pośredniczenie w wymianie danych pomiędzy przenośnymi terminalami danych lub przenośnymi komputerami a głównym systemem informatycznym. Program charakteryzuje uniwersalny sposób konfiguracji parametrów pracy, co pozwala na współpracę z dowolnym oprogramowaniem klasy ERP.

Ważną funkcją oprogramowania jest możliwość pracy w tle - przesyłanie danych do i z przenośnych terminali odbywa się automatycznie w chwili umieszcz...

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jucek.xlx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed