Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ
1. Wyniki i obliczenia pomiarów.1.1. Poziomy i różnice dźwięków w polu swobodnym i pogłosowym.
Poziom dźwięku LAF [bB]
odległość od źródła (pozycja)
Pole swobodne
różnice
poziomów
Pole pogłosowe
(pełna sala)
różnice
poziomów
Pole pogłosowe
(pusta sala)
różnice
poziomów
1m
(przodem do źródła)
83,1
5,2
85,5
-2,4
91,5
0,5
2m
(przodem do źródła)
77,9
87,9
91
1m
(tyłem do źródła)
74,3
2m
(tyłem do źródła)
69,1
maks.-przy ścianie (przodem do źródła)
65
1.2.
Rys. nr 1. Schemat laboratorium ergonomii 6E – lokalizacja punktów pomiarowych.
1.3. Poziomy dźwięku w polu rozproszonym.pkt.
(rys)
LAF [bB]
LAeq [bB]
1.
87,1
85
2.
84,5
85
3.
82
81
4.
78
78
5.
49
72
6.
76
78
7.
66
71
8.
82,5
84
2. Obliczenia:2.1. Izolacyjność i współczynnik pochłaniania dla kotary:· izolacyjność kotary:
82-76=6bB
· współczynnik pochłaniania dla kotary:
α=682=0,073
2.2. Izolacyjność i współczynnik pochłaniania dla kabiny dźwiękoszczelnej:· izolacyjność kabiny dźwiękoszczelnej:
78-49=29dB
· współczynnik pochłaniania:
α=2978=0,372
2.3. Izolacyjność i współczynnik pochłaniania dla drzwi (wejściowych do laboratorium):· izolacyjność drzwi:
82,5-66=16,5dB
· współczynnik pochłaniania dla drzwi:
α=16,582,5=0,2
Ochrona przed hałasem i wibracjami, ćwiczenia laboratoryjne Strona 2 z 6