Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ
ANALIZA otoczenia globalnego obejmuje badanie następujących segmentów makrootoczenia: x)Otoczenia polityczno-prawnego x) otoczenia ekonomicznego
ANALIZA Swot jest metodą: x)Badania otoczenia w kontekście szans i zagrożeń x)Analizy przedsiębiorstwa w przekroju atutów i słabości
CELE strategiczne są celami x) rozwoju
DLA strategii konkurencyjnej właściwy jest ukła a)sposobności w otoczeniu i słabości w organizacji
DO zasad zarządzania strategicznego nie zalicza się wg Wawrzyniaka d)orientacja na zasoby
DRUGI etap rozwoju kon zarzą pb charakteryzuje b)kierownik specjalista c)zarządzanie funkcjonalne d)duża autonomia przedsiębiorstwa
FUNKCJAMI misji są m.in.: b)ukierunkowująca d)integrująca
KLASYFIKACJA strategii wg postawy organizacji wyróżnia strategię: a) obronne b) pasywne c)aktywne
KOMPONENTAMI zarządzania strategicznego są: a)wizja strategiczna c)misja przedsiębiorstwa
MYŚLENIE strat charakteryzują nast stwierdzenia: a)dążenie do poznania sytuacji c) umiejętne podejmowanie ryzyka d)stosowanie metod analizy strat
OTOCZENIA przeszkadzająco oddziałujące i orientacja przedsiębiorcza to w rozmowu koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem : 1 i 3
PIERWSZY etap rozwoju koncecji zarządzania przedsiębiorstwem charakteryzuje:b)orientacja przedsiębiorcza d)zarządzanie przez doświadczeni
PODZIAŁ strategii według układu produkt-rynek wyróżnia strategię: c)dywersyfikacji
STRATEGIE ofensywną (agresywną) cechuje:x) Kreatywność x) Antycypowanie zmian otoczenia
x) Elastyczność
STRATEGIĘ cechuje: a)ciągłośc b)spójność c)elastyczność d)realność
STRATEGIĘ defensywną cechuje: a)stabilizowanie źródeł zasileń c)sztywne zarządzanie
d) centralizacja decyzji
STRATEGIĘ konserwatywną cechuje: a)segmentacja rynku c)selekcja produktów
d)poszukiwanie nowych rynków
STYLAMI tworzenia strategii nie jest: a)styl przewidujący c)integrujący
TRZECIEGO etapu rozwoju koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem nie charakteryzuje: a)orientacja produkcyjna c)bardzo duża autonomia pb
W klasyfikacji strategii wg kryterium poziomi zarządzania wyróżnia siękolejno poziomy :
firmy, biznesu i funkcjonalny
W klasyfikacji strategii wg kryterium poziomu zarządzania strategie opracowane na różnych poziomach między sobą: a) celem b)sposobem alokacji zasobów c)głównymi obszarami decyzyjnymi d)źródłem przewagi konkurencyjnej
W klasyfikacji wg kryterium konkurencyjności wyróznia się: b) strategię koncentracji
c) strategię zróżnicowania
W modelu strategii wyróżnia się m.in.a)funkcjonowanie programów działania: b)domenę działania c)strategiczną przewagę
WŚRÓD tendencji przekładających się na pojawienie sytuacji nieciągłości wymienia Ansoff: b)wzrost intensywności oto. d)rosnącą złożoność oto.
...