Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ

Malwina Probe, Agnieszka Kłopotek- Główczewska  ENI gr. A

Szkoła specjalna, klasa II.

 

Obszar: Polska – moja Ojczyzna.

Temat : Symbole Narodowe.

Lekcja powtórzeniowa

 

Cele ogólne: uczniowie znają symbole narodowe.

 

Cele szczegółowe:

Dziecko:

- potrafi wskazać na mapie stolice Polski: Gniezno, Kraków, Warszawę oraz rzeki: Wisłę, Odrę i Wartę

- zna takie pojęcia jak:  legenda, Ojczyzna, godło, Orzeł Biały, barwy ojczyste – flaga biało-czerwona

- zna legendę o powstaniu państwa polskiego

- wie, że Mazurek Dąbrowkiego jest hymnem polski

- poprawia sprawność manualną 

- rozwija myślenie logiczne

- liczy w zakresie 30

 

Metody:

·         podająca

·         poszukująca

·         praktycznego działania

·         problemowa

 

Środki: mapa Polski, godło, szablon godła, karty pracy/ podręcznik „ Wesoła szkoła” , wycinanki, krepa, klej, utwór „mazurek Dąbrowskiego”

 

Czas trwania : 4 godziny lekcyjne

 

Plan lekcji:

1. Przywitanie z dziećmi, sprawdzenie obecności.

2. Rozmowa na temat legend, czy dzieci wiedzą czym legenda jest i czy słyszały o jakiś legendach.

3. Odczytanie po cichu legendy  „Legenda o Lechu i Orle Białym”.

4. Wyjaśnienie niezroumiałych wyrazów.

5. Odczytanie tesktu na głos.

6. Rozmowa na temat tekstu i odpowiedzi na pytania:

   - Kto według legendy był założycielem Gniezna?

   - Dlaczego Lech na znak swojego grodu wybrał orła?

   - Czym dla nas jest znak Orła Białego?

7. Wykonanie ćwiczenia z podręcznika: Ustalenie kolejności zdarzeń i podpisanie obrazków.

8. Przypomnienie dzieciom flagi i godła Polski, opisanie go przez dzieci.

9. Uzupełnienie tekstu podanymi wyrazami ( na tablicy ) i przepisanie go do zeszytu.

   * Orzeł Biał * czerwone tło *zwrócony w prawo * złota korona * rozpostarte skrzydała * złoty dziób i szpony * symbol państwa

„Godłem Polski jest .............. na czerwonym tle. Orzeł zwrócony jest ......... i ma ............ szkrzydła. Na głowie ma ............... . Jego dziób i szpony są .......... . Wizerunek Orła Białego jest ......... naszej Ojczyzny.

10. Pokazanie dzieciom gdzie na mapie znajduje się Gniezno, Kraków, Warszawa oraz rzeki:  Wisła, Odra, Warta.

11. Zaproszenie chętnych dzieci do wskazania podanego miasta lub rzeki na mapie.

12. Wykonanie ćwiczenia: Podpisanie rzek i stolic na mapie.

13. Wykonanie ćwiczeń matematycznych.

14. Odtworzenie hymnu Polski.

15. Próba zaśpiewana hymnu.

16. Wykonanie pracy plastycznej. Pokolorowanie lub wyklejenie Orła Białego bądź flagi krepą lub wycinankami.

 

Ewaluacja:

Uczniowie zrobili pracę plastyczne, potrafili wskazać rzeki i miasta na mapie,  przeczytali legendę oraz zaśpiewali hymn Polski. Ćwiczenia matematyczne wykonali z drobną pomocą nauczyciela. Uczniowie mieli problem z wpisaniem poprawnie odmienionych wyrazów w luki w zdaniach. Problemem było również ustalenie kolejności zdarzeń.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jucek.xlx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed