Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ
Temat: Doskonalimy odbicie sposobem oburącz górnym
Data: 13.09.2006r.
Klasa: VA
Liczba ćwiczących: 12
Miejsce: sala gimnastyczna,
Przybory i przyrządy: piłki siatkowe, siatka, pachołki,
Zadania szczegółowe (cele operacyjne) w zakresie:
Sprawności motorycznej:
- Rozwijanie cech motorycznych poprzez ćwiczenia specjalistyczne do siatkówki.
- Rozwijanie orientacji przestrzennej.
- rozwinie koordynacje ruchową, zwinność,
- wzmocni siłę kończyn górnych i dolnych,
Umiejętności:
- uczeń potrafi odbić piłkę sposobem górnym,
- kształtowanie nawyku postawy siatkarskiej,
Wiadomości:
- uczeń zna podstawowe zasady piłki siatkowej,
- potrafi wymienić ćwiczenia kształtujące w nauce odbicia piłki sposobem górnym
Usamodzielnienia:
- uczeń aktywnie współuczestniczy w organizacji lekcji
- wykazuje chęć do podnoszenia swojej sprawności fizycznej,
- potrafi pracować w zespole
Część lekcji
Czynności uczniów
Czynności nauczyciela
Czas
Uwagi organizacyjne
Docelowe
Zadania
Część wstępna
Nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji
Słucha informacji nauczyciela na zbiórce. Zapoznaje się z zadaniami lekcji.
Ustawia uczniów w dwuszeregu. Wita uczniów. Sprawdza gotowość do lekcji. Podaje temat lekcji. Motywuje do aktywnego udziału w lekcji. Zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa.
3 min
Pogadanka
Pobudzi organizm do wzmożonej aktywności ruchowej
Uczniowie pobierają piłki i ustawiają się w wyznaczonym przez nauczyciela miejscu.
Każdy uczeń ma piłkę, na sygnał przerzucają piłki na druga stronę:
- na sygnał – przerwanie gry, wygrywa zespół, który ma mniejszą ilość piłek na swoim boisku,
Dzieli uczniów na dwa zespoły i ustawia je po obu stronach siatki. Kontroluje przebieg gry.
2min
Zabawowo klasyczna
Część główna A
B
Pobudzi organizm do zajęć.
czynności organizacyjno porządkowe
- w okręgu wykonuje ćwiczenia z piłką podane przez nauczyciela:
ramiona w góre, krążenia tułowia,
krążenia piłki wokół głowy, bioder oraz kolan w obie strony,
rozkrok szeroki, ramiona w górę skłon tułowia w przód a potem w tył,
toczenie piłki po tzw. ósemce pomiędzy nogami
podrzuca piłkę i stara się ją złapać za plecami
-wykonują polecenia nauczyciela
- w siadzie płaskim rozkrocznym toczy piłkę do partnera wykonując po podaniu skłon tułowia w przód , - w leżeniu przodem odbija piłkę sposobem górnym,
- j.w. rzuca piłkę do partnera znad głowy,
- odbija piłkę sposobem górnym w siadzie ugiętym
- j.w. w klęku
- jeden ćwiczący rzuca piłkę łukiem, a drugi odbija ją palcami sposobem górnym
- odbicia górne piłki na małej przestrzeni z poruszaniem się w przód i w tył
- odbija oburącz górnie raz nad sobą, drugie podanie do partnera następnie wykonuje obrót raz w jedną, raz w drugą stronę. przysiad
- rzuca łukiem do partnera tak by ten zmuszony był wykonać krok w przód by odbić piłkę, następnie zmieniają się w parach
- j.w. bez przerwy para odbija piłkę tak by partner był zmuszony do aktywnego poruszania sie po boisku
podaje ćwiczenia i uzasadnia ich znaczenie
wydaje komendę do dwóch odlicz, dzieli klasę na dwa zespoły
zwraca uwagę na prawidłową postawę siatkarską
8min
10min
Zadaniowo ścisła
gra
Podział na 4 rzędy po obu stronach siatki
- po odbiciu przez siatkę przejście na koniec swojego rzędu
- po odbiciu przejście do rzędu obok
- Uproszczona gra na małych boiskach.
metoda strumieniowa
Część końcowa
Ćwiczenia uspokajająco-relaksujące Czynności organizacyjno- porządkowe.
Marsz wokół sali - swobodne wznosy RR w górę - wdechy, wspięcia na palcach, skłon, wydechy.
Podsumowuje zajęć wyznacza dzieci do zebrania sprzętu, żegna się z dziećmi.
6 min
Pogadanka
2