Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ
Schemat obwodu elektrycznego silnika pierścieniowego
Â
Â
Â
1 – uzwojenie stojana,
2 – uzwojenie wirnika,
3 - pierścienie ślizgowe,
4 – szczotki,
5 – rezystancje przyłączone do obwodu wirnika.
Â
Â
Schemat obwodu elektrycznego silnika klatkowego
Â
Â
Â
Â
1- uzwojenie stojana,
2 – pręty uzwojenia wirnika,
3 – pierścień zwierający pręty uzwojeń.
Rozruch za pomocą przełącznika gwiazda/trójkąt
Â
Â
Przy połączeniu uzwojeń silnika w trójkąt, prąd pobierany przez silnik z sieci jest 3-krotnie większy niż prąd pobierany przy połączeniu w gwiazdę. Także moment elektromagnetyczny a więc i moc silnika w tym przypadku są 3-krotnie większe. Stosując przełącznik gwiazda – trójkąt możemy wystartować silnik połączony w gwiazdę, przez co będzie mniejszy pobór prądu z sieci zasilającej, a następnie po osiągnięciu przez silnik odpowiedniej prędkości obrotowej przełączyć uzwojenia stojana w trójkąt, tak, aby silnik mógł zapewnić pożądaną przez nas moc.
Â
Rozruch oporowy
Â
Rozruch silnika pierścieniowego dokonuje się
przy włączonych w obwód rezystorach rozruchowych.
Rezystor rozruchowy ma zwykle kilka
stopni, umożliwiających w miarę wzrostu prędkości
obrotowej wirnika przechodzenie na coraz innÄ…
charakterystykÄ™ M=f(s) odpowiadajÄ…cÄ… coraz innej
wartości rezystancji.
Â
Â
Hamowanie przeciwprÄ…dem
Â
Hamowanie przeciwprądem polega na zmianie kolejności faz napięcia zasilającego w chwili osiągnięcia przez wirnik prędkości synchronicznej. Powoduje to zmianę kierunku pola wirującego na przeciwny w stosunku do prędkości obrotowej, a wiec poślizg wirnika staje się większy od jedności i maszyna działa jako hamulec. W tym stanie pracy prąd ustalony silnika klatkowego jest większy od prądu zwarcia.
Â
Â
Â
Bieg jałowy
Â
Â
Â
Â
Â
Rozruch