Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ
Skala interwałowa (+porządkowa), schemat kartka2
lCzy rozkład cech jest rozkładem normalnym?lHo: Rozkład cechy jest rozkładem normalnym.
H1: Rozkład cechy nie jest rozkładem normalnym.
Test Shapiro-Wilka
è Statystyka
è Statystyki podstawowe i tabele
è Tabele liczności
è Zmienne: badana cecha
è [Normalność] zaznaczamy Test Shapiro-Wilka odznaczamy pozostałe.
è Jeżeli w zadaniu jest nadmienione to zaznaczamy Grupami
è TESTY NORMALNOŚCI
Tak jest rozkładem normalnym
Nie jest rozkładem normalnym
(skala porządkowa)
Ho: współczynnik korelacji liniowej w populacji równy jest zero (pomiędzy badanymi cechami nie istnieje korelacja)
H1: współczynnik korelacji liniowej w populacji rożni się od zera (pomiędzy badanymi cechami istnieje korelacja)
Wyznaczanie współczynnika korelacji liniowej r Pearsona
è Statystyka
è Statystyki podstawowe i tabele
è Macierze korelacji
è Dwie listy zmiennych: pierwsza zmienna niezależna/ druga zmienna zależna
è [Opcje]
è [●] Wyświetl dokładną tabelę wyników
è PODSUMOWANIE
è Patrzymy na P
Ho: współczynnik korelacji liniowej w populacji równy jest zero (pomiędzy badanymi cechami nie istnieje korelacja)
H1: współczynnik korelacji liniowej w populacji rożni się od zera (pomiędzy badanymi cechami istnieje korelacja)
Wyznaczanie współczynnika korelacji rangowej Rs Spearmana
è Statystyka
è Statystyki nieparametryczne
è Korelacje (Spearmanna, tau…)
è Oblicz: szczegółowy raport
è Zmienne
è R.SPEARMANA
è Patrzymy na P
Skala nominalna, schemat kartka2
Test X2
Ho: Nie istnieje zależność pomiędzy badanymi cechami
H1: Istnieje zależność pomiędzy cechami
Test X2
è Statystyka
è Statystyki podstawowe i tabele
è Tabele wielodzielcze
è [Zbiorcza] Określ tabele: listy zmiennych
è OK.
è [Opcje]
[ ]Podświetl liczności >10
[√]liczności oczekiwane
[√]Procenty w wierszach
[√] Procenty w kolumnach
[√] Chi-kwadrat Pearsona i NW
[√] Dokł. Fishera, Yetsa
[√] Fi (tabela 2x2)
è [Więcej]
è [√] Pokaż wybrane % w oddzielnych tabelach
è DOKŁADNE TABELE DWUDZIELCZE
è Wszystkie ok
è Patrzymy na <n> ilość badanych osób czyli to co jest w tabeli liczności wyliczone.
a) jeżeli n>40 i wszystkie ij t 1>5, to stosujemy test 2
b) jeżeli n>40 i którakolwiek ij t <=5, to stosujemy test 2z poprawką Yates’a
c) jeżeli 20<n<=40 i wszystkie ij t >5, to stosujemy test 2z poprawką Yates’a
d) jeżeli 20<n<=40 i którakolwiek ij t <=5, to stosujemy test dokładny Fishera
e) jeżeli n<=20, to stosujemy test dokładny Fishera.
Gdy istnieje zależność (p<0,05) to przechodzimy do wyznaczania współczynnika C Pearsona