Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ

Skala interwałowa (+porządkowa), schemat kartka2

lCzy rozkład cech jest rozkładem normalnym?l

Ho: Rozkład cechy jest rozkładem normalnym.

H1: Rozkład cechy nie jest rozkładem normalnym.

Test Shapiro-Wilka

è    Statystyka

è    Statystyki podstawowe i tabele

è    Tabele liczności

è    Zmienne: badana cecha

è    [Normalność] zaznaczamy Test Shapiro-Wilka odznaczamy pozostałe.

è    Jeżeli w zadaniu jest nadmienione to zaznaczamy Grupami

è    TESTY NORMALNOŚCI

Tak jest rozkładem normalnym

Nie jest rozkładem normalnym

(skala porządkowa)

 

Ho: współczynnik korelacji liniowej w populacji równy jest zero (pomiędzy badanymi cechami nie istnieje korelacja)

H1: współczynnik korelacji liniowej w populacji rożni się od zera (pomiędzy badanymi cechami istnieje korelacja)

 

Wyznaczanie współczynnika korelacji liniowej r Pearsona

 

è    Statystyka

è    Statystyki podstawowe i tabele

è    Macierze korelacji

è    Dwie listy zmiennych: pierwsza zmienna niezależna/ druga zmienna zależna

è    [Opcje]

è    [●] Wyświetl dokładną tabelę wyników

è    PODSUMOWANIE

è    Patrzymy na P

 

Ho: współczynnik korelacji liniowej w populacji równy jest zero (pomiędzy badanymi cechami nie istnieje korelacja)

H1: współczynnik korelacji liniowej w populacji rożni się od zera (pomiędzy badanymi cechami istnieje korelacja)

 

Wyznaczanie współczynnika korelacji rangowej Rs Spearmana

 

è    Statystyka

è    Statystyki nieparametryczne

è    Korelacje (Spearmanna, tau…)

è    Oblicz: szczegółowy raport

è    Zmienne

è    R.SPEARMANA

è    Patrzymy na P

 

 

Skala nominalna, schemat kartka2

Test X2

 

Ho: Nie istnieje zależność pomiędzy badanymi cechami

H1: Istnieje zależność pomiędzy cechami

 

Test X2

è    Statystyka

è    Statystyki podstawowe i tabele

è    Tabele wielodzielcze

è    [Zbiorcza] Określ tabele: listy zmiennych

è    OK.

è    [Opcje]

[   ]Podświetl liczności >10

[√]liczności oczekiwane

[√]Procenty w wierszach

[√] Procenty w kolumnach

[√] Chi-kwadrat Pearsona i NW

[√] Dokł. Fishera, Yetsa

[√] Fi (tabela 2x2)

è    [Więcej]

è    [√] Pokaż wybrane % w oddzielnych tabelach

è    DOKŁADNE TABELE DWUDZIELCZE

è    Wszystkie ok

è    Patrzymy na <n> ilość badanych osób czyli to co jest w tabeli liczności wyliczone.

a) jeżeli n>40 i wszystkie ij t 1>5, to stosujemy test 2

b) jeżeli n>40 i którakolwiek ij t <=5, to stosujemy test 2z poprawką Yates’a

c) jeżeli 20<n<=40 i wszystkie ij t >5, to stosujemy test 2z poprawką Yates’a

d) jeżeli 20<n<=40 i którakolwiek ij t <=5, to stosujemy test dokładny Fishera

e) jeżeli n<=20, to stosujemy test dokładny Fishera.

 

Gdy istnieje zależność (p<0,05) to przechodzimy do wyznaczania współczynnika C Pearsona

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jucek.xlx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed