Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ

1.ZADANIA BROKERA:

ØKREOWANIE POMYSŁU WSPÓLNEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA,

ØIDENTYFIKOWANIE NIEZBĘDNYCH KLUCZOWYCH KOMPETENCJI,

ØPROJEKTOWANIE road map

ØDOBÓR PARTNERÓW GOSPODARCZYCH,

ØPRZYDZIAŁ PROCESÓW POSZCZEGÓLNYM FIRMOM WEDŁUG KRYTERIUM POSIADANYCH PODSTAWOWYCH KOMPETENCJI,

ØKOORDYNACJA, MONITORING,

ØKONTROLA REALIZACJI,

ØZAPEWNIENIE PROCESU DOSTARCZANIA PRODUKTU DO KLIENTA,

ØROZLICZENIE TRANSAKCJI ZEWNĘTRZNYCH (Z KLIENTEM) ORAZ WEWNĘTRZNYCH (MIEDZY UCZESTNIKAMI)

2.ELASTYCZNY SYSTEM PRODUKCYJNY

SYSTEM POWINIEN REAGOWAĆ NA:

ØZMIENNOŚĆ ŻĄDAŃ RYNKOWYCH (KRÓTKIE SERIE I KRÓTKIE TERMINY),

ØWDRAŻANIE NOWYCH URUCHOMIEŃ (INNOWACJE PRODUKTOWE, PROCESOWE),

ØZMIENNOŚCI WEWNĘTRZNE (STOPIEŃ WYKORZYSTANIA STANOWISK ROBOCZYCH I EFEKTYWNOŚĆ PRACY).

3.LOGISTYKA  -- JEST TERMINEM OPISUJĄCYM PROCES PLANOWANIA, REALIZOWANIA I KONTROLOWANIA SPRAWNEGO I EFEKTYWNEGO EKONOMICZNIE PRZEPŁYWU SUROWCÓW, MATERIAŁÓW DO PRODUKCJI, WYROBÓW GOTOWYCH ORAZ ODPOWIEDNIEJ INFORMACJI Z PUNKTU POCHODZENIA DO PUNKTU KONSUMPCJI W CELU ZASPOKOJENIA WYMAGAŃ KLIENTA..... 

4.INFRASTRUKTURA PROCESÓW LOGISTYCZNYCH:

ŚRODKI TECHNICZNE, TAKIE JAK BUDYNKI, BUDOWLE MAGAZYNOWE, ŚRODKI TRANSPORTU...

5.PROGNOZOWANIE POPYTU RYNKOWEGO

CYKL ŻYCIA WYROBU



 

 

 

 

 

ØNIEPEWNOŚĆ – cen, kursów walut, koniunktur rynku kapitałowego, podatków, barier celnych i działań polityków,

ØKONKURENCJA – wynikająca z podziałów i fuzji firm, pobudzana przez małe firmy, itp.,

ØOCZEKIWANIA – kreowanie nowych potrzeb klientów w zakresie jakości, niskich cen, różnorodności, dostępności, niezawodności i sprawności obsługi,

ROZWÓJ – nowych wyrobów, materiałów, technologii, struktur produkcji i dystrybucji, intensywna informatyzacja.

 

 

 

 

5.POJĘCIE JAKOŚCI: WŁAŚCIWOŚĆ, RODZAJ, GATUNEK, WARTOŚĆ DANEGO PRZEDMIOTU LUB ZJAWISKA. W ZNACZENIU ŚCIŚLEJSZYM – CECHĘ LUB ZESPÓŁ CECH ODRÓŻNIAJĄCYCH DANY PRZEDMIOT OD INNYCH, BĄDŹ TEŻ CAŁOKSZTAŁT CECH DANEGO PRZEDMIOTU ISTOTNYCH ZE WZGLĘDU NA JEGO STRUKTURĘ WEWNĘTRZNĄ ORAZ ZE WZGLĘDU NA JEGO STOSUNKI, ODDZIAŁYWANIE I ZWIĄZKI Z OTOCZENIEM

6.METODA ABCD (SUZUKI) JEST STOSOWANA, GDY NIE WIADOMO, KTÓRE Z PRZYCZYN MAJA WIĘKSZY, A KTÓRE MNIEJSZY, A NAWET MINIMALNY WPŁYW NA ROZPATRYWANĄ KWESTIĘ

7.DIAGRAM PARETO  JEST NARZĘDZIEM UMOŻLIWIAJĄCYM HIERARCHIZACJĘ CZYNNIKÓW WPŁYWAJĄCYCH NA BADANE ZJAWISKO. ANALIZĘ PARETO STOSUJE SIĘ, GDY CHCE SIĘ WYELIMINOWAĆ:

ØZJAWISKA O NAJWIĘKSZEJ CZĘSTOTLIWOŚCI WYSTĘPOWANIA,

ØPRZYCZYNY TWORZENIA NAJWIĘKSZYCH KOSZTÓW.

oTWORZY SIĘ WYKRES SŁUPKOWY W PORZĄDKU MALEJĄCYM

oOBLICZA SIĘ I NANOSI NA WYKRES WARTOŚCI SKUMULOWANE,

oDOKONUJE SIĘ ANALIZY WYKRESU

9.FMEA – ANALIZA SKUTKÓW I PRZYCZYN POTENCJALNYCH BŁĘDÓW

-ZIDENTYFIKOWANIE WSZYSTKICH ELEMENTÓW WYROBU LUB FUNKCJI ROZPATRYWANEGO PROCESU W KOLEJNOŚCI TECHNOLOGICZNEJ

-SPORZĄDZENIE LISTY MOŻLIWYCH BŁĘDÓW

-PRZYGOTOWANIE LISTY PRAWDOPODOBNYCH SKUTKÓW TYCH BŁĘDÓW

-OPRACOWANIE LISTY PRZYCZYN MOŻLIWYCH BŁĘDÓW I PRAWDOPODOBIEŃSTWO ICH WYKRYCIA

-PRZYPORZĄDKOWANIE MOŻLIWYM BŁĘDOM WARTOŚCI RYZYKA P, Z, T, P – prawdopodobieństwo wystąpienia, Z - znaczenie dla klienta, T – wykrywalność (trudność wykrycia)

-OBLICZENIE WSKAŹNIKA OCENY RYZYKA C. Wskaźnik jest iloczynem P x Z x T i może wynosić od 1 do 1000  -

-UPORZĄDKOWANIE MOŻLIWYCH BŁĘDÓW WEDŁUG ICH RANGI

-WSKAZANIA DZIAŁAŃ NAPRAWCZYCH

 

10.KARTA KONTROLNA SHEWHARTA JEST STOSOWANA PRZY OCENIE STABILNOŚCI PROCESU W CELU OKREŚLENIA, KIEDY PROCES WYMAGA REGULACJI, A KIEDY NALEŻY POZOSTAWIĆ GO BEZ ZMIAN

 

11.ROZPATRYWANIE REKLAMACJI

ØPOWINNY BUDZIĆ ZAUFANIE KLIENTA ZARÓWNO SWOIM WYGLĄDEM JAK I MOWĄ CIAŁA

ØPOSIADAĆ UMIEJĘTNOŚĆ SŁUCHANIA KLIENTA

ØBYĆ POZYTYWNIE NASTAWIONYM DO KLIENTA

ØMÓWIĆ KRÓTKO I PRECYZYJNIE,

ØIDENTYFIKOWAĆ SIĘ Z FIRMĄ (NIE ZRZUCAĆ ODPOWIEDZIALNOŚCI NA INNYCH PRACOWNIKÓW),

ØZADAWAĆ PYTANIA, ABY WYELIMINOWAĆ NIEUZASADNIONE ŻĄDANIA KLIENTA,

ØROZPATRYWAĆ SPRAWĘ BEZ ODSYŁANIA DO INNYCH OSÓB,

ØPODKREŚLAĆ JEDNORAZOWOŚĆ REKLAMACJI,

ØPRZEPROSIĆ, JEŚLI WYMAGA TEGO SYTUACJA,

ØOSIĄGNĄĆ ROZWIĄZANIE AKCEPTOWANE PRZEZ OBIE STRONY

ØNIE UŻYWAĆ SŁOWA „REKLAMACJA” ALE KONCENTROWAĆ SIĘ NAD ROZWIĄZANIEM PROBLEMU.

12.EKSPERYMENT (DOŚWIADCZENIE) TO ZAPLANOWANA SERIA TESTÓW, KTÓREJ CELEM JEST UDOWODNIENIE (lub wykazanie fałszu) HIPOTEZY OPISUJĄCEJ PROCES, KTÓREGO REZULTAT JEST ZALEŻNY OD TEGO, W JAKI SPOSÓB TEN PROCES PRZEBIEGA

TEST - ODPOWIEDŹ W JAKI SPOSÓB JEDEN CZYNNIK (LUB ZESPÓŁ PODOBNYCH CZYNNIKÓW) WPŁYWA NA WARUNKI PROCESU.

13.STRATEGIA EKSPERYMENTU

METODY PLANOWANIA EKSPERYMENTU TWORZĄ RODZINY O WSPÓLNYCH CECHACH:

üEKSPERYMENTY PEŁNO-CZYNNIKOWE (Full-factorials),

üEKSPERYMENTY CZĘŚCIOWO-CZYNNIKOWE (Fractional-factorial),

üEKSPERYMENTY SELEKCJONUJĄCE (Screening Experiments),

üMAPY POWIERZCHNIOWEJ ODPOWIEDZI (Response Surface Analysis)

üPROCEDURY EWOLUCYJNE (Evolutionary Operations, EVOP),

üEKSPERYMENTY MIESZANE

START --EKSPERYMENT SELEKCJONUJĄCY --EKSPERYMENT PEŁNO- LUB CZĘŚCIOWO-CZYNNIKOWY -

-OPTYMALIZACJA (RSM)  

14.F-test JEST NARZĘDZIEM POZWALAJĄCYM NA PORÓWNANIE DWÓCH WARIANCJI NA OKREŚLONYM POZIOMIE ISTOTNOŚCI (STOSUNEK WIĘKSZEJ WARIANCJI DO MNIEJSZEJ)

15.PRODUKCJA JEDNOSTKOWA

CECHY

ØASORTYMENT PRODUKCJI JEST RÓŻNORODNY,

ØPARK MASZYNOWY UNIWERSALNY, PRZYSTOSOWANY DO WYKONYWANIA RÓŻNYCH OPERACJI,

ØUNIWERSALNE OPRZYRZĄDOWANIE I NISKI STOPIEŃ OPRZYRZĄDOWANIA, UNIWERSALNE ŚRODKI KONTROLI,

ØWYSOKO WYKWALIFIKOWANA KADRA ROBOTNIKÓW I PRACOWNIKÓW INŻYNIERYJNO-TECHNICZNYCH,

ØNIEPOGŁĘBIONY TECHNICZNY PODZIAŁ PRACY I POTRZEBA OPANOWANIA WIĘKSZEJ LICZBY ZAWODÓW,

ØMAŁE MOŻLIWOŚCI MECHANIZACJI I AUTOMATYZACJI PRODUKCJI.

16.PLANOWANIE POTRZEB MATERIAŁOWYCH

METODA MRP I (Material Requirement Planning) JEST METODĄ ZARZĄDZANIA PRODUKCJĄ I ZAPASAMI PRODUKCYJNYMI OBEJMUJĄCĄ DZIAŁANIA ZWIĄZANE Z WYPRZEDZAJĄCYM USTALENIEM RODZAJU I WIELKOŚCI ZADAŃ DLA KOMÓREK PRODUKCYJNYCH PRZEDSIĘBIORSTWA I PLANOWANIEM POTRZEB MATERIAŁOWYCH ORAZ SPOSOBÓW ICH ZASPOKAJANIA

METODA MRP II (Manufacturing Resource Planning) JEST NATURALNĄ KONTYNUACJĄ METODY MRP I

DODANO DALSZE SPRZĘŻENIA ZWROTNE MIĘDZY WYKONYWANYMI OPERACJAMI TECHNOLOGICZNYMI ORAZ UZUPEŁNIONO JE INFORMACJĄ O KOSZTACH

17.PROCES POD KONTROLĄ STATYSTYCZNĄ

ZMIENNE LOSOWE (PRZYPADKOWE), nie jest się w stanie wyeliminować. Mogą to być zmiany temperatury, wibracje, zmiany kondycji fizycznej operatora, zmiany w strukturze materiałów i surowców itp.,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jucek.xlx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed