Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ
Rodzaje dystrybucji:
§                     Intensywna – polega na oferowaniu produktu w jak największej liczbie punktów sprzedaży. Dotyczy produktów codziennego użytku, np. pieczywo, nabiał;
§                     Selektywna – występuje gdy określony produkt jest oferowany w ograniczonej liczbie miejsc. Dotyczy towarów do których sprzedaży potrzebne są określone warunki, np. meble;
§                     Wyłączna – ma miejsce gdy na określonym terytorium sprzedaż jest prowadzona tylko przez jednego sprzedawcę, stosowana jest ona do tych produktów które są rzadko nabywane przez klientów, np. samochody.
Kanały dystrybucji
§                     bezpośrednie (zeroszczeblowe, krótkie) - nie występuje w nich pośrednik np. Producent---Konsument
§                     pośrednie (kilkuszczeblowe, długie) - pomiędzy producentem a konsumentem występują pośrednicy np. Producent---Hurtownia---Sklep---Konsument
struktura produktu:
rdzeniu, in. istota produktu to sam produkt, jego cechy funkcjonalne oraz pewne rozwiÄ…zania techniczne
,-produkt rzeczywisty to wszystko co ma wpływ na postrzeganie towaru (usługi) przez konsumenta. Składają się na to takie czynniki jak: marka, , model, materiał, , ,, styl, a także wygląd i zachowanie personelu sprzedażowego
-produkt poszerzony to korzyści dodatkowe dla konsumenta, takie jak: dostawa, , , części zapasowe, dostępność punktów usługowych, , , instalacja czy naprawy itp.;
Funkcje dystrybucji
koordynacyjne – zmierzajÄ… do zrównoważenia  z . Polega na poÅ‚Ä…czeniu oczekiwaÅ„ nabywców i sprzedawców w taki sposób, aby nabywca miaÅ‚ możliwość zakupu potrzebnego produktu, a producent zrealizowaÅ‚ cele swojej dziaÅ‚alnoÅ›ci. Obejmuje dwie czynnoÅ›ci: zbieranie i przekazywanie producentom  o popycie oraz zawieranieÂ
organizacyjne – są związane z istniejącym produktem. Obejmuje wszystkie procesy, którym poddany jest produkt w celu dostosowania podaży i popytu. Najważniejsze czynności to: ,, przerób handlowy, przekształcenia asortymentu produkcyjnego w asortyment handlowy oraz stworzenie odpowiednich warunków .
Â
rodzaje rabatów:
§                     rabaty ilościowe - będące obniżką cen w zamian za zakup dużych ilości produktu;
§                     rabaty sezonowe - stosowane w ściśle określonym czasie;
§                     rabaty handlowe - udzielone pośrednikowi w zamian za przejęcie przez niego dodatkowych funkcji, np. reklamy;
§                     rabaty gotówkowe - mające na celu zachęcenie do szybkiego realizowania płatności, stosowane zwłaszcza przy sprzedaży kredytowej.
Â
Â
Cykl produktu:
§                     wprowadzenie na rynek
§                     wzrost sprzedaży
§                     nasycenie / dojrzałość
§                     spadek sprzedaży
strategie cenowe:
Strategia najwyzszej jakosci- stosowana przez przed które oferuja swoje produkty osobom o wysokich dochodach. Wysoka jakosc produktu za która gotowe sa zapÅ‚acic wysoka ceneÂ
Strategia sredniej wartosci-stosowana przez te przed które oferuja produkty sredniej jakosci po srednich cenachÂ
Strategia oszczednosci- stosowana przez przed które oferuja swoje produkty osobom o niskich dochodach- niska cena.Â
Strategia wysokeij wartosci superokazji i dobrej okazji- poziom cen produktow jesy nizszy a porownaniu z ich jakoscia
Strategia przeladowania ,zdzierstwa i pozornej oszczednosci- cena jest zawyzona w porownaniu z jakoscia produktu
Â
Â
Â