Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ

Rodzaje dystrybucji:

§                      Intensywna – polega na oferowaniu produktu w jak największej liczbie punktów sprzedaży. Dotyczy produktów codziennego użytku, np. pieczywo, nabiał;

§                      Selektywna – występuje gdy określony produkt jest oferowany w ograniczonej liczbie miejsc. Dotyczy towarów do których sprzedaży potrzebne są określone warunki, np. meble;

§                      Wyłączna – ma miejsce gdy na określonym terytorium sprzedaż jest prowadzona tylko przez jednego sprzedawcę, stosowana jest ona do tych produktów które są rzadko nabywane przez klientów, np. samochody.

Kanały dystrybucji

§                      bezpośrednie (zeroszczeblowe, krótkie) - nie występuje w nich pośrednik np. Producent---Konsument

§                      pośrednie (kilkuszczeblowe, długie) - pomiędzy producentem a konsumentem występują pośrednicy np. Producent---Hurtownia---Sklep---Konsument

struktura produktu:

rdzeniu, in. istota produktu to sam produkt, jego cechy funkcjonalne oraz pewne rozwiÄ…zania techniczne

,-produkt rzeczywisty to wszystko co ma wpływ na postrzeganie towaru (usługi) przez konsumenta. Składają się na to takie czynniki jak: marka, , model, materiał, , ,, styl, a także wygląd i zachowanie personelu sprzedażowego

-produkt poszerzony to korzyści dodatkowe dla konsumenta, takie jak: dostawa, , , części zapasowe, dostępność punktów usługowych, , , instalacja czy naprawy itp.;

Funkcje dystrybucji

koordynacyjne – zmierzają do zrównoważenia  z . Polega na połączeniu oczekiwań nabywców i sprzedawców w taki sposób, aby nabywca miał możliwość zakupu potrzebnego produktu, a producent zrealizował cele swojej działalności. Obejmuje dwie czynności: zbieranie i przekazywanie producentom  o popycie oraz zawieranie 

organizacyjne – są związane z istniejącym produktem. Obejmuje wszystkie procesy, którym poddany jest produkt w celu dostosowania podaży i popytu. Najważniejsze czynności to: ,, przerób handlowy, przekształcenia asortymentu produkcyjnego w asortyment handlowy oraz stworzenie odpowiednich warunków .

 

rodzaje rabatów:

§                      rabaty ilościowe - będące obniżką cen w zamian za zakup dużych ilości produktu;

§                      rabaty sezonowe - stosowane w ściśle określonym czasie;

§                      rabaty handlowe - udzielone pośrednikowi w zamian za przejęcie przez niego dodatkowych funkcji, np. reklamy;

§                      rabaty gotówkowe - mające na celu zachęcenie do szybkiego realizowania płatności, stosowane zwłaszcza przy sprzedaży kredytowej.

 

 

Cykl produktu:

§                      wprowadzenie na rynek

§                      wzrost sprzedaży

§                      nasycenie / dojrzałość

§                      spadek sprzedaży

strategie cenowe:

Strategia najwyzszej jakosci- stosowana przez przed które oferuja swoje produkty osobom o wysokich dochodach. Wysoka jakosc produktu za która gotowe sa zapłacic wysoka cene 

Strategia sredniej wartosci-stosowana przez te przed które oferuja produkty sredniej jakosci po srednich cenach 

Strategia oszczednosci- stosowana przez przed które oferuja swoje produkty osobom o niskich dochodach- niska cena. 

Strategia wysokeij wartosci superokazji i dobrej okazji- poziom cen produktow jesy nizszy a porownaniu z ich jakoscia

Strategia przeladowania ,zdzierstwa i pozornej oszczednosci- cena jest zawyzona w porownaniu z jakoscia produktu

 

 

 

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jucek.xlx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed