Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ
§ 18. 1. Postępowanie w sprawie przyznania renty strukturalnej wszczyna się na pisemny wniosek złożony przez:
1)Â Â rolnika ubiegajÄ…cego siÄ™ o rentÄ™ strukturalnÄ…;
2)  małżonka uprawnionego do pobierania renty strukturalnej, w przypadku, o którym mowa w § 10.
2. Wniosek o przyznanie renty strukturalnej składa się osobiście do właściwego ze względu na miejsce zamieszkania wnioskodawcy kierownika biura powiatowego Agencji.
3. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, składa się po ukończeniu przez wnioskodawcę 55 lat, jednak nie później niż na 6 miesięcy przed osiągnięciem wieku emerytalnego.
4. Wniosek o przyznanie renty strukturalnej składa się na formularzu udostępnionym przez Agencję.
5. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, dołącza się dokumenty potwierdzające spełnienie warunków do uzyskania renty strukturalnej, w tym potwierdzające:
1)  łączną powierzchnię i stan prawny posiadanego gospodarstwa rolnego oraz zmiany, jakim podlegała powierzchnia i stan prawny tego gospodarstwa w ostatnich 5 latach przed złożeniem wniosku;
2)  okres prowadzenia działalności rolniczej w ostatnich 10 latach przed złożeniem wniosku;
3)  podleganie ubezpieczeniu emerytalno-rentowemu oraz nieposiadanie zadłużenia w opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne rolników;
4)Â Â kwalifikacje zawodowe przejmujÄ…cego gospodarstwo rolne.
6. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, dołącza się odpis skrócony aktu zgonu uprawnionego do renty strukturalnej.
. Dokumentami potwierdzającymi okoliczności, o których mowa w § 18 ust. 5 pkt 1, są:
1)Â Â akt notarialny;
2)Â Â prawomocne orzeczenie sÄ…du;
3)Â Â ostateczna decyzja administracyjna;
4)  wypis z księgi wieczystej;
5)  wypis z ewidencji gruntów i budynków;
6)  zaświadczenie właściwego wójta (burmistrza lub prezydenta miasta);
7)  inne dokumenty, w tym oświadczenia, potwierdzające łączną powierzchnię i stan prawny posiadanego gospodarstwa rolnego.
3. Dokumentami potwierdzającymi okoliczności, o których mowa w § 18 ust. 5 pkt 2, są dokumenty wymienione w ust. 2 oraz:
1)  zaświadczenie właściwej jednostki organizacyjnej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego o okresach podlegania ubezpieczeniu emerytalno-rentowemu w ostatnich 10 latach przed złożeniem wniosku o rentę strukturalną;
2)  oświadczenie o prowadzeniu działalności rolniczej w okresach nieobjętych ubezpieczeniem, o którym mowa w pkt 1.
4. Dokumentem potwierdzającym okoliczności, o których mowa w § 18 ust. 5 pkt 3, jest zaświadczenie właściwej jednostki organizacyjnej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
5. Dokumentami potwierdzającymi posiadanie kwalifikacji zawodowych przydatnych do prowadzenia działalności rolniczej są dokumenty określone w załączniku do rozporządzenia.
6. Dokumenty, o których mowa w ust. 2 i 5, z wyjątkiem oświadczeń, na żądanie wnioskodawcy podlegają zwrotowi, po uprzednim wykonaniu ich kopii i potwierdzeniu za zgodność z oryginałem przez uprawnionego pracownika biura powiatowego Agencji.
Â
 Postanowienie, o którym mowa w ust. 4, powinno również zawierać:
1)  pouczenie o warunkach dotyczących formy, sposobu i terminu przekazania gospodarstwa rolnego oraz zaprzestania prowadzenia działalności rolniczej;
2)  informację o ustaleniach dotyczących spełnienia warunku posiadania kwalifikacji zawodowych przez wskazanego we wniosku przejmującego.
7. W terminie 6 miesięcy od dnia otrzymania postanowienia wnioskodawca powinien przekazać gospodarstwo rolne oraz zaprzestać prowadzenia działalności rolniczej, z zastrzeżeniem § 22.
19. Rodzaje płatności bezpośrednich.
Â
Art. 4. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, zwana dalej "Agencją", akredytowana na podstawie odrębnych przepisów jako agencja płatnicza, realizuje zadania i kompetencje agencji płatniczej określone w przepisach Unii Europejskiej, o których mowa w art. 1 pkt 1, w zakresie płatności bezpośredniej, płatności uzupełniającej oraz płatności cukrowej, uregulowanych w niniejszej ustawie.
Â
Art. 5. 1. Kierownik biura powiatowego Agencji jest właściwy w sprawach dotyczących płatności bezpośredniej i płatności uzupełniającej, zwanych dalej "płatnościami", oraz płatności cukrowej, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej.
2. Właściwość miejscową kierownika biura powiatowego Agencji ustala się według miejsca zamieszkania lub siedziby rolnika.
Â
Art. 6. 1. Dyrektor oddziału terenowego Agencji Rynku Rolnego jest:
  1)   właściwym organem w rozumieniu rozporządzenia nr 1973/2004, w zakresie dotyczącym podmiotów skupujących i pierwszych jednostek przetwórczych, określonych przepisami tego rozporządzenia, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej;
  2)   właściwy w sprawach dotyczących zatwierdzania i cofania zatwierdzania podmiotów skupujących i pierwszych jednostek przetwórczych, o którym mowa w rozporządzeniu nr 1973/2004.
2. Właściwość miejscową dyrektora oddziału terenowego Agencji Rynku Rolnego w sprawach, o których mowa w ust. 1, ustala się według miejsca zamieszkania lub siedziby podmiotu skupującego albo pierwszej jednostki przetwórczej.
Â
Art. 7. 1. Rolnikowi przysługuje płatność bezpośrednia na będące w jego posiadaniu grunty rolne, wchodzące w skład gospodarstwa rolnego, kwalifikujące się do objęcia płatnościami bezpośrednimi zgodnie z art. 143b ust. 4 zdanie drugie rozporządzenia nr 1782/2003, jeżeli:
  1)   posiada działki rolne o łącznej powierzchni nie mniejszej niż określona dla Rzeczypospolitej Polskiej w załączniku XX do rozporządzenia nr 1973/2004;
  2)   utrzymuje wszystkie grunty rolne zgodnie z normami;
  3)   został mu nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności.
2. Rolnikowi, który w danym roku spełnia warunki do przyznania jednolitej płatności obszarowej, o której mowa w art. 143b ust. 1 rozporządzenia nr 1782/2003, zwanej dalej "jednolitą płatnością obszarową", przysługują płatności uzupełniające do powierzchni upraw:
  1)   chmielu;
  2)   roślin przeznaczonych na paszę uprawianych na trwałych użytkach zielonych;
  3)   innych roślin.
Â
3. Rolnikowi, który spełnia warunki określone w rozdziale 8 rozporządzenia nr 1973/2004, przysługuje płatność do upraw roślin energetycznych, z tym że:
  1)   umowa, o której mowa w art. 26 rozporządzenia nr 1973/2004, powinna być zawarta z podmiotem skupującym albo pierwszą jednostką przetwórczą, które zostały zatwierdzone w rozumieniu tego rozporządzenia;
  2)   płatność przysługuje również w przypadkach, o których mowa w art. 25 ust. 1 rozporządzenia nr 1973/2004;
  3)   ilość roślin energetycznych, którą wnioskodawca:
a)  dostarczył do zatwierdzonych podmiotów, o których mowa w pkt 1, lub
b)  wykorzystał lub przetworzył na cele energetyczne w gospodarstwie
- jest równa co najmniej plonowi reprezentatywnemu.
Â
Â
. Wysokość płatności w danym roku kalendarzowym ustala się jako iloczyn deklarowanej przez rolnika powierzchni kwalifikującej się do objęcia płatnościami, po uwzględnieniu zmniejszeń wynikających ze stwierdzonych nieprawidłowości, i stawek płatności na 1 ha tej powierzchni.
5. Każda z płatności za dany rok kalendarzowy może być przyznana tylko raz.
6. W przypadku gdy działka rolna stanowi przedmiot posiadania samoistnego i posiadania zależnego, płatności przysługują posiadaczowi zależnemu.
7. W przypadku gdy działka rolna jest przedmiotem współposiadania, płatności przysługują temu współposiadaczowi, na którego pozostali współposiadacze wyrazili pisemną zgodę.
8. Zgodę, o której mowa w ust. 7, dołącza się do wniosku o przyznanie płatności.
Â
Art. 18. 1. Płatności są przyznawane na wniosek rolnika.
2. Wniosek o przyznanie płatności składa się w terminie od dnia 15 marca do dnia 15 maja.
3. Termin, o którym mowa w ust. 2, nie podlega przywróceniu.
4. We wniosku o przyznanie płatności rolnik podaje wszystkie grunty rolne będące w jego posiadaniu, niezależnie od tego, czy ubiega się o przyznanie płatności do tych gruntów.
5. W przypadku gdy Komisja Europejska, działając w trybie art. 144 ust. 2 rozporządzenia nr 1782/2003, upoważni Rzeczpospolitą Polską do przedłużenia terminu, o którym mowa w ust. 2, minister właściwy do spraw rozwoju wsi może określić, w drodze rozporządzenia, w danym roku, dłuższy termin składania wniosków o przyznanie płatności, mając na względzie umożliwienie otrzymania przez rolników należnych im płatności.
Â
Art. 19. 1. Płatności są przyznawane w drodze decyzji.
2. W decyzji w sprawie przyznania płatności określa się również zmniejszenia płatności, w tym także w kolejnych latach, jeżeli zmniejszenia te wynikają z przepisów Unii Europejskiej, o których mowa w art. 1 pkt 1.
3. Od decyzji w sprawie przyznania płatności przysługuje odwołanie do dyrektora oddziału regionalnego Agencji.
4. Odwołanie od decyzji w sprawie przyznania płatności rozpatruje się w terminie dwóch miesięcy od dnia otrzymania odwołania.
5. Odwołanie od decyzji w sprawie przyznania płatności nie wstrzymuje jej wykonania.
6. Decyzje w sprawie przyznania płatności są wydawane od dnia określenia, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 1, wysokości stawek płatności uzupełniających.
7. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy dotyczącej przyznania płatności do dnia 1 marca roku następującego po roku, w którym został złożony wniosek, Agencja zawiadamia rolnika, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
Â
Art. 21. 1. W przypadku przekazania gospodarstwa rolnego, w rozumieniu art. 74 ust. 1 lit. a rozporządzenia nr 796/2004, jednolita płatność obszarowa lub płatność uzupełniająca, o które ubiega się przekazujący, są przyznawane przejmującemu:
  1)   jeżeli przekazanie zostało dokonane nie później niż do dnia wydania decyzji w sprawie przyznania płatności;
  2)   na wniosek przejmującego złożony do dnia wydania decyzji w sprawie przyznania płatności.
2. Przejmujący we wniosku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2:
  1)   podaje numer identyfikacyjny, nadany w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności, albo dołącza do tego wniosku kopię wniosku o przyznanie takiego numeru;
  2)   składa oświadczenie o objęciu w posiadanie gruntów rolnych wchodzących w skład gospodarstwa rolnego.
3. Przejmujący dołącza do wniosku umowę, na podstawie której grunty rolne wchodzące w skład gospodarstwa rolnego zostały przekazane, lub kopię takiej umowy potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez notariusza albo upoważnionego pracownika Agencji.
4. Przejmujący składa wniosek do kierownika biura powiatowego Agencji, do którego został złożony wniosek przez przekazującego.
5. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, w postępowaniu w sprawie przyznania płatności przejmujący wstępuje na miejsce przekazującego.
6. W przypadku przekazania gospodarstwa rolnego, w rozumieniu art. 74 ust. 1 lit. a rozporządzenia nr 796/2004, płatność do upraw roślin energetycznych przysługuje przekazującemu, jeżeli zostaną spełnione warunki do jej przyznania.
Â
Â
Â
20.Ewidencja Gruntów i Budynków
Â
Ewidencja Gruntów i budynków jest jednolitym, systematycznie aktualizowanym, prowadzonym w skali kraju zbiorem informacji o gruntach , budynkach i lokalach, ich właścicielach oraz innych osobach władających tymi gruntami i budykami.
Â
§ 19. Założenie ewidencji polega na wykonaniu czynności technicznych i administracyjnych mających na celu:
  1)   utworzenie komputerowych baz danych ewidencyjnych oraz operatu ewidencyjnego, o którym mowa w art. 24 ust. 1 ustawy,
  2)   uruchomienie systemu komputerowego umożliwiającego:
a)Â Â aktualizacjÄ™ baz danych ewidencyjnych,
b)  tworzenie raportów obrazujących dane ewidencyjne,
c)  udostępnianie danych ewidencyjnych.
Â
§ 20. Częściami składowymi operatu ewidencyjnego są:
  1)   operat geodezyjno-prawny,
  2)   operat opisowo-kartograficzny.
Â
 4. Ewidencja obejmuje całe terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z wyjątkiem morza terytorialnego.
Â
§ 5. Jednostkami powierzchniowymi podziału kraju dla celów ewidencji są:
  1)   jednostka ewidencyjna,
  2)   obręb ewidencyjny,
  3)   działka ewidencyjna.
§ 6. 1. Jednostkę ewidencyjną stanowi obszar gruntów położonych w granicach administracyjnych gminy, a w przypadku gdy w skład gminy wchodzi miejscowość o statusie miasta - również w granicach administracyjnych miasta.
2. W miastach, w których utworzone zostały dzielnice, jako jednostki pomocnicze gminy, jednostką ewidencyjną może być obszar dzielnicy lub kilku sąsiadujących ze sobą dzielnic.
3. Jednostkę ewidencyjną określa nazwa własna oraz identyfikator krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju, prowadzonego na podstawie przepisów o statystyce publicznej.
Â
§ 7. 1....