Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ

1. Tzw. Prędkość projektowa drogi jest to

- prędkość umowna – parametr przy ustalaniu granicznych wartości elementów geometrycznych drogi

- maksymalna  dopuszczalna prędkość ruchu na tej drodze

- przeciętna prędkość z jaką poruszają się pojazdy na zaprojektowanej drodze

- prędkość samochodów osobowych w ruchu swobodnym przy mokrej jezdni

2. Autostrada charakteryzuje się:

­- dwoma jednokierunkowymi jezdniami

- wszystkimi skrzyżowaniami w jednym poziomie

- większością skrzyżowań wyposażonych w sygnalizację świetlną

-funkcją połączenia miast wojewódzkich z wsiami

- jednolitością wymagań technicznych w obszarach zamiejskich i miejskich

- przeznaczeniem wyłącznie dla ruchu pojazdów samochodowych

3. Ulica od drogi zamiejskiej różni się następującymi cechami:

-posiada z reguły wyższą prędkość projektową

-posiada wyższą dostępność jezdni

- przenosi z reguły ruch o wyższej intensywności

-posiada mniejszy stopień uzbrojenia podziemnego

- posiada z reguły urządzenia tylko do odwadniania powierzchniowego

4.Zgodnie z ustawą o drogach publicznych ze względu na funkcję w sieci drogowej drogi publiczne dzielą się na :

-drogi: ogólnodostępne, ekspresowe, autostrady

-drogi: krajowe, wojewódzkie, powiatowe, gminne

- drogi (ulice) klasy: A, S, GP, G, Z, L, d

5. wielkość promienia łuku poziomego trasy drogowej jest kształtowana przez:

- wielkość przechyłki na łuku

- pochylenia niwelety

- prędkość samochodu

-gabaryty pojazdów dopuszczonych do ruchu

-współczynnika adhezji bocznej

 

6. Tzw. krzywa przejściowa łącząca odcinek prosty z łukiem kołowym trasy drogowej stosowana jest w celu

- lepszego powiązania drogi z otaczającą zabudową

- obniżenia kosztów budowy

- poprawy bezpieczeństwa ruchu

-poprawy estetyki drogi

- poprawy wygody ruchu

7. Długość drogi hamowania uzależniona jest od

- prędkości ruchu pojazdów

- pochylenie niwelety

- wysokości przeszkody

- współczynnika tarcia potocznego

- położenia środka ciężkości pojazdu

- równomierności działania hamulców

8. Prawidłowo zaprojektowana niweleta powinna:

- zapewnić płynność trasy

- odwzorowywać dokładnie rzeźbę terenu

- minimalizować wielkość robót ziemnych

- gwarantować zachowanie normatywnych pochyleń

- zapewniać widoczności poziomą (boczną)

- zapewniać wzniesienie korony drogi ponad poziom wód gruntowych

9. Wielkość promienia wyokrąglenia załomu niwelety ustala się z warunków:

- dynamiki i płynności ruchu

- minimum robót ziemnych

-estetyki trasy

 

- zapewnienia widoczności na wyprzedzanie

10. Odwodnienie powierzchniowe dróg zapewnia się przez:

- odpowiednie spadki poprzeczne i podłużne jezdni i poboczy

- ścieki i rowy przydrożne

- przepusty drogowe

- system drenażu głębokiego i płytkiego

- odpowiednie wzniesienie korpusu drogowego ponad przyległy teren

- studnie chłonne i zbiorniki odparowujące

11. Grubość konstrukcji nawierzchni podatnej zależy

- klasy technicznej drogi

- obciążenia ruchem

- warunków gruntowo-wodnych podłoża drogi

- natężenia ruchu wyrażonego w pojazdach umownych/godzinę

- własności fizyko-chemicznych i mechanicznych materiałów wbudowywanych w poszczególne warstwy

- prędkości projektowej

- warunków klimatycznych

12. Dostępność drogi (lub ulicy) jest cechą charakterystyczną między innymi:

- klasę techniczną drogi (ulicy)

- zakres i częstość połączeń z innymi drogami (ulicami)

- zakres obsługi bezpośredniego otoczenia

- parametry geometryczne projektowania

13. Jezdnia dwukierunkowa drogi na prostej posiada zwykle pochylenie poprzeczne dwupasowe (daszkowe) wynoszące 0,02 ze względu na

- bezpieczeństwo bezpieczeństwa ruchu

- konieczność sprawnego odprowadzania wód opadowych

- wymagania wygody ruchu

- wymagania estetycznego wyglądu drogi

 

 

 

 

 

 

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jucek.xlx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed