Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ

Skala interwałowa, schemat kartka 1

1.       Czy rozkład cechy jest rozkładem normalnym?

Ho: Rozkład cechy jest rozkładem normalnym.

H1: Rozkład cechy nie jest rozkładem normalnym.

Test Shapiro-Wilka

è     Statystyka

è     Statystyki podstawowe i tabele

è     Tabele liczności

è     Zmienne: badana cecha

è     [Normalność] zaznaczamy Test Shapiro-Wilka odznaczamy pozostałe.

è     Jeżeli w zadaniu jest nadmienione to zaznaczamy Grupami

è     TESTY NORMALNOŚCI

 

2.       Czy próby są powiązane (ile populacji badamy 1=tak 2=nie)

Tak są powiązane

Nie są powiązane

 

Ho: Średnia różnic cechy w populacji jest równa zero

H1: Średnia różnic cechy w populacji różni się od zera

 

Test t-Studenta dla prób powiązanych

 

è     Statystyka

è     Statystki podstawowe i tabele

è     Test t dla prób zależnych

è     Zmienne (np. przed/po)

è     PODSUMOWANIE

 

Ho: Wariancje cechy w populacjach nie różnią się istotnie

H1: Wariancje cechy w populacjach różnią się istotnie

 

Test Fishera-Snedecora

 

è     Statystyka

è     Statystyki podstawowe i tabele

è     Test t dla prób niezależnych (wzgl. Grup)

è     Zmienne, grupująca i zależna

è     PODSUMOWANIE

Patrzymy na P po <iloraz F Wariancji>

 

P>α Ho

P<α H1

Ho: Średnie cechy w populacjach nie różnią się istotnie.

H1: Średnie cechy w populacjach różnią się istotnie.

Test t-Studenta dla prób niepowiązanych (czyli to co zrobiliśmy już)

Patrzymy na

P po df

Ho: Średnie cechy w populacjach nie różnią się istotnie.

H1: Średnie cechy w populacjach różnią się istotnie.

 

Test Cochrana-Coxa

 

è     Statystyka

è     Kontynuuj

è     [Opcje]

è     Zaznaczamy test z niemal. estymancją wariancji

è     PODSUMOWANIE

Patrzymy na

<P dwustron>

 

 

 

 

Skala porządkowa, schemat kartka 1

1.       Czy próby są powiązane

Tak

Nie

 

Ho: Mediana różnic pomiędzy pomiarami jest równa zero

H1: Mediana różnic pomiędzy pomiarami jest różna od zera

 

Test Wilcoxona

 

è     Statystyka

è     Statystyki nieparametryczne

è     Porównanie dwóch prób zależnych (zmiennych)

è     Zmienne (np. przed/po)

è     Test kolejności par Wilcoxona

 

 

Ho: Rozkłady zmiennej w dwóch populacjach są takie same.

H1: Rozkłady zmiennej w dwóch populacjach różnią się od siebie.

 

Test Manna-Whitneya

 

è     Statystyka

è     Statystyki nieparametryczne

è     Porównanie dwóch prób niezależnych (grup)

è     Zmienne: zależna/grupująca

è     Test U Manna-Whitneya

Patrzymy na P po <Z popraw.>

Skala nominalna, schemat kartka 1

1.       Czy próby są powiązane

Tak

Nie

 

Ho: Proporcje osób z badaną cechą są takie same w obydwu grupach w populacji

H1: Proporcje osób z badaną cechą są nie są takie same

 

Test McNemara

 

è     Statystyka

è     Statystyki nieparametryczne

è     Tabele 2x2 (…)

è     Robimy sobie tabelkę

A\B

Dob. Zdj.

Źle zdj.

Razem

Dob. Zdj.

(A)138

(B)28

166

Źle zdj.

(C)12

(D)72

84

Razem

150

100

150

è     Zaznaczone wpisujemy do [Podstawowe]

è     PODSUMOWANIE

Patrzymy na P McNemara gdzie

<poglądy oceniających> różniły się w tym wypadku na B/C

 

 

Ho: Nie istnieje zależność pomiędzy badanymi cechami

H1: Istnieje zależność pomiędzy cechami

 

Test X2

è     Statystyka

è     Statystyki podstawowe i tabele

è     Tabele wielodzielcze

è     [Zbiorcza] Określ tabele: listy zmiennych

è     OK.

è     [Opcje]

[   ]Podświetl liczności >10

[√]liczności oczekiwane

[√]Procenty w wierszach

[√] Procenty w kolumnach

[√] Chi-kwadrat Pearsona i NW

[√] Dokł. Fishera, Yetsa

[√] Fi (tabela 2x2)

è     [Więcej]

è     [√] Pokaż wybrane % w oddzielnych tabelach

è     DOKŁADNE TABELE DWUDZIELCZE

è     Wszystkie ok

è     Patrzymy na <n> ilość badanych osób czyli to co jest w tabeli liczności wyliczone.

 

è     Patrzymy na Podsumowująca tabela dwudzielcza: częstości obserwowane i naszym n jest Wiersz razem/Ogółem

A t to co jest w tabelce 4 kratki.

a) jeżeli n>40 i wszystkie ij t 1>5, to stosujemy test 2

b) jeżeli n>40 i którakolwiek ij t <=5, to stosujemy test 2z poprawką Yates’a

c) jeżeli 20<n<=40 i wszystkie ij t >5, to stosujemy test 2z poprawką Yates’a

d) jeżeli 20<n<=40 i którakolwiek ij t <=5, to stosujemy test dokładny Fishera

e) jeżeli n<=20, to stosujemy test dokładny Fishera.

è     Patrzymy na Statystyka

 

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jucek.xlx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed