Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ

Scenariusz lekcji z wychowania fizycznego dla klasy IV szkoły podstawowej

i klasy I gimnazjum

 

1.      Prowadzące: Dorota Marczuk i Jolanta Wachowicz

2.      Data: 19.10.2005

3.      Klasa IV i klasa I

4.      Liczba uczniów:  34

5.      Miejsce zajęć: duża sala gimnastyczna

 

Temat- zadanie główne:

             

                            Rozwijanie zwinności na obwodzie stacyjnym.

 

Zadania szczegółowe z zakresu:

 

1.      Zdolności motoryczne – uczeń:

- rozwinie swoją zwinność

- rozwinie swoją koordynację ruchową

- wzmocni siłę nóg

 

2.      Umiejętności – uczeń potrafi:

- umiejętnie kształtować postawy koleżeńskie

- współdziałać w grupie

- poruszać się z przyborem

- ułożyć tor przeszkód z wykorzystaniem elementów sprawnościowych

- poprawnie wykonać ćwiczenia na stacjach

- zachować pełne bezpieczeństwo

 

3.      Wiadomości – uczeń zna:

- prawidłową terminologię ćwiczeń

- założenia ścieżki prozdrowotnej

- prawidłowe postawy korekcyjne

 

4.      Usamodzielnienie ucznia:

- sam kontroluje dokładność wykonywanych ćwiczeń

- angażuje się w ćwiczenia i zabawy

- dba o bezpieczeństwo swoje i innych

5.      Ścieżka edukacyjna: ścieżka prozdrowotna – współdziałanie w zespole, bezpieczna

współpraca dziecka starszego z młodszym

6.      Standard 5.8 b uczeń rozumie potrzebę stosowania zasad bezpieczeństwa

7.      Metody zadań ruchowych: zabawowa klasyczna, naśladowcza ścisła, zadaniowa ścisła, problemowa

8.      Formy organizacyjne: luźna gromadka, strumieniowa, grupy

9.      Środki dydaktyczne: gazety, kije do hokeja, bramki, piłka lekarska 1kg, ławeczka gimnastyczna, materac, pachołki, obręcze, skakanki , ringo, pudełeczka, rakietki do tenisa, piłeczka tenisowa

 

Tok lekcji

Zadania szczegółowe

Czas

Metody

Wskazówki organiz.- met.

I. Część wstępna

 

1. Czynności organizacyjno-porządkowe

 

2. Zabawa ożywiająca

 

 

 

 

 

 

 

3. Zabawa integracyjna

 

 

 

 

4. Ćwiczenia rozgrzewające z przyborem

 

 

 

 

 

 

 

 

II. Część główna

 

1. Układanie obwodu stacyjnego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III Część końcowa

 

1. Zabawa uspokajająca

 

 

2. Zabawa korekcyjna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Czynności organizacyjne i wychowawcze

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- zbiórka w szeregu

- powitanie

- podanie zadań lekcji

 

Na sygnał dzieci robią kulki z papieru i przerzucają na drugą stronę linii tak długo, aż usłyszą gwizdek

 

 

 

 

 

 

Berek integracyjny z kijem hokejowym. Na sygnał dzieci rozbiegają się po całej sali, dwie osoby trzymają kij w rękach i gonią pozostałych. Po złapaniu dzieci podają sobie swoje imiona i przekazują kij

 

- marsz z wymachem ramion do góry

- marsz ze skrętem tułowia w bok

- skip A

- skip C

-marsz z wymachem nóg do przodu

- raczki przodem

- na sygnał położenie kija na ziemi, przejście nad kijem i chwycenie go w drugą rękę

- bieg z maksymalną prędkością i pozostawienie kija w końcowym punkcie przekątnej

 

 

 

 

1.       Zadanie: strzały do bramki po slalomie kulkami zrobionymi z gazety

2.       Zadanie: przeskoki przez kije hokejowe wg. pomysłu uczniów

3.       Zadanie: zbudowanie toru przeszkód z przyborów znajdujących się w kartonie i próby jego pokonania

4.       Zadanie: ułożenie jak największej liczby haseł związanych z wpływem sportu na zdrowie

5.       Zadanie: wykonanie przewrotu w przód z przysiadu podpartego do przysiadu podpartego

6.       Zadanie: przenoszenie piłeczki lekarskiej w biegu dookoła ławeczki

 

Przejście ze stacji do stacji zgodnie ze wskazówkami zegara w określony sposób

 

 

 

 

 

Wszystkie dzieci układają wyraz

„ hokej”

 

 

Na zadawane pytania dzieci przyjmują określoną pozycję korekcyjną. Jeżeli odpowiedź brzmi „tak”, jest to postawa zasadnicza z rękami w skrzydełka, jeżeli „nie”, dzieci przyjmują pozycję leżenia przodem i ręce w skrzydełka.

Pytania:

·         Czy szkoła do której uczęszczasz to Zespół Szkół nr 2? ( nie)

·         Czy człowiek ma cztery kończyny? (tak)

·         Koszykówka napiszemy przez „u” otwarte? (nie)

·         Polska leży w Ameryce Północnej? (nie)

·         Pierwszym królem Polski był Bolesław Chrobry? (tak)

·         Czy 32+68=100? (tak)

 

 

 

- zbiórka

- odczytanie haseł o zdrowiu

- podsumowanie lekcji

- wyróżnienie najbardziej zaangażowanych uczniów

 

 

-          pożegnanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opracowały: Dorota Marczuk

                     Jolanta Wachowicz

 

 

 

2 min

 

 

 

3 min

 

 

 

 

 

 

 

 

3 min

 

 

 

 

 

7 min

 

 

 

 

 

 

 

zabawowa klasyczna

 

 

 

 

 

 

 

zabawowa klasyczna

 

 

 

 

naśladowcza ścisła,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zadaniowa ścisła

 

inwencja twórcza

 

 

 

 

 

zadaniowa ścisła

 

zadaniowa ścisła

 

 

 

 

 

 

 

 

zadaniowa ścisła, problemowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

metoda problemowa

 

 

 

 

 

 

 

 

dzieci ustawione są klasami po obu stronach linii środkowej sali

 

 

do zabawy wykorzysta-no kije w dwóch kolorach

 

 

ćwiczenia wykonywane są wzdłuż dwóch przekątnych sali

 

 

 

 

 

 

 

grupy ustawione w szeregu, odliczają do sześciu

 

każda grupa ustawia jedną stację 

 

omówienie stacji

 

sprzątnięcie obwodu stacyjnego

 

 

 

 

 

 

 

wyraz powstaje na całej sali

 

dzieci ustawione są w rozsypce po całej sali

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jucek.xlx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed