Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ
Temat bazowy : ŚWIAT ROŚLIN Magdalena B
Temat dnia: WARZYWA
Cel ogólny: uwrażliwienie na piękno otaczającej nas przyrody
Cele zadaniowe:
1. Zapoznanie uczniów z nazwami warzyw. (przyrodnicza)
2. Wprowadzenie zasad poprawnej pisowni nazw warzyw. (językowa)
3. Wprowadzenie nowej techniki plastycznej – lepienie z masy solnej warzyw. (plastyczna)
4. Wprowadzenie zasad dodawania od 1 do 10. (matematyczna)
5. Nauczyć dzieci piosenki pt „ Ja marchewka, Ty pietruszka”. (muzyczna)
Cele operacyjne:
1. Zapytany przez nauczyciela potrafi samodzielnie wymienić nazwy warzyw. (taksonomia poznawcza A)
2. Podczas dyktanda potrafi odpowiednio zastosować podane zasady pisowni w wyrazach: marchew, burak, pietruszka, kapusta.(taksonomia poznawcza C)
3. Podczas warsztatów plastycznych potrafi ulepić z masy solnej, na miarę swoich możliwości omawiane warzywa.(taksonomia psychomotoryczna C)
4. Potrafi rozwiązać łatwe zadania z treścią na dodawanie od 1 do 10 za pomocą warzyw wykonanych wcześniej z masy solnej w zeszycie ćwiczeń. (taksonomia poznawcza C)
5. Dziecko zaśpiewa z pamięci piosenkę „ Ja marchewka, Ty pietruszka” (taksonomia poznawcza C, taksonomia emocjonalna C)
Materiał kształcenia:
1. świat roślin ( edukacja przyrodnicza)
2. warzywa (edukacja przyrodnicza)
3. marchew (edukacja przyrodnicza)
4. burak ( edukacja przyrodnicza)
5. pietruszka ( edukacja przyrodnicza)
6. kapusta ( edukacja przyrodnicza)
7. zasady pisowni powyższych warzyw ( edukacja językowa)
8. zasady dodawania od 1 do 10 ( edukacja matematyczna)
9. praca z masy solnej ( edukacja plastyczna)
10. piosenka ( edukacja muzyczna)
Graf:
Wskaźnik: 1+6+1+1+1+1+1+1+1+1+1+4+1+1+1+1 = 2,4
10
Ścieżki dydaktyczne:
1. 7,6,2,1
2. 7,5,2,1
3. 7,4,2,1
4. 7,3,2,1
5. 8,9,2,1
6. 10,2,1
Sytuacja dydaktyczna:
Czynności nauczyciela:
Czynności ucznia:
Przeprowadzenie pogadanki na temat „Jakie znacie warzywa?”
Czynnie uczestniczy w rozmowie -odpowiada na pytania zadane przez nauczyciela.
Wytłumaczenie zasad poprawnej pisowni w wyrazach: marchew, burak, pietruszka, kapusta.
Uważnie słucha nauczyciela.
Zapisanie w/w warzyw na tablicy.
Przepisanie wyrazów z tablicy do zeszytu.
Podyktowanie treści dyktanda do zeszytu.
Pisanie w zeszycie treści dyktowanej przez nauczyciela.
Przyniesienie masy solnej.
Lepienie z masy solnej warzyw omawianych na zajęciach.
Wyjaśnienie zasad dodawania od
1 do 10 za pomocą warzyw wykonanych wcześniej z masy solnej.
Uważnie słucha, obserwuje oraz bierze czynny udział w pokazie na dodawanie warzyw.
Nauczenie dzieci tekstu piosenki pt „Ja marchewka, Ty pietruszka”
Zapamiętanie tekstu piosenki.
Zagranie melodii na gitarze i zaśpiewanie z dziećmi w/w piosenki.
Śpiewanie piosenki w rytmie.
Wymagania programowe:
CZASOWNIK OPERACYJNY
MATERIAŁ KSZTAŁCENIA
WARUNKI WYKONANIA
KRYTERIA WYKONANIA
TECHNIKI OCENIANIA
Uczeń wymienia
nazwy warzyw
zapytany
k
odpowiedź ustna
Uczeń zastosuje
zasady pisowni w wyrazach:
marchew, burak, pietruszka, kapusta
podczas dyktanda
p
dyktando
Uczeń zastosuje
zasady pisowni w innych niż wyżej wymienionych wyrazach
podczas dyktanda
r
dyktando
Uczeń ulepi
z masy solnej omawiane warzywa
...