Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ

Temat bazowy : ŚWIAT ROŚLIN                                                                       Magdalena B

Temat dnia: WARZYWA

 

Cel ogólny: uwrażliwienie na piękno otaczającej nas przyrody

 

Cele zadaniowe:

1.      Zapoznanie uczniów z nazwami warzyw. (przyrodnicza)

2.      Wprowadzenie zasad poprawnej pisowni nazw warzyw. (językowa)

3.      Wprowadzenie nowej techniki plastycznej – lepienie z masy solnej warzyw. (plastyczna)

4.      Wprowadzenie zasad dodawania od 1 do 10. (matematyczna)

5.      Nauczyć dzieci piosenki pt „ Ja marchewka, Ty pietruszka”. (muzyczna)

 

Cele operacyjne:

1.      Zapytany przez nauczyciela potrafi samodzielnie wymienić nazwy warzyw. (taksonomia poznawcza A)

2.      Podczas dyktanda potrafi odpowiednio zastosować podane zasady pisowni w wyrazach: marchew, burak, pietruszka, kapusta.(taksonomia poznawcza C)

3.      Podczas warsztatów plastycznych potrafi ulepić z masy solnej, na miarę swoich możliwości omawiane warzywa.(taksonomia psychomotoryczna C)

4.      Potrafi rozwiązać łatwe zadania z treścią na dodawanie od 1 do 10 za pomocą warzyw wykonanych wcześniej z masy solnej w zeszycie ćwiczeń. (taksonomia poznawcza C)

5.      Dziecko zaśpiewa z pamięci piosenkę „ Ja marchewka, Ty pietruszka” (taksonomia poznawcza C, taksonomia emocjonalna C)

 

Materiał kształcenia:

1.      świat roślin ( edukacja przyrodnicza)

2.      warzywa (edukacja przyrodnicza)

3.      marchew (edukacja przyrodnicza)

4.      burak ( edukacja przyrodnicza)

5.      pietruszka ( edukacja przyrodnicza)

6.      kapusta ( edukacja przyrodnicza)

7.      zasady pisowni powyższych warzyw ( edukacja językowa)

8.      zasady dodawania od 1 do 10 ( edukacja matematyczna)

9.      praca z masy solnej ( edukacja plastyczna)

10. piosenka ( edukacja muzyczna)

Graf:

 

Wskaźnik:  1+6+1+1+1+1+1+1+1+1+1+4+1+1+1+1 =  2,4

                                                              10

 

Ścieżki dydaktyczne:

1.     7,6,2,1

2.     7,5,2,1

3.     7,4,2,1

4.     7,3,2,1

5.     8,9,2,1

6.     10,2,1

Sytuacja dydaktyczna:

 

Czynności nauczyciela:

Czynności ucznia:

 

Przeprowadzenie pogadanki na temat „Jakie znacie warzywa?”

 

 

Czynnie uczestniczy w rozmowie -odpowiada na pytania zadane przez nauczyciela.

 

Wytłumaczenie zasad poprawnej pisowni w wyrazach: marchew, burak, pietruszka, kapusta.

 

Uważnie słucha nauczyciela.

 

Zapisanie w/w warzyw na tablicy.

 

 

Przepisanie wyrazów z tablicy do zeszytu.

 

Podyktowanie treści dyktanda do zeszytu.

 

Pisanie w zeszycie treści dyktowanej przez nauczyciela.

 

Przyniesienie masy solnej.

 

 

Lepienie z masy solnej warzyw omawianych na zajęciach.

 

Wyjaśnienie zasad dodawania od

1 do 10 za pomocą warzyw wykonanych wcześniej z masy solnej. 

 

Uważnie słucha, obserwuje oraz bierze czynny udział w pokazie na dodawanie warzyw.

 

Nauczenie dzieci tekstu piosenki pt „Ja marchewka, Ty pietruszka”

 

Zapamiętanie tekstu piosenki.

 

Zagranie melodii na gitarze i zaśpiewanie z dziećmi w/w piosenki.

 

Śpiewanie piosenki w rytmie.

 

 

 

Wymagania programowe:

 

CZASOWNIK OPERACYJNY

MATERIAŁ KSZTAŁCENIA

WARUNKI WYKONANIA

KRYTERIA WYKONANIA

TECHNIKI OCENIANIA

 

Uczeń wymienia

 

nazwy warzyw

 

zapytany

 

k

 

odpowiedź ustna

 

Uczeń zastosuje

 

zasady pisowni w wyrazach:

marchew, burak, pietruszka, kapusta

 

podczas dyktanda

 

p

 

dyktando

 

Uczeń zastosuje

 

zasady pisowni w innych niż wyżej wymienionych wyrazach

 

podczas dyktanda

 

r

 

dyktando

 

Uczeń ulepi

 

z masy solnej omawiane warzywa

 

...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jucek.xlx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed