Twoim problemem jest to, że powszechną NICOŚĆ mylisz z osobistą PUSTKĄ

Temat zajęcia: Pocztowa kraina.

Cele operacyjne: dziecko:

·          Śpiewa piosenkę, posługuje się liczebnikami porządkowymi,

·          Recytuje wierszyk matematyczny,

·          Nazywa 4 podstawowe figury płaskie,

·          Układa powtarzający się rytm,

·          rozpoznaje cyfry 1- 6,

·          Uczestniczy w zabawach ruchowych,

·          Przelicza i układa kartoniki od najmniejszej do największej liczby znaczkow

·          Przelicza i układa koperty od najmniejszej do największej

·          Układa z figur geometrycznych listonosza

Metody pracy:

- Słowne – rozmowa, objaśnienia

- Oglądowe – pokaz

- Czynne – zadania stawiane do wykonania

- Aktywizujące – integracyjna

Forma pracy:

- Z całą grupą

- Indywidualna

Środki dydaktyczne:

4 podstawowe figury geometryczne, pasek dla każdego dziecka z powtarzającym się rytmem, koperty różnej wielkości dla każdego dziecka, od 1 do 8, zestaw figur geometrycznych dla każdego dziecka do ułożenia listonosza, kleje, kartka z bloku A4

Przebieg zajęcia:

1.Zabawa integracyjna do piosenki „Wszyscy są”.

Dzieci stoją naprzeciwko siebie, w parach i śpiewają:

„Wszyscy są, witam Was (dzieci kłaniają się sobie)

Na zabawę już czas.

Jestem ja (pokazują na siebie)

jesteś TY (pokazują na osobę stojącą naprzeciwko ich)

Raz, dwa i trzy  (klaszczą w swoje dłonie).

Zabawę powtarzamy 3 razy.

2.Zabawa integracyjna „Iskierka radości”.

Dzieci siedzą w kole, trzymają się za ręce i posyłają  sobie uścisk dłoni , mówiąc wierszyk:

„Iskierkę radości puszczam w krąg

niechaj wróci do mych rąk.

(uścisk posyła nauczyciel w umówioną stronę i czeka, aż zatoczy koło i powróci do niego)

3. Przypomnienie nazw znanych 4 podstawowych figur geometrycznych.

4. Zabawa kształtująca umiejętności znajdowania rytmu „Powtórz rytm”.

Dzieci otrzymują pasek z powtarzającym się rytmem: koperta, listonosz, znaczek, pocztówka i kontynuują go.

5. Zabawa matematyczna „Od najmniejszej do największej koperty”.

Każde dziecko otrzymuje 6 kopert o różnej wielkości. Układają je od najmniejszej do największej.

6. Zabawa ruchowa „Policz”.

Dzieci poruszają się w rytm muzyki. Nauczycielka rozkłada na dywanie krążki z określoną cyfrą. Dzieci na przerwę w muzyce ustawiają się przy krążkach, uważając na to, aby przy każdym z krążków była określona liczba dzieci, jak wskazuje cyfra.

7. Zabawa dydaktyczna „Mały, średni, duży znaczek ”.

Dzieci otrzymują kartoniki, na których narysowane są znaczki od 1 do 8 na jednym kartoniku i układają je od najmniejszej do największej liczby.

8. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Jazda rowerem”.

Dzieci „listonosze” jadą rowerami do urzędu pocztowego – lekki bieg z laską trzymaną w obu dłoniach (kierownica). Na sygnał wykonują siad skrzyżny – dojechali do urzędu.

9. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Zmęczenie”.

„Listonosze” odpoczywają po długiej jeździe – siedzą na dywanie. Na sygnał powoli wstają, prostują się i przeciągają. Są bardzo zmęczenie więc znowu siadają.

10. Każde dziecko otrzymuje zestaw figur geometrycznych, siada przy stoliczku i układa z nich listonosza z torbą pełną listów, przykleja go na kartce.

11. Pożegnanie wierszykiem matematycznym „Jeden, dwa pewna pani miała psa...”.

Jeden dwa, jeden dwa

Pewna pani miała psa

Trzy cztery, trzy cztery

Pies ten dziwne miał maniery

Pięć sześć, pięć sześć

Wcale kości nie chciał jeść

Siedem osiem, siedem osiem

Wciąż o lody tylko prosił

Dziewięć dziesięć, dziewięć dziesięć

Kto z nas lody mu przyniesie?

Może Ty, może ja

Licz od nowa, jeden dwa...

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jucek.xlx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed